Είστε εδώ:
Αρχική > ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ > «Εφαρμόζουμε μεταφορικό ισοδύναμο στα νησιά της χώρας, μια απαίτηση χρόνων από όλους τους νησιώτες»

«Εφαρμόζουμε μεταφορικό ισοδύναμο στα νησιά της χώρας, μια απαίτηση χρόνων από όλους τους νησιώτες»

Στην εκπομπή του ΣΚΑΙ «ΣΗΜΕΡΑ» με τον Δημήτρη Οικονόμου και τη Μαρία Αναστασοπούλου ήταν σήμερα καλεσμένος ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός. Ο Υφυπουργός ανέλυσε διεξοδικά τα μέτρα υπέρ των νησιών που ανακοινώθηκαν από την Κυβέρνηση.

«Από το Υπουργείο Οικονομικών, σε συνεργασία και με το δικό μας Υπουργείο, χθες, ανακοινώθηκαν τρία μέτρα που αφορούν τη στήριξη των νησιών και τα οποία εντάσσονται στο πλέγμα νησιωτικών πολιτικών που ήδη εφαρμόζουμε:»
Α) Διατήρηση του ΦΠΑ σε 5 νησιά
«Παραμένουν μέχρι τις 30/6/2018 οι ειδικοί συντελεστές ΦΠΑ στα νησιά Λέσβο, Χίο, Σάμο, Κω και Λέρο, τα οποία φιλοξενούν hot spot».
Β) Παροχή έκτακτου κοινωνικού αντισταθμίσματος
«Στα υπόλοιπα 27 νησιά, της τελευταίας δηλαδή ομάδας που είχε διατηρήσει μέχρι 31/12/2017 τους ειδικούς συντελεστές ΦΠΑ, θα δοθεί ένα έκτακτο κοινωνικό αντιστάθμισμα με σκοπό να αντιμετωπίσουν τα νησιωτικά αυτά νοικοκυριά την αύξηση του κόστους που θα προκύψει από την αλλαγή στο ΦΠΑ».
«Το αντιστάθμισμα αυτό θα δοθεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους και θα υπολογιστεί βάσει κοινωνικών και οικονομικών κριτηρίων, όπου μεσοσταθμικά θα φτάνει και τα 1.000 ευρώ και θα καλύπτει το 75% περίπου όλων των νοικοκυριών αυτών των νησιών».
Γ) Εφαρμογή μεταφορικού ισοδύναμου για νησιά της χώρας
«Οι ειδικοί συντελεστές ΦΠΑ ήταν το μόνο μέτρο νησιωτικότητας που είχαν εφαρμόσει οι προηγούμενες Κυβερνήσεις προσπαθώντας έτσι να αντισταθμίσουν το ψηλό μεταφορικό κόστος που είχαν οι νησιώτες. Ήταν ένα οριζόντιο μέτρο που είχε όμως το αρνητικό χαρακτηριστικό ότι σε αρκετές περιπτώσεις η έκπτωση των ειδικών συντελεστών χανόταν κάπου ανάμεσα στον χοντρέμπορο και τον λιανέμπορο και πολύ μικρό ποσοστό αυτής έφτανε στον τελικό καταναλωτή».
«Εμείς, με την εφαρμογή του μέτρου του μεταφορικού ισοδύναμου, επεμβαίνουμε στην πηγή του υψηλού κόστους μεταφοράς που έχουν να αντιμετωπίσουν οι νησιώτες και εναρμονίζουμε το κόστος εισιτηρίου για τη μεταφορά των επιβατών και το κόστος που χρειάζεται η μεταφορά των εμπορευμάτων, από και προς τα νησιά, παίρνοντας ως βάση το κόστος των χερσαίων μεταφορών. Πάνω σε αυτή τη διαφορά θα δοθεί μια επιδότηση πρώτον στο εισιτήριο του νησιώτη και δεύτερον στο κόστος που δαπανάται για τη μεταφορά των προϊόντων. Το μεταφορικό ισοδύναμο ήταν απαίτηση χρόνων από όλους τους νησιώτες».
«Δεν πρόκειται να είναι ένα εφάπαξ μέτρο αλλά θα δίνεται κάθε χρόνο. Θα επιδοτείται σταθερά από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ενώ αναφορικά με το κομμάτι των εμπορικών μεταφορών, προσπαθούμε να βρούμε και επιπρόσθετη ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Η εκτίμησή μας είναι πως το Κράτος, σε ετήσια βάση, για την εφαρμογή αυτού του μέτρου, θα δίνει 100 εκατομμύρια. Το μεταφορικό ισοδύναμο θα εφαρμοστεί για όλη τη νησιωτική Ελλάδα, από 1/7/2018».
«Εδώ και καιρό έχω αναθέσει στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου σχετική μελέτη που θα αναδείξει διάφορους τρόπους εφαρμογής του. Σε συνεννόηση με τις τοπικές κοινωνίες θα επιλέξουμε το καλύτερο σενάριο και στη συνέχεια θα νομοθετήσουμε τις σχετικές ρυθμίσεις που χρειάζεται για να λειτουργήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2018».
Δ) Παρατηρητήριο τιμών
«Ιδιαίτερα σημαντικό, έτσι ώστε να είμαστε βέβαιοι ότι το μέτρο θα λειτουργήσει, θα είναι η δημιουργία Παρατηρητηρίου Τιμών στα νησιά. Θεωρώ ότι αυτή η πρωτοβουλία είναι ιδιαίτερα σημαντική ώστε να εξασφαλίσουμε ότι πράγματι οι τιμές θα εναρμονιστούν και θα έχει όφελος ο νησιώτης».

Top