Είστε εδώ:
Αρχική > ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ > Έργα 1 δις για μια “’Ομορφη Πόλη του Πειραιά”

Έργα 1 δις για μια “’Ομορφη Πόλη του Πειραιά”

ΤΟΥ ΣΑΒΒΑ Ν. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Ο Πειραιάς απο πρώτο λιμάνι της χώρας θα μεταμορφωθεί και σε “Όμορφη
Πόλη”. Ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο ανάπλασης και ανάπτυξης του επινείου
της πρωτεύουσας βρίσκεται σε εξέλιξη. Εκτός από τα έργα που έχουν
προγραμματιστεί και ήδη εκτελούνται: Μετρό, τραμ, ιδιωτικές επενδύσεις
στο λιμάνι, στον Άγιο Διονύσιο, ο Δήμος Πειραιά σχεδίασε την
“Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση Βιώσιμης Ανάπτυξης Πειραιά που
περιλαμβάνει έργα 80 εκατ. ευρώ και εγκρίθηκε από τη Διαχειριστική
Αρχή του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος (ΠΕΠ) Αττικής.
Αξίζει να επισημανθεί ότι η πρόταση του Δήμου Πειραιά είχε
προϋπολογισμό 90 εκατομ. ευρώ αλλά τελικά εγκρίθηκαν έργα συνολικού
προϋπολογισμού 80 εκατομ. ευρώ. Η βαθμολογία, που συγκέντρωσε η
πρόταση ήταν 90,90 με άριστα το 100.
Ωστόσο, ο Δήμος Πειραιά
δεσμεύεται να παρουσιάσει μέχρι τις 18 Σεπτεμβρίου το αναπροσαρμοσμένο
σχέδιο δράσης με βάση τον προυπολογισμό που εγκρίθηκε.
Ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης σχολιάζοντας τις θετικές εξελίξεις
για τον Δήμο Πειραιά που θα ενισχύσει το “προφίλ” της πόλης σε μια
γενικότερη προσπάθεια για την καθιέρωση του ως διεθνούς ναυτιλιακού
κέντρου, επεσήμανε ότι τα έργα είναι “διαφόρων ειδών έργα, όχι όμως
όπως τα έχουμε ενδεχομένως στο μυαλό μας οι περισσότεροι” και
διευκρίνισε: “Είναι χρήματα για την κοινωνία, γι αυτούς που τα έχουν
ανάγκη και δυστυχώς στις μέρες μας είναι πάρα πολλοί. Είναι χρήματα
για μια πιο όμορφη πόλη, για αναπλάσεις, για «έξυπνες» υπηρεσίες.
Είναι για πιο μεγάλα έργα, όπως επιχειρηματικότητα, νεοφυείς
επιχειρήσεις. Είναι αυτά τα οποία λέγαμε προεκλογικά ότι μπορούμε να
κάνουμε για την πόλη του Πειραιά. Άρα προφανώς κι είμαστε
ικανοποιημένοι. Όλο το ποσό θα είναι στη διάθεση του Δήμου Πειραιά.
Πιστώνονται 80 εκατ. στον Δήμο Πειραιά». Αναλύοντας τα πλεονεκτήματα
της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης ο Γ. Μώραλης και το είδος των
έργων που θα γίνουν εξήγησε: «Ένα παράδειγμα είναι οι αναπλάσεις. Η
ανάπλαση του Αγίου Διονυσίου, η ανάπλαση του Μικρολίμανου, η ανάπλαση
των αρχαιολογικών χώρων που θέλουμε να κάνουμε, η ενοποίηση
αρχαιολογικών διαδρομών για να κάνουμε τουριστικές διαδρομές, αυτά
είναι κλασσικές αστικές αναπλάσεις»,η χρηματοδότηση δηλαδή νεοφυών
επιχειρήσεων, το κέντρο καινοτομίας το οποίο ενεκρίθη και είναι
σημαντικό. Το πρώτο στην Ελλάδα κέντρο καινοτομίας, για τη γαλάζια
ανάπτυξη στον Πειραιά. Είναι κλασσικές μέθοδοι χρηματοδότησης
μικρότερων επιχειρήσεων, νεοφυών επιχειρήσεων για στήριξη τους, ώστε
να σταματήσουν να χάνονται θέσεις εργασίας και να δημιουργηθούν
νέες”.
Τρίτος τομέας έργων, συνέχισε ο Γ. Μώραλης είναι στον κοινωνικό μέτωπο
και μας παρέχεται η δυνατότητα να δώσουμε χρήματα και «ανάσα» σε
αυτούς που τα έχουν ανάγκη και πραγματικά είναι πάρα πολλοί, μέσα από
πολλά προγράμματα που υπάρχουν είτε για τους ανέργους είτε για τους
χαμηλοσυνταξιούχους είτε για τους ανθρώπους που έχουν μηδενικό
εισόδημα. Υπάρχουν προγράμματα με τα οποία μπορείς να δώσεις χρήματα
σε αυτούς τους ανθρώπους.
Ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης, αναφερόμενος στα έργα
του Πειραιά, δήλωσε: «Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα
επενδυτικά σχέδια στην ιστορία της πόλης του Πειραιά ύψους 80 εκατ.
ευρώ που αξιοποιεί ένα νέο χρηματοδοτικό εργαλείο του ΠΕΠ της
Περιφέρειας Αττικής. Σε συνδυασμό με τα έργα που έχουν ήδη εγκριθεί
και χρηματοδοτούνται από ίδιους πόρους της Περιφέρειας Αττικής ύψους
31,6 εκατ. ευρώ, η πόλη μπορεί να αλλάξει όψη, να γυρίσει σελίδα, να
αναβαθμίσει κατακόρυφα τις υποδομές, δημιουργώντας νέες θέσεις
εργασίας και προϋποθέσεις κοινωνικής και οικονομικής επανεκκίνησης».
Ο Γ. Γαβρ ίλης συνέχισε λέγοντας ότι στην “ίδια φιλοσοφία και
κατεύθυνση κινείται και το μεγάλο πρόγραμμα που χρηματοδοτείται με 105
εκατ. ευρώ από ίδιους πόρους της Περιφέρειας Αττικής για έργα και
παρεμβάσεις σε όλους τους Δήμους της Β΄Πειραιώς”. Παράλληλα, τόνισε
ότι για πρώτη φορά συντάσσεται ένα Ολοκληρωμένο Επιχειρησιακό και
Αναπτυξιακό Σχέδιο με διαδημοτικά χαρακτηριστικά για την περιοχή της
Β΄ Πειραιώς που αισιοδοξεί ότι θα αντλήσει πρόσθετες χρηματοδοτήσεις
από πολυταμειακά προγράμματα, εθνικά και ευρωπαϊκά. Εξάλλου, για τα
ίδια έργα η Ρένα Δούρου τόνισε ότι πρόκειται για την «επιβράβευση
μιας σοβαρής, συλλογικής προσπάθειας όλων των βαθμίδων της Τοπικής
Αυτοδιοίκησης, όλων των αρμόδιων υπηρεσιών, που εργάστηκαν με
συνέπεια, σε όλα τα επίπεδα, προκειμένου να δημιουργηθούν εκείνες οι
προϋποθέσεις που αλλάζουν τα δεδομένα, όχι μόνο για τον Πειραιά αλλά
ευρύτερα για την Αττική».
…και άλλες επενδύσεις
Με τα μέχρι τώρα στοιχεία που έχουμε στη διάθεση μας συνολικά θα
διατεθούν στον Πειραιά και στην ευρύτερη περιοχή πάνω από 700 εκατ.
ευρώ ποσό που θεωρείται ιδιαίτερα μεγάλο σε μια εποχή που οι
επενδύσεις είναι δυσεύρετες και η τραπεζική χρηματοδότηση είναι
περιορισμένη. Η ευφορία που υπάρχει στηρίζεται σε τέσσερα γεγονότα:

