Είστε εδώ:
Αρχική > ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ > Εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτη Κουρουμπλή

Εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτη Κουρουμπλή

Συνέντευξη Τύπου εφ’ όλης της ύλης έδωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής. Μολονότι η συνέντευξη ήταν προγραμματισμένη για ενημέρωση των Συντακτών γύρω από την διυπουργική σύνοδο στη Μάλτα, ο κ. Κουρουμπλής ρωτήθηκε και για άλλα θέματα.

Μεγάλο τμήμα της συνέντευξης αφιερώθηκε στην ακτοπλοΐα, στην επικοινωνία των νησιών με την ηπειρωτική χώρα και στην εξυπηρέτηση των νησιών ως προς τα ιατρικά θέματα. Στο πλαίσιο αυτό ο Υφυπουργός Νεκτάριος Σαντορινιός ανακοίνωσε συγκεκριμένες ημερομηνίες κατά τις οποίες θα επισκεφτούν στρατιωτικοί γιατροί τα μικρά νησιά.

Ο κ. Κουρουμπλής, ερωτηθείς για το τι θα γίνει με την αξιολόγηση, εξέφρασε την εκτίμηση ότι οι διαδικασίες θα έχουν ολοκληρωθεί ως τις 7 Απριλίου και σημείωσε ότι όλες οι πλευρές θέλουν να κλείσει πια αυτό το ζήτημα. «Υπάρχουν δυσκολίες που ανακύπτουν κάθε φορά. Τις ξέρετε, τις μαθαίνετε, νομίζω όμως ότι πλέον είναι δεδομένη η βούληση και στην Ευρώπη να κλείσει αυτή η ιστορία. Τώρα το περιεχόμενο δεν μπορώ εγώ αυτή τη στιγμή να σας το πω. Το περιεχόμενο θα αποτυπωθεί όταν θα έρθει στη Βουλή και τότε θα με ρωτήσετε να σας πω, αλλά τώρα να σας πω υποθέσεις πρώτου, δεύτερου, τρίτου και τέταρτου βαθμού δεν γίνεται».

Στη συνέντευξη ήταν παρόντες ο υφυπουργός Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός, ο ΓΓ Διονύσης Καλαματιανός, ο ΓΓΛΠΝΕ Χρήστος Λαμπρίδης, Ο ΓΓ Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Ιωάννης Γιαννέλλης – Αθανασιάδης, ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής Αντιναύαρχος Λ.Σ. Σταμάτης Ράπτης και η λοιπή ηγεσία του Σώματος.

Μετά το τέλος της συνέντευξης, ο κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής έκανε δηλώσεις στην ΕΡΤ, για τα τουριστικά σκάφη και τα σκάφη αναψυχής και αναφέρθηκε στο σχέδιο νόμου που προωθεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

ΝΗΣΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ – ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΣΚΑΦΗ ΔΗΛΩΣΗ ΣΕ ΕΡΤ ΚΑΙ ΑΠΕ

 Μετά το τέλος της συνέντευξης, ο κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής έκανε δηλώσεις στην ΕΡΤ,  για τα τουριστικά σκάφη και τα σκάφη αναψυχής και αναφέρθηκε στο σχέδιο νόμου που προωθεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

 

Για την ανάπτυξη του τουρισμού και ιδίως του τουρισμού με τα σκάφη αναψυχής όπως είναι τα γιοτ, τι έχετε εντοπίσει και εάν έχει δουλευτεί αυτό το θέμα, τι κενά υπάρχουν, τι προοπτικές μιας και το ’17 εκτιμά ο ΣΕΠΕ ότι θα πάει καλά στην Ελλάδα το yachting.

 

Εμείς αυτή τη στιγμή έχουμε μια εξαιρετική συνεργασία με όλους τους φορείς που εμπλέκονται σ’ αυτό το χώρο και με το υπουργείο Τουρισμού. Εξαιρετικός συντονισμός με το Υπουργείο Τουρισμού. Αξιόπιστη και σοβαρή συνεργασία με τους φορείς αυτούς. Αυτή τη στιγμή αυτό που θα μπορούσα να σας πω γιατί είναι σε υλοποίηση ένα σχέδιο νόμου πάρα πολύ σημαντικό για όλο το χώρο της Ναυτιλίας, πολύ μεγάλο νομοσχέδιο πάρα πολλών ζητημάτων και άρθρων είναι ότι προωθούμε και υλοποιούμε πρώτον, το μητρώο σκαφών. Τι σημαίνει αυτό; Μαζί με το παρατηρητήριο. Είχαμε πάρα πολλές παράνομες ναυλώσεις από μαϊμούδες σκάφη. Μαϊμούδες με την έννοια ότι δεν είχαν τη νομιμότητα. Και αυτό είχε φοροδιαφυγή και ήταν και εις βάρος των επαγγελματιών. Αυτό λοιπόν τώρα είναι σε πιλοτικό πρόγραμμα – είμαι βέβαιος ότι θα υλοποιηθεί τους επόμενους μήνες – μαζί με το παρατηρητήριο θα περιορίσει σε πολύ μεγάλο βαθμό αυτές τις παράνομες ναυλώσεις.

