Είστε εδώ:
Αρχική > ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ > Ο Γ. Πλακιωτάκης ζητεί να δοθεί δεύτερη ευκαιρία στις ΑΕΝ για τους υποψήφιους με θαλάσσια προυπηρεσία

Ο Γ. Πλακιωτάκης ζητεί να δοθεί δεύτερη ευκαιρία στις ΑΕΝ για τους υποψήφιους με θαλάσσια προυπηρεσία

Ερώτηση σχετικά με την κατάργηση του ποσοστού εισακτέων στις ΑΕΝ με μοριοδότηση της θαλάσσιας προϋπηρεσίας
Ναυτιλία κατέθεσε ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Πλακιωτάκης. Αναλυτικά η ερώτηση:

Προς: Τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Φώτη Κουβέλη
Θέμα: Σχετικά με την κατάργηση του ποσοστού εισακτέων στις ΑΕΝ με μοριοδότηση της θαλάσσιας προϋπηρεσίας
Κύριε Υπουργέ
Σύμφωνα με δελτίο τύπου που εξέδωσε η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής τον Ιούνιο του 2018, η εισαγωγή στις ΑΕΝ από το εκπαιδευτικό έτος 2019-2020 θα πραγματοποιείται μόνο μέσω του συστήματος Πανελλαδικών Εξετάσεων του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Όπως γνωρίζετε, οι εισαγόμενοι υποψήφιοι σπουδαστές/ σπουδάστριες των ΑΕΝ κατανέμονται έως το τρέχον ακαδημαϊκό έτος σε δυο γενικές κατηγορίες, εκ των οποίων η πρώτη καλύπτει ποσοστό 75% του συνολικού αριθμού εισακτέων μέσω πανελλαδικών εξετάσεων, ενώ η δεύτερη καλύπτει ποσοστό 25% και περιλαμβάνει υποψήφιους που καταθέτουν απολυτήριο Λυκείου που παράλληλα πληρούν μια σειρά από κριτήρια, μεταξύ των οποίων και το κριτήριο μοριοδότησης της θαλάσσιας προϋπηρεσίας.
Οφείλω να σας επισημάνω ότι η κατάργηση στην πράξη του ποσοστού 25% για την εισαγωγή στις ΑΕΝ, μεταξύ άλλων και μέσω του κριτηρίου της θαλάσσιας προϋπηρεσίας, δημιουργεί μια σειρά από ζητήματα καθώς:

Αδικεί κατάφωρα υποψήφιους σπουδαστές που έχουν ήδη επιλέξει το ναυτικό επάγγελμα και έχουν δοκιμαστεί στις δύσκολες συνθήκες της θαλάσσιας υπηρεσίας.
Ακυρώνει τον προγραμματισμό υποψήφιων σπουδαστών οι οποίοι έχουν ξεκινήσει την θαλάσσια ϋπηρεσία με απώτατο σκοπό την εισαγωγή στις ΑΕΝ, χωρίς να έχουν ακόμη ολοκληρώσει το ανώτερο δυνατό διάστημα ναυτολόγησης. Ας σημειωθεί ότι, λόγω της εποχικότητας του ναυτικού επαγγέλματος στην ελληνική ακτοπλοΐα, είναι εξαιρετικά δύσκολο για έναν υποψήφιο σπουδαστή να εκτελέσει το μέγιστο αριθμό των 270 ημερολογιακών ημερών πλεύσιμης υπηρεσίας που προβλέπεται – μέσα σε ένα ακαδημαϊκό έτος – ώστε να εξασφαλίσει τον μεγαλύτερο δυνατό αριθμό μορίων.
Απαξιώνει το θεσμό των ΕΠΑΛ – Ναυτικού τομέα, ο οποίος, σε συνδυασμό με την πλεύσιμη υπηρεσία, εξασφάλιζε σε πολλούς νέους μια βιώσιμη επαγγελματική διέξοδο. Ειδικά για τους μαθητές των ΕΠΑΛ Ναυτικού τομέα, η απόφαση αυτή συνιστά πλήγμα, δεδομένου ότι έχουν ξεκινήσει συνειδητά την φοίτηση τους στο συγκεκριμένο τύπο Λυκείου επιλέγοντας το επάγγελμα του ναυτικού, σε αντίθεση με τους μαθητές των υπολοίπων Λυκείων των οποίων η εισαγωγή τους στις ΑΕΝ αποτελεί, σε ένα βαθμό, αποτέλεσμα της δυνατότητας πολλαπλής επιλογής από το μηχανογραφικό δελτίο των Πανελληνίων Εξετάσεων.
Κατευθύνει υποψήφιους σπουδαστές αναγκαστικά προς την ιδιωτική τριτοβάθμια εκπαίδευση, ειδικά στα ιδρύματα του εξωτερικού ( π.χ. Κύπρος, Βουλγαρία, Ρουμανία), την ίδια στιγμή που το Υπουργείο, αναγνωρίζοντας τη μεγάλη ζήτηση για αξιωματικούς του Εμπορικού Ναυτικού, προχώρησε πρόσφατα στην ίδρυση νέας Ακαδημίας στην Κάλυμνο.

Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτάται ο κ. Υπουργός

Προτίθεται να επανεξετάσει την απόφαση της προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου για κατάργηση του ποσοστού των εισακτέων στις ΑΕΝ με βάση το κριτήριο υπολογισμού της θαλάσσιας προϋπηρεσίας;
Αν όχι, προτίθεται να δοθεί μια μεταβατική περίοδος τουλάχιστον 2 ετών για τους υποψηφίους σπουδαστές που έχουν ήδη ναυτολογηθεί για να συγκεντρώσουν μόρια θαλάσσιας προϋπηρεσίας με απώτατο σκοπό την εισαγωγή στις ΑΕΝ;

Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΛΑΣΙΘΙΟΥ

Top