Είστε εδώ:
Αρχική > ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ > Αυξήθηκαν σε 647 τα επιβατηγά πλοία

Αυξήθηκαν σε 647 τα επιβατηγά πλοία

ΤΟΥ ΣΑΒΒΑ Ν. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Επενδύσεις στην ακτοπλοία
αυξάνουν πλοία και συνδέσεις

Το Ηράκλειο της Κρήτης στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος

Στα 647 επιβατηγά πλοία έφθασαν τα επιβατηγά πλοία

Τεράστιο είναι το ενδιαφέρον των εφοπλιστών για την αγορά επιβατηγών
και ακτοπλοϊκών πλοίων τους τελευταίους μήνες, το οποίο καταγράφηκε
στο ετήσιο ραπόρτο της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας. Σύμφωνα με τα
επίσημα στοιχεία στην αρχή του Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους τα
επιβατηγά πλοία που ήταν εγγεγραμμένα στο εθνικό μας νηολόγιο
ανέρχονταν σε 647 πλοία συνολικής χωρητικότητας 1.367.835 κόρων, ενώ
το αντίστοιχο διάστημα του 2016 ήταν 624 και τον Ιανουάριο του 2015
ήταν 604 πλοία.Με άλλα λόγια κατά τους τελευταίους 12 μήνες
προστέθηκαν 20 πλοία και μέσα στη διετία τα επιβατηγά πλοία αυξήθηκαν
κατά 43 πλοία.
Η κινητικότητα των Ελλήνων εφοπλιστών στα επιβατηγά πλοία αντακλάται
και στα νέα δρομολόγια που έχουν προγραμματιστεί τόσο για την εφετινή
περίοδο, όσο και για την δρομολογιακή περίοδο 2018 -2019.
Αναλυτικότερα, στις 30 Ιανουαρίου, που ήταν η καταληκτική ημερομηνία
που καθορίζει κάθε χρόνο το υπουργείο Ναυτιλίας προκειμένου οι
ναυτιλιακές εταιρίες να καταθέσουν τα αιτήματα τους για την επόμενη
δρομολογιακή σαιζόν, δηλώθηκαν συνολικά 255 πλοία, ενώ για την
τρέχουσα περίοδο που λήγει στις 31 Οκτωβρίου 2018 έχουν δηλωθεί 227
πλοία. Εκτιμάται πάντως ότι σύντομα και μέχρι το τέλος Απριλίου θα
κατατεθούν νέα αιτήματα από τους εφοπλιστές για τη δρομολόγηση πλοίων
προς τα νησιά.
Βέβαια, η αύξηση της τιμής των καυσίμων θα επηρεάσει τα ταχύπλοα
επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία τα οποία, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις,
θα καθυστερήσουν να ξεκινήσουν τα δρομολόγια τους και θα περιοριστούν
από τον Απρίλιο μέχρι και τον Οκτώβριο, εκτός και αν η ζήτηση για
εισιτήρια είναι μεγαλύτερη τον επόμενο μήνα.
Η εφετινή σαιζόν επιφυλάσσει μια ευχάριστη έκπληξη για τους τουρίστες
και τους επιβάτες δεδομένου ότι ο ανταγωνισμός θα είναι μεγάλος και οι
τιμές, λόγω των προσφορών που αναμένονται να γίνουν από τις
ναυτιλιακές εταιρίες, θα είναι ελκυστικές για τους περισσότερους
προορισμούς.
Τα περισσότερα νέα πλοία κατά την εφετινή δρομολογιακή περίοδο τα
φέρνουν δύο εταιρίες. Η Sea Jets του Μάριου Ηλιόπουλου που θα
δρομολογήσει 21 ταχύπλοα από 15 πλοία και η Golden Star Ferries των
αδελφών Στεφάνου που θα δρομολογήσουν 5 πλοία από τα 3 που είχαν
πέρσι.
Εντυπωσιακό στοιχείο στη νέα ακτοπλοϊκή περίοδο είναι ότι το λιμάνι