Δεύτερον, υπήρχε ένα πάγιο αίτημα των φορέων που ασχολούνται με τις μαρίνες και θα έλεγα δικαιολογημένο, που απέτρεπε πολλά σκάφη να έρθουν στην Ελλάδα, να πάνε σε μαρίνες στην Ελλάδα, γιατί είτε ήταν σε ενέργεια – για παράδειγμα ερχόταν κάποιος το καλοκαίρι έκανε τις διακοπές του και μετά το τοποθετούσε σε μια μαρίνα- είτε λοιπόν σε ενέργεια είτε όχι πλήρωνε τα ίδια χρήματα. Το ποσό τώρα είναι 8 € στο μέτρο το μήνα. Εάν ένα σκάφος δηλαδή ήταν 15 μέτρα ήθελε 120 € επί 12 μήνες, είναι αρκετά χρήματα. Εμείς κατανοήσαμε αυτή την κατάσταση και ζητήσαμε αυτή τη στιγμή και συμπεριλαμβάνουμε στο νομοσχέδιο μια διάταξη, ανταποκρινόμενοι σε αυτό ακριβώς το ερώτημα, ώστε τους μήνες  που δεν είναι σε λειτουργία θα κατέβει το ποσό των 8 € το μέτρο στα 3 €. Αυτομάτως αυτό κάνει μια διαφορά στα 5 € , δηλαδή εκεί που  θα πλήρωνε ένα μήνα 120 € θα πληρώσει 45 €. Είναι πολύ μεγάλη η διαφορά και νομίζω αυτό είναι και ένα κίνητρο να έρθουν σκάφη από την Ευρώπη στις μαρίνες.

Ένα επίσης πολύ μεγάλο πρόβλημα είναι ότι ενώ είχαν δοθεί 170 περίπου άδειες για μαρίνες, λειτουργούν σχεδόν οι μισές από διάφορα προβλήματα που υπάρχουν εκεί, περιβαλλοντικά κλπ. Έχουμε μια συνάντηση αύριο και με την Υπουργό Τουρισμού και με τον κ. Πιτσιόρλα να τα δούμε αυτά τα θέματα και να μπορέσουμε να τα επιλύσουμε για να μπορέσει να βοηθήσει κανείς αυτό το χώρο.

Αλλά και άλλα ζητήματα που υπάρχουν τα συζητάμε με θετική διάθεση, ώστε να δούμε τι θα συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο που προωθείται.

 

Έχει προοπτική αυτό το κομμάτι του τουρισμού ή θεωρείται πολύ ελιτίστικο;

Έχει πολύ μεγάλη προοπτική. Κοιτάξτε η Ελλάδα, δεν το λέμε από σοβινιστικούς λόγους ούτε για να βαυκαλιζόμαστε, η Ελλάδα είναι πανέμορφη. Το Αιγαίο, το Ιόνιο, η Κρήτη, παρέχουν πολύ μεγάλες δυνατότητες από κάθε άποψη. Από φυσικό περιβάλλον, από άρωμα, από χρώμα, από φως,  από γαστρονομία, από καθαρές θάλασσες. Όλα τα διαθέτει αυτός ο τόπος. Όλοι αυτοί οι άνθρωποι που έχουν τη δυνατότητα αυτή, νομίζω είναι στις επιδιώξεις τους να πορεύονται σ’ αυτές τις περιοχές.

 ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ – ΝΗΣΙΑ

 

Ειδικά για την ακτοπλοΐα και την απομόνωση των νησιών και με αφορμή δημοσίευμα του Ριζοσπάστη ότι το νοσοκομείο στην Ικαρία δεν είχε πετρέλαιο το χειμώνα, έγινε ο εξής διάλογος :

ΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Θέλω να σας πω ότι δεν έχει καμία σχέση αυτή τη στιγμή, η εικόνα της ακτοπλοΐας – με τη δουλειά που έγινε τα τελευταία δύο χρόνια – με εκείνη που είχαμε πριν από τρία χρόνια.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυξήθηκε ο στόλος δηλαδή;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και ο στόλος αυξήθηκε και οι γραμμές. Πάρτε αυτή τη στιγμή το Δήμαρχο των Οινουσσών, που έρχεται στο μυαλό μου, ή το Δήμαρχο των Ψαρών να σας το πει. Ή πάρτε την Περιφερειάρχη. Και οι δύο περιφερειάρχες του Αιγαίου θα σας πουν αν έχει βελτιωθεί η κατάσταση ή όχι.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όχι κύριε Υπουργέ, αυτό προσπαθώ να σας πω. Να δώσει στοιχεία το Υπουργείο που να λέει αυτό.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Άρα λοιπόν θα δώσουμε μία συνέντευξη μετά το Πάσχα και ο κύριος Καλαματιανός, που έχει την ευθύνη του αρμόδιου Συμβουλίου, θα σας πει τι έχουμε κάνει. Για να σταματήσει η εικόνα αυτή που περιγράφετε. Εγώ δε λέω ότι λύθηκαν τα προβλήματα αλλά σε εξαιρετικό βαθμό έχουν βελτιωθεί.

