Είστε εδώ:
Αρχική > Σ.Ν.ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ > Η «ακτινογραφία» των εισηγμένων ναυτιλιακών εταιριών

Η «ακτινογραφία» των εισηγμένων ναυτιλιακών εταