Είστε εδώ:
Αρχική > ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ > Έντονες αντιδράσεις απο τα σωματεία που ελέγχονται απο το ΠΑΜΕ

Έντονες αντιδράσεις απο τα σωματεία που ελέγχονται απο το ΠΑΜΕ

Τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΠΡΝ και ΠΕΣ/ΝΑΤ καταγγέλλουν με ανακοίνωσή τους ότι η κυβέρνηση ενισχύει την αντεργατική νομοθεσία στη ναυτιλία για την αύξηση των κερδών του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Απαιτούν την άμεση σύγκληση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ, για την ανάπτυξη αγωνιστικών και απεργιακών κινητοποιήσεων.
Καλούν σε οργάνωση της πάλης για την κατάργηση του Ν. 4150/2013 και των Υπουργικών Αποφάσεων που καθορίζουν τις οργανικές συνθέσεις υπονομεύοντας την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα, σε αγώνα για την υπογραφή ΣΣΕ με αυξήσεις, για Κοινωνική Ασφάλιση, οργανικές συνθέσεις που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πλοίων, ενάντια στην ανεργία, στη φορολογία, στους πλειστηριασμούς, για την υπεράσπιση των σύγχρονων αναγκών των εργαζομένων.

«Φέρνει» πλοία – γαλέρες στις εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές

Τη ναύλωση καραβιών στις εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές με σημαίες ευκαιρίας και με ελάχιστη στελέχωση (το λεγόμενο «safe manning»), που σημαίνει πρακτικά χωρίς οργανική σύνθεση και με ναυτεργάτες ανασφάλιστους, χωρίς κανένα συγκροτημένο εργασιακό δικαίωμα και Συλλογική Σύμβαση, αυξάνοντας τους κινδύνους σε βάρος της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, προωθεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ κατ’ εντολή των εφοπλιστών.
Ηδη, ο υπουργός Ναυτιλίας, Π. Κουρουμπλής, έχει αποστείλει προς έγκριση στις εφοπλιστικές ενώσεις σχέδιο Υπουργικής Απόφασης με τον χαρακτηριστικό τίτλο: «Διενέργεια μεταφορών εμπορευμάτων μεταξύ ελληνικών ηπειρωτικών λιμένων και ελληνικών νησιωτικών λιμένων ή μεταξύ ελληνικών νησιωτικών λιμένων ή μεταξύ ελληνικών ηπειρωτικών λιμένων, από πλοία που δεν έχουν δικαίωμα διενέργειας μεταφοράς σύμφωνα με το άρθρο 166 του ΚΔΝΔ, που κυρώθηκε με το ν.δ. 187/1973 (…) σε περιπτώσεις ανεπάρκειας πλοίων που έχουν δικαίωμα διενέργειας μεταφοράς».
Με άλλα λόγια, με πρόσχημα την ανεπάρκεια φορτηγών πλοίων για τη μεταφορά εμπορευμάτων στα νησιά, όταν οι ακτοπλόοι εφοπλιστές δρομολογούν και αποδρομολογούν τα πλοία ανάλογα με την κερδοφορία τους, η Υπουργική Απόφαση προβλέπει τη δρομολόγηση πλοίου με σημαία τρίτων κρατών, δηλαδή «ευκαιρίας» και με μόνη… «υποχρέωση» ο «ενδιαφερόμενος ή πράκτορας» του υπό δρομολόγηση πλοίου να υποβάλει στις αρμόδιες αρχές, όπως αναφέρεται, «έγγραφο ελάχιστης ασφαλούς στελέχωσης (safe manning document)».
Η «ελάχιστη ασφαλής στελέχωση» προβλέπει ότι ένας πολύ μικρός αριθμός ναυτεργατών θα δουλεύουν με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα και από εκεί και πέρα οι ανάγκες του πλοίου θα καλύπτονται από ναυτεργάτες χωρίς κανένα δικαίωμα και συνδικαλιστική εκπροσώπηση.
Ομως, η Υπουργική Απόφαση το πάει παραπέρα, καθώς προβλέπει ότι αν ο πράκτορας του πλοίου υποβάλει στις αρμόδιες αρχές βεβαίωση που θα του έχει προσκομίσει το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) πως δεν προσφέρεται για εργασία Ελληνας ναυτεργάτης, δηλαδή ναυτεργάτης με ΣΣΕ και συγκροτημένα δικαιώματα, τότε ακόμα και οι ναυτεργάτες της ελάχιστης ασφαλούς στελέχωσης μπορεί να δουλεύουν χωρίς κανένα δικαίωμα, ναυτολογημένοι από τρίτες χώρες μέσω πρακτόρων. Να σημειωθεί ότι το ΓΕΝΕ χαρακτηρίζεται από τους ναυτεργάτες «φάμπρικα έκδοσης σημειωμάτων μη προσφερομένου» προς τις ναυτιλιακές εταιρείες…
Η Υπουργική Απόφαση που ετοιμάζεται έρχεται να «κουμπώσει» και να εξηγήσει την πρεμούρα της κυβέρνησης να περάσει με fast track διαδικασίες από τη Βουλή, τη Μ. Δευτέρα 2/4, παραβιάζοντας ακόμα και τον κανονισμό του αστικού Κοινοβουλίου, νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας που απελευθερώνει τις ομαδικές απολύσεις στα καράβια.
ΠΗΓΗ: ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ

Top