Επιπλέον μετά τις επισκέψεις που κάναμε, σε μικρά νησιά του Αιγαίου κατά προτίμηση, γιατί εκεί είναι και τα περισσότερα προβλήματα, συγκροτούμε αυτή τη στιγμή ένα Συμβούλιο και με το Υπουργείο Μεταφορών για να μπορέσουμε πραγματικά να συντονίσουμε τις αεροπορικές συνδέσεις με τις ακτοπλοϊκές στα νησιά. Είναι και αυτό ένα προϊόν της δουλειάς και της προσπάθειας που κάναμε. Τώρα, και για τα νοσοκομεία να σας πω. Πρώτον, είναι πολύ άδικο να γίνεται η επίθεση αυτή στο Εθνικό Σύστημα Υγείας. Ξέρετε γιατί; Γιατί έχω την εντύπωση ότι δεν έχετε πάει στο εξωτερικό. Γιατί κάποιοι έχουν πάει και μπορούν να λένε τι γίνεται στο εξωτερικό. Ξέρετε τι μου είπε η γυναίκα μου που ήταν πέρυσι στην Αγγλία; Πήγε να κάνει τεστ Παπανικολάου και της είπαν το επόμενο θα είναι μετά από 5 χρόνια. Αν το έλεγε κάποιος εδώ σε ένα δημόσιο νοσοκομείο, θα γράφατε 3 μέρες συνεχώς. Αυτά εδώ δε γίνονται. Τα νοσοκομεία δεν έχουν χρέη αυτή τη στιγμή. Δεν έχουν χρέη. Πάρτε τα νοσοκομεία του Αιγαίου να μας πουν τι χρέη είχαν,  όταν ανέλαβε αυτή η κυβέρνηση και τι έχουν σήμερα. Και αν έχουν πετρέλαιο. Εγώ θα τηλεφωνήσω στο νοσοκομείο να ρωτήσω γιατί δεν είχαν πετρέλαιο. Γιατί μου κάνει φοβερή εντύπωση. Από εκεί και πέρα λοιπόν, θα δώσω το λόγο στον κύριο Υφυπουργό να σας πει κι αυτός συμπληρωματικά για αυτά τα ζητήματα.

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ Νεκτάριος Σαντορινιός: Όπως είπε και ο Υπουργός, ας ρωτήσουμε σήμερα στην Κάρπαθο αν έχει βελτιωθεί τα τελευταία χρόνια, με την προσθήκη ενός επιπλέον πλοίου το οποίο έχει απευθείας σύνδεση στον Πειραιά, Ας ρωτήσουμε λοιπόν αν βελτιώθηκε η σύνδεση στην Κάρπαθο. Αν βελτιώθηκε η σύνδεση στις Οινούσσες και τα Ψαρά. Αν βελτιώθηκε η σύνδεση στη Λήμνο. Κοιτάξτε, το να λέμε πράγματα έτσι ότι γενικώς κάτι δεν πάει καλά, μπορούμε να το πούμε, αλλά υπάρχουν στοιχεία. Και τα στοιχεία αυτά θα σας τα δώσουμε. Και μπορείτε, μιας που κάνετε και ναυτιλιακό ρεπορτάζ, μπορείτε να δείτε τις άγονες γραμμές πως ήταν πριν 2 χρόνια και πως είναι σήμερα. Και εκεί πέρα να συγκρίνουμε, να έρθουμε και να συζητήσουμε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τα έχουμε δει κύριε Υφυπουργέ. Ένα πλοίο είκοσι λιμάνια. Ρωτήστε τον κόσμο να σας το επιβεβαιώσει.

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Και γίνονται και βελτιώσεις. Είχαμε ένα πρόβλημα στις Δυτικές Κυκλάδες. Συζητήσαμε και με τους Δημάρχους. Συζητήσαμε με την Περιφέρεια, συζητήσαμε με τους Επάρχους,  με τις ακτοπλοϊκές Υπηρεσίες και πάμε να το διορθώσουμε. Υπάρχουν προβλήματα καθημερινά, ασχολούμαστε με το να διορθώνουμε τα ζητήματα.