του Ηρακλείου θα προσελκύσει τουλάχιστον τρία τρία νέα πλοία. Τα δύο
πλοία θα αναχωρούν από τη Ραφήνα και αφού θα καταπλέουν στα
Κυκλαδονήσια θα καταλήγουν στο Ηράκλειο. Ο σχεδιασμός αυτός ανήκει
στους Γ. Και Δ. Στεφάνου, ενώ ο Μάριος Ηλόπουλος θα διαθέτει πλέον δύο
πλοία από το Ηράκλειο προς τα νησιά Σαντορίνη, Μύκονο, Πάρο. Στην ίδια
γραμμή θα εμφανιστούν και οι Μινωϊκές Γραμμές που εξασφάλισαν το High
speed της Hellenic Seaways μέσω της εξαγοράς του ποσοστού που κατείχε
η θυγατρική εταιρία του ομίλου του Εμμανουέλε Γκριμάλντι από την Attca
Group.
Αλλά και στις άλλες γραμμές παρατηρείται ενδιαφέρον για δρομολόγηση
πλοίων. Ειδικότερα στις γραμμές των ανατολικών Κυκλάδων τα πλοία θα
αυξηθούν κατά τέσσερα, δεδομένου ότι από 38 πλοία θα δρομολογηθούν 42,
ενώ στις θαλάσσιες γραμμές του Βορείου Αιγαίου θα προστεθεί ένα πλοίο.
Οι αδελφοί Γιώργος και Δημήτρης Στεφάνου επισημαίνεται ότι αγόρασαν
το τριμαράν Super Speed, το οποίο είναι το ταχύπλοο πρώην Krilo
Eclipse, το οποίο ταξίδευε με σημαία της Κροατίας. To Super Speed
είναι trimaran, κατασκευασμένο το 2002 στο ναυπηγείο North West Bay
Ships, με μήκος 54,5 μ. και πλάτος 15,08 μ., με ταχύτητα 40 κόμβων και
χωρητικότητα 473 επιβατών.
Η Hellenic Seaways θα στηριχθεί στα συμβατικά πλοία και ειδικότερα: Το
«Νήσος Σάμος» υπέστη σημαντική επισκευή και αναμένεται να αυξήσει την
ταχύτητα του στους 21,8 κόμβους και θα δρομολογηθεί στη γραμμή
Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη στις 30 Μαρτίου 2018». Επίσης, το “Αριάδνη”
αφού θα ολοκληρώσει τις εργασίες συντήρησης του στο Πέραμα
πιθανολογείται ΄ότι θα ναυλωθεί από άλλη εταιρία και θα δρομολογηθεί
στις γραμμές της Ιταλίας. Το «Νήσος Ρόδος» παραμένει στη γραμμή του
Βορείου Αιγαίου και στη γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη ενώ μέχρι το
τέλος Μαρτίου θα συνδέσει τηΣύρο και τη Μύκονος με τα Δωδεκάνησα και
ειδικότερα με την Πάτμος και το Ανατολικό Αιγαίο, συνδέοντας τη Σάμο,
τη Χίο, τη Μυτιλήνη και τη Λήμνος με τη Καβάλα. Επίσης, το «Νήσος
Μύκονος» θα ξεκινήσει πριν το Πάσχα για τη γραμμή Πειραιάς, Χίος,
Μυτιλήνη. Το “Νήσος Χίος” θα δρομολογηθεί στην Παροναξία και με
αφετήριο λιμάνι τον Πειραιά θα συνδέει καθημερινά την Πάρο, τη Νάξο,
την Ίο και τη Σαντορίνη.
Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του Οργανισμού Λιμένος
Πειραιώς κατά το προηγούμενο έτος 2017 παρατηρήθηκε αύξηση στη
διακίνηση επιβατών από το και προς το λιμάνι του Πειραιά. Τα επίσημα
στοιχεία του ΟΛΠ αναφέρουν ότι πέρσι διακινήθηκαν συνολικά 15.555.123
επιβάτες έναντι 15.178.279 που διακινήθηκαν το αμέσως προηγούμενο
έτος, δηλαδή το 2016. Αλλά αύξηση είχαμε και στη διακίνηση Ι.Χ.
αυτοκινήτων και φορτηγών, που από 2.589.908 που μεταφέρθηκαν με
επιβατηγά πλοία το 2016 μεταφέρθηκαν το 2017 συνολικά 2.648.725
αυτοκίνητα.

Top