Στη συνολική αξιοποίηση του εμπορικού και εμπορικού λιμένα του Πειραιά
από τον κινεζική εταιρεία Cosco, που οι δαπάνες θα υπερβούν τα 500
εκατ. ευρώ.
Η ανάπλαση των κτιρίων του Παπαστράτου από την εταιρεία Dimand, που
υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει τα 100 εκατ. Ευρώ.
Η ολοκλήρωση του Τραμ που θα συνδέσει το λιμάνι του Πειραιά με τα
νότια προάστια και την Αθήνα.
Η κατασκευή του Μετρό που θα συνδέσει το κέντρο του Πειραιά και το
λιμάνι του Πειραιά με τα Βόρεια Προάστεια, το κέντρο και το Χαϊδάρι.
Οι τέσσερις αυτές επενδύσεις υποδομής και ανωδομής στην ευρύτερη
περιοχή εικάζεται ότι θα λειτουργήσουν ως ισχυρό κίνητρο για
παράλληλες επενδύσεις, τόσο των Ελλήνων εφοπλιστών, όσο και ξένων
ναυτιλιακών κολοσσών.
Η ανάπτυξη του Πειραιά θα ενισχυθεί και από τα έργα στα οικοδομικά
τετράγωνα του “Παπαστράτος”. Το σχέδιο – ανάπλαση έχει σχεδιαστεί από
την εταιρεία Dimand. Τα κτίρια εκτείνονται σε τρία τετράγωνα στην
περιοχή του Αγίου Διονυσίου και η επένδυση θα υπερβεί τα 100 εκατ.
Ευρώ. Προβλέπεται να γίνουν χώροι γραφείων, επιπλωμένα διαμερίσματα
και συνεδριακό κέντρο, χωρητικότητας 800 ατόμων. Στο πρώτο οικοδομικό
τετράγωνο θα γίνει υπόγειο πάρκινγκ 120 θέσεων. Το δεύτερο οικοδομικό
τετράγωνο περιλαμβάνει το κεντρικό κτήριο σε 6.900 τ.μ. οικόπεδο και
διαθέτει 30.000 τ.μ. Κτίσματα. Το τρίτο οικοδομικό τετράγωνο είναι το
παλιό λιθογραφείο 5.500 τ.μ. οικόπεδο και 13.000 τ.μ. κτίσματα.
Όσον αφορά στην κυκλοφορία του Τραμ, όπως έχουν δεσμευθεί οι υπεύθυνοι
της κατασκευής του προβλέπεται μέχρι το τέλος του επόμενου έτους θα
συνδεθεί το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας με το λιμάνι. Η ολοκλήρωση του
έργου αυτού θα απελευθερώσει τις οδικές αρτηρίες του Πειραιά και θα
δώσει ανάσα σε εκατοντάδες χιλιάδες κατοίκους και τουρίστες.

Τέλος, το Μετρό, αν όλα πάνε σύμφωνα με τους σχεδιασμούς, θα παραδοθεί
μέχρι το 2020. Οι τρεις πρώτοι σταθμοί, της Αγίας Βαρβάρας,
Κορυδαλλού και Νίκαιας τα έργα εξελίσσονται κανονικά, ενώ πρόβλημα
υπάρχει στον σταθμό του Πειραιά.

Top