Επειδή, όμως, θέσατε και τα θέματα υγείας. Για πρώτη φορά, γίνεται πενταπλασιασμός των μορίων αυτών που πηγαίνουν στα απομακρυσμένα νησιά για να αποτελεί ένα κίνητρο βαθμολογικό για αυτούς τους γιατρούς. Δίνονται μόρια περισσότερα για να μπορούν μετά ευκολότερα να προσληφθούν. Δίνονται 400 ευρώ στους αγροτικούς γιατρούς συν τα 450 ευρώ που έδωσε το Υπουργείο Εσωτερικών. Τα δίνει η Περιφέρεια στους αγροτικούς γιατρούς στις απομακρυσμένες περιοχές και στα νησιά. Ψηφίστηκε πριν μία βδομάδα η υποχρέωση του κράτους στα 5 χρόνια που θα πάει ένας ειδικευμένος γιατρός σε μία άγονη περιοχή, να τον μετακινήσει σε περιοχή της αρεσκείας του, μετά από 5 χρόνια.

Ταυτόχρονα βοηθάμε, μαζί με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας μικρά νησιά, στα οποία δεν πηγαίνουν οι γιατροί, τι να κάνουμε. Δεν μπορείς να τους πάρεις και από το αυτί να τους πας. Πηγαίνουμε εκεί πέρα οπλίτες. Και θα σας πω λοιπόν και κάτι το οποίο ανακοινώνω σήμερα. Είχαμε πάει στους Αρκιούς και στην Ψέριμο με τον κύριο Υπουργό. Μας είπαν το εξής απλό: «Δεν έρχεται γιατρός εδώ πέρα». Τι κάναμε; Συνεργασία το Λιμενικό Σώμα με τον Στρατό, στην Ψέριμο θα πηγαίνει από την Κω γιατρός μία φορά τη βδομάδα και στους Αρκιούς γιατρός από την Πάτμο μία φορά τη βδομάδα. Δεν είναι λόγια. Στις 4 του Απρίλη, στις 18 του Απρίλη και στις 25 του Απρίλη θα πάει γιατρός από την Κω στην Ψέριμο. Στις 5 του Απρίλη, στις 21 του Απρίλη και στις 24 του Απρίλη θα πάει γιατρός από την Πάτμο στους Αρκιούς. Αυτό είναι πραγματική αλλαγή για αυτούς τους ανθρώπους. Είναι ουσιαστική αλλαγή για αυτούς τους ανθρώπους. Και να σας πω και το επόμενο. Σε όλα τα νησιά οι εκπαιδευτικοί ήταν εκεί. Ανοίξανε την πρώτη μέρα τα σχολεία, όσο αυτονόητο και αν ακούγεται αυτό. Δεν είχε γίνει ποτέ. Γιατί προέρχομαι από νησιωτική περιοχή και ξέρω τι συμβαίνει εκεί πέρα. Και το τελευταίο. Σήμερα έχουμε πρόγραμμα τηλεϊατρικής. Επειδή είπατε για τα ευρωπαϊκά κονδύλια. Χρηματοδοτήθηκε από ευρωπαϊκά κονδύλια το πρόγραμμα τηλεϊατρικής. Έχει ξεκινήσει να δουλεύει. Υπάρχει  εφημερεύον νοσοκομείο το οποίο εφημερεύει για καρδιολογικά περιστατικά, τα ιατρεία των νησιών συνδέονται. Το πρόγραμμα θα επεκταθεί. Δε λέμε ότι είναι το φοβερό. Και προφανώς εκεί πρέπει να υπάρχει και γιατρός για να λειτουργήσει η τηλεϊατρική. Δεν αφαιρούμε την ύπαρξη γιατρού, δε λέμε ότι θα τα λύσει όλα η τηλεϊατρική. Όμως σήμερα, ένας γιατρός σε ένα απομονωμένο σημείο, έχει τη δυνατότητα να συμβουλευθεί έναν εξειδικευμένο γιατρό, σε ένα νοσοκομείο όπως είναι το Θριάσιο. Αυτά νομίζω ότι είναι σημαντικά. Και αυτά γίνονται και με πολιτική βούληση και με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση όταν χρειαστεί. Ευχαριστώ.

Για την Ναυτική Εκπαίδευση δήλωσε:

 

«Το ζήτημα είναι να αναβαθμίσουμε τις δημόσιες σχολές διότι τα περισσότερα από αυτά τα παιδιά, αμφιβάλλω αν έχουν τη δυνατότητα να πάνε να πληρώσουν ιδιωτικές σχολές. Σημάναμε συναγερμό. Γιατί περί συναγερμού πρόκειται, όσο κι αν κάνετε κριτική, την οποία δέχομαι. Πριν από δύο τρία χρόνια, στο προηγούμενο χρηματοδοτικό πρόγραμμα, όλα τα έργα που είχαν μπει για τις σχολές απεντάχθηκαν. Αυτή είναι η αλήθεια, να την καταγράφετε. Απεντάχθησαν όλα τα προγράμματα, καταργήθηκαν όλες οι κενές θέσεις που υπήρχαν. Υπήρχαν 300 μόνιμες θέσεις στα σχολεία και αυτή τη στιγμή καταργήθηκαν οι 200. Εμείς προσπαθούμε να κάνουμε πολλά πράγματα μαζί. Και να βελτιώσουμε το επίπεδο των σχολών. Τελείωσε η επιτροπή που συγκροτήσαμε και έχουμε έτοιμα τα πορίσματα. Θα φωνάξουμε και καθηγητές από το εξωτερικό να μας πουν την άποψή τους, Έλληνες που έχουν διαπρέψει στον τομέα. Έχουμε εξασφαλίσει ότι  αρκετοί Περιφερειάρχες θα δεσμεύσουν πόρους για τον εξοπλισμό των σχολών. Έχουμε ξεκινήσει μια συνεργασία με την Ένωση για να αναβαθμίσουμε τις σχολές στον Ασπρόπυργο, στη Μηχανιώνα και στην Κύμη. Γίνονται λοιπόν διάφορες προσπάθειες, ακριβώς γιατί θέλουμε να αναβαθμιστούν οι δημόσιες σχολές. Δεν έχουμε στο μυαλό μας αυτή τη στιγμή να πάμε στη λύση των ιδιωτικών σχολών».

Για το αν θα υπάρξει αύξηση  των φοιτητών στις ΑΕΝ δήλωσε:

«Μακάρι να υπάρχουν πολλοί νέοι, ήδη σας πληροφορώ ότι ανοίγουμε ένα νέο πλαίσιο συνεργασίας με το Πανεπιστήμιο Πειραιώς, θα το δούμε και με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου που έχει σχετικές σχολές με το χώρο, με στόχο να δούμε γιατί αυτά τα παιδιά που μπαίνουν στις σχολές δεν τις τελειώνουν και ενδιαμέσως αποχωρούν. Και είναι αρκετός ο αριθμός. Το θέμα αυτό είναι πολύ σοβαρό και ανοίξαμε την πόρτα για το ερευνήσουμε, να δούμε τι συμβαίνει.  Από εκεί και πέρα εμείς δεν έχουμε στο μυαλό μας αυτή τη στιγμή να πάμε σε ιδιωτικό τομέα, γιατί δεν νομίζω ότι εξυπηρετεί αυτή τη στιγμή σε τίποτα ο ιδιωτικός τομέας. Κι αν θέλει η Ένωση, μπορεί να κάνει κάτι άλλο, που γίνεται και σε πολλές άλλες χώρες, ή μέσα από ένα ίδρυμα να γίνει μία σχολή μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα στην Αθήνα και μία στη Θεσσαλονίκη, να μπορούνε τα παιδιά να πάνε χωρίς να πληρώσουν, όχι να τους στείλουμε στον ιδιωτικό τομέα. Ακόμα και αυτοί που πιστεύουν στον ιδιωτικό τομέα δεν το επιχείρησαν, το ξέρετε καλά. Πέρασε μια διάταξη κι έμεινε εκεί. Ας το υλοποιούσαν».

ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΗ

 

Για τη Ναυπηγοεπισκευή και τα Ναυπηγεία  ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε:

«Είναι κρίσιμος τομέας, με πολύ μεγάλο το ενδιαφέρον. Πρέπει να σας πω ότι όλο αυτό που δεν είχε γίνει όλα τα χρόνια, γίνεται τώρα. Γίνεται μια πολλαπλών επιπέδων κινητικότητα. Και σε ότι αφορά τον ΟΛΠ, το λιμάνι και σε ότι αφορά το Σκαραμαγκά και σε ότι αφορά τα υπόλοιπα δύο ναυπηγεία,  Ελευσίνα και Νεώριο, αλλά και τα μικρά ναυπηγεία ολόκληρης της χώρας, γιατί θεωρούμε ότι είναι ένας πολύ σημαντικός αναπτυξιακός τομέας. Δεν μπορώ να σας πω αυτή τη στιγμή κάτι πιο συγκεκριμένο, αλλά δεσμεύομαι ότι στην επόμενη συνάντηση που θα κάνουμε- πιστεύω τέλος Απριλίου- να έχουμε να πούμε κάποια συγκεκριμένα πράγματα. Μπορώ να σας  διαβεβαιώσω ότι υπάρχει πολύ μεγάλη κινητικότητα.

Στις  17 Απριλίου είναι η τερματική ημερομηνία για να εκδοθεί η διαιτητική απόφαση για τον Σάφα. Με βάση αυτή θα γίνουν αρκετές κινήσεις και πρωτοβουλίες. Σας λέω λοιπόν, επειδή δεν θέλω να λέω πράγματα που αύριο μπορεί να  ερμηνευτούν με τον α΄ ή β΄ τρόπο και  μεθαύριο να μου πείτε «μα είπες αυτό κι εκείνο» είμαι αρκετά προσεκτικός. Σας λέω λοιπόν ότι υπάρχει πολύ μεγάλη κινητικότητα, υπάρχει ενδιαφέρον. Σας λέω για παράδειγμα ότι πιέζω την Cosco  να  επισπεύσει  τον ερχομό των δυο μεγάλων δεξαμενών. Τους πίεσα πάρα πολύ για να επισκευάσουν τις υπάρχουσες, αλλά είναι μικρές δεξαμενές. Έχει δεσμευτεί ότι τον Σεπτέμβριο θα είναι εδώ η ογδοντάρα δεξαμενή, που είναι μεν μεγάλη, αλλά δεν είναι η μεγάλη δεξαμενή, η μεγάλη είναι σχεδόν τετρακοσάρα. Είναι λοιπόν ένα κομμάτι. Στα υπόλοιπα ζητήματα υπάρχουν παράγοντες, τους οποίους δεν είναι εύκολο να προσδιορίσω χρονικά.

Λοιπόν κάνουμε προσπάθειες, κάνουμε ενέργειες, να ξεμπλοκάρουμε το Σκαραμαγκά με διάφορους τρόπους. Όπως και να δώσουμε διέξοδο στη στασιμότητα της Ελευσίνας και του Νεωρίου. Αυτά μπορώ να σας τα πω τώρα. Αλλά γίνονται προσπάθειες, πολλές. Πιστεύω μέσα στο Μάιο να έχουμε κάτι να πούμε πιο συγκεκριμένο.

 Επιπλέον, είμαστε σε μία συνεργασία με την Ένωση Κατασκευαστών, γιατί ξέρει πάρα πολλές ειδικότητες που θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη. Και θα πρέπει το Υπουργείο να αναλάβει πρωτοβουλίες, ώστε αν είναι δυνατόν, να κάνουμε και σχολές μαθητείας τις οποίες και θα κάνουμε, έχουμε ήδη συστήσει επιτροπή για αυτό το θέμα. Δηλαδή ανοίγουν πολλά ζητήματα αλλά δεν είναι και εύκολο από τη μία μέρα στην άλλη να καλύψεις όλα αυτά τα κενά που δημιουργήθηκαν. Φέραμε εδώ παλιές σχολές που λειτουργούσαν σε αυτά τα ζητήματα, τη Διπλάρειο, κάνουμε πολλές ενέργειες για να μπορούμε να ενεργοποιήσουμε και αυτόν τον κλάδο. Γιατί πρέπει να φέρουμε και νέα παιδιά σε αυτήν την προσπάθεια».

 

                                         ΠΟΝΤΟΠΟΡΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑ- ΕΣΣΕ

 

 

Για το Ελληνικό Νηολόγιο δήλωσε:

«Η ελληνική κυβέρνηση θα στηρίξει με κάθε τρόπο την ελληνική Ναυτιλία. Η ελληνική Ναυτιλία καθιστά την Ελλάδα και είναι ίσως ο μόνος τομέας που την καθιστά υπολογίσιμη παγκόσμια δύναμη. Εφόσον τα γνωστά προβλήματα που έχουν προκύψει επιλυθούν, τότε θα ανοίξουμε την κουβέντα, διότι κι εμένα δεν μου αρέσει καθόλου το γεγονός να έχουμε στην πλοιοκτησία μας 4500 πλοία και στη σημαία να είναι 800. Όπως προσπαθούμε εμείς να στηρίξουμε αυτό το χώρο, θα πρέπει και οι ίδιοι να αποδείξουν ότι με τον τρόπο συμβάλλουν στην ανάπτυξη της χώρας σε μια δύσκολη καμπή. Είμαι βέβαιος ότι θα ανταποκριθούν στο σχεδιασμό που ετοιμάζει η ελληνική κυβέρνηση. Αυτή τη στιγμή εκείνο που σας είπα είναι σαφές, ότι εγώ και όσοι είμαστε εδώ φιλοδοξούμε και θα προσπαθήσουμε και είμαι βέβαιος ότι θα υπάρξει ανταπόκριση και από την μεριά των εφοπλιστών, αυτό το θέμα της σημαίας να αποκτήσει άλλα χαρακτηριστικά. Και όχι μόνο.  Και άλλα πράγματα. Εμείς πήγαμε στο Λονδίνο. Και τους είπαμε ευθαρσώς “γιατί είναι καλύτερο το Μονακό; Και δεν είναι η Ελλάδα;”. Και επ’ αυτού, θα έχουμε και συγκεκριμένες προτάσεις, που θα είναι δύσκολο να μην έχουν θετική απάντηση. Όλα τα πράγματα έχουν τα όριά τους».

 

Ο κ. Κουρουμπλής ρωτήθηκε για το πώς εννοεί τη στήριξη της ανταγωνιστικότητας της Ναυτιλίας.

ΕΡΩΤΗΣΗ: «Τι  εννοείτε ανταγωνιστικότητα; Εννοείτε να πέσουνε κι άλλο οι μισθοί; Όταν λέτε ότι θα βρεθεί μια μέση λύση, τι εννοείτε θα περιορίσουν οι εφοπλιστές τα κέρδη τους και οι ναυτεργάτες τα δικαιώματά τους»;

Υπουργός: «Είμαστε, αν πάρετε τα πρακτικά του συμβουλίου από τους πολύ μετρημένους Υπουργούς που κάναμε αναφορά στην ανταγωνιστικότητα, υπό την αίρεση της συμβολής της ναυτιλίας στον περιορισμό των ρύπων – άρα χρησιμοποίηση νέων τεχνολογιών και καυσίμων- και στα δικαιώματα των εργαζομένων. Δεν πήγαμε εκεί και είπαμε ανταγωνισμός. Είπαμε να είναι ανταγωνιστική η ευρωπαϊκή ναυτιλία σε σχέση με άλλες ναυτιλίες στα πλαίσια των κατευθυντηρίων οδηγιών που αναφέρονται στις κρατικές ενισχύσεις και υπό την αίρεση ότι θα είναι συγκεκριμένες οι προτάσεις της ναυτιλίας στον ΙΜΟ, σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος, γιατί η Μεσόγειος θα είναι η πρώτη που θα πληρώσει τις επιδράσεις τις κλιματικές. Επιπλέον κάναμε ειδική αναφορά στα δικαιώματα των εργαζομένων».

Για τη διαφωνία μεταξύ ΕΕΕ και ΠΝΟ για τις συλλογικές συμβάσεις δήλωσε.

«Υπάρχει  μία κόντρα μεταξύ ΠΝΟ και ΕΕΕ.  Δεν έχει υπογραφεί από το 2010 Εθνική Συλλογική Σύμβαση. Η ΠΝΟ υποστηρίζει την ΕΣΣ, οι εφοπλιστές υποστηρίζουν τη Διεθνή Σύμβαση. Οι αποστάσεις των δύο συμβάσεων είναι πολύ μεγάλες. Πρέπει να εργαστούμε για να βρεθεί λύση και σύγκλιση.  Ούτε εγώ συμφωνώ να πάμε στην σύμβαση της διεθνή ως έχει». 

 

ΝΗΣΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ

 

Για τη Νησιωτικότητα και  τη Διακήρυξη της Βαλέτας ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε:

«Μετά από κοπιώδεις προσπάθειες προς κάθε κατεύθυνση, στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, τελικώς στη Σύνοδο Υπουργών στη Βαλέττα, είχαμε χθες ένα πάρα πολύ σημαντικό αποτέλεσμα, για τη νησιωτική πολιτική που αφορά όχι μόνο την Ελλάδα, αλλά ολόκληρη την  Ευρωπαϊκή Νησιωτική περιοχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η ΕΕ μιλά τελευταία για εδαφική συνοχή.  Αλλά αυτό δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς συγκεκριμένες πρωτοβουλίες.  Έτσι λοιπόν χθες ομοφώνως, το Συμβούλιο Υπουργών αποφάσισε παρουσία και της Αρμοδίας Επιτρόπου, να εγγραφεί στα  κείμενα της Διακήρυξης και να είναι ένα από τα ζητήματά της, η Νησιωτική Πολιτική.  Πολύ σημαντικό βήμα, αποτέλεσμα των προσπαθειών όλων μας, το οποίο μας βάζει μπροστά σε συγκεκριμένες ευθύνες και πρωτοβουλίες. Διότι για να μη μείνει κενό γράμμα  αυτή η προσπάθεια και αυτή η αναφορά στη Διακήρυξη, θα πρέπει να ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία ως τον Ιούνιο και η Διακήρυξη της Βαλέτας να γίνει Διακήρυξη στο τακτικό συμβούλιο υπουργών της ΕΕ και κείμενο της ΕΕ. Στο μεσοδιάστημα πρέπει να ενεργοποιήσουμε συναδέλφους υπουργούς με σχετικές συναρμοδιότητες, όπως ο κ. Χαρίτσης, υπεύθυνος για τα Ευρωπαϊκά Διαρθρωτικά Ταμεία, ή ο κ. Κατρούγκαλος που είναι υπεύθυνος για τα οικονομικά ζητήματα της εξωτερικής πολιτικής, σε επίπεδο ΕΕ.

Θα ενεργοποιήσουμε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για να πιέσει κι αυτό.  Θα ενημερώσουμε επίσης τους επικεφαλής όλων των κομμάτων  στην Ευρωβουλή. Είμαι βέβαιος ότι θα έχουμε την απαραίτητη υποστήριξη και από τους Έλληνες Ευρωβουλευτές. Κλείνω λέγοντας ότι για μας είναι μεγάλη ικανοποίηση. Λέω για μας, γιατί στην προσπάθεια έλαβαν μέρος και υπηρεσιακοί παράγοντες και η πολιτική ηγεσία».

Ακολούθησαν διευκρινιστικές ερωτήσεις. Ο κ. Κουρουμπλής εξήγησε ότι η νησιωτικότητα αφορά την έννοια της εδαφικής  συνοχής.  «Για να υπάρξει εδαφική συνοχή θα πρέπει οι άνθρωποι που ζουν στα νησιά να αισθάνονται ότι δεν είναι αποκλεισμένοι. Δεν είναι το πιο εύκολο να πούμε ότι εκμηδενίζουμε τον αποκλεισμό, αλλά τουλάχιστον να αισθάνονται στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό,  ότι τα φαινόμενα του αποκλεισμού (είτε αυτός είναι κοινωνικός, είτε είναι  οικονομικός) από την χερσαία χώρα, από κάθε  χερσαία χώρα που έχει νησιά θα υπάρχουν πολιτικές για να περιορίσουν όσο περισσότερο γίνεται. Πολιτικές όπως είναι το μεταφορικό ισοδύναμο, τα αναπτυξιακά ζητήματα, το κόστος της ανάπτυξης, το κόστος το κοινωνικό κλπ.

Έχουμε δύο στόχους. Αφού πήραμε αυτή την ομόφωνη, και το τονίζω, το ομόφωνη,  γιατί εχτές μου έλεγε κάποιος παράγοντας εδώ από τον ευρωπαϊκό χώρο, μου κάνει εντύπωση πώς ψήφησαν όλοι  θετικά, λοιπόν, το ένα θέμα είναι ότι  στα πλαίσια της αναδιάρθρωσης των προγραμμάτων που θα γίνουν το ‘17 θα βρούμε τι περιθώρια υπάρχουν, ώστε να υπάρξουν συγκεκριμένες αναφορές και ενδεχομένως και σε κονδύλια που πρέπει να πάνε στα νησιά. Κονδύλια που  να αφορούν την νησιωτικότητα. Το δεύτερο είναι όταν θα ξεκινήσουν οι συζητήσεις για το επόμενο χρηματοδοτικό πρόγραμμα, εκεί θα διεκδικήσουμε αν είναι δυνατόν ακόμα και ένα ειδικό ταμείο που να αφορά τη νησιωτικότητα.  Άρα είναι δύο οι στόχοι. Το τρέχον πρόγραμμα όπως καταλαβαίνετε δεν είναι εύκολο να το αλλάξεις στο βαθμό που θα ήθελες, αλλά διεκδικείς κάποιες δυνατότητες οικονομικές που πρέπει να απευθυνθούν στα νησιά. Το δεύτερο είναι η προσπάθεια που πρέπει να κάνουμε για να μπορέσουμε στο επόμενο χρηματοδοτικό πρόγραμμα να έχουμε ολοκληρωμένο σχεδιασμό,  που θα αναφέρεται  στην αναπτυξιακή προσπάθεια που θα πρέπει να γίνει για τα νησιά της ΕΕ, με την ανάλογη οικονομική στήριξη».

Υφυπουργός Νεκτάριος Σαντορινιός:  «Θα έλεγα ότι είναι πολύ σημαντικό αυτό. Δηλαδή,  μέσα στο κείμενο αναφέρεται ότι η σύνδεση των νησιών πρέπει  να είναι αξιόπιστη, συχνή  και με όρους οικονομικούς, αειφόρος, προκειμένου  να αναπτυχθούν ισότιμα τα νησιά προς την ηπειρωτική Ευρώπη. Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό.

Παρακάτω μέσα στην απόφαση, άμα διαβάσει κανείς, γίνεται αναφορά και στα ήδη υφιστάμενα προγράμματα στα οποία θα πρέπει εκεί να υπάρξουν συγκεκριμένες προβλέψεις. Αυτό από μία διακήρυξη η οποία,  όπως καταλαβαίνετε,  είναι μία παράγραφος. Μέχρι  να γίνει αυτό, χρειάζεται πάρα πολύ δουλειά και από εδώ και πέρα εμείς, με όπλο αυτή τη διακήρυξη, θα διεκδικήσουμε να υπάρξουν επιπλέον χρηματοδοτήσεις  και σε αυτό το επίπεδο. Γιατί μέχρι σήμερα η αντίληψη αυτών των προγραμμάτων ήταν να εξυπηρετήσει τα βασικά δίκτυα και δεν πήγαινε στα επιμέρους ακτοπλοϊκά δίκτυα, όπου εμείς έχουμε το μεγάλο πρόβλημα.  Αυτό, είναι ένα κλειδί που μπορεί να ξεκλειδώσει,  αλλά μόνο με δουλειά. Δεν μπορεί να γίνει αυτόματα.

 

 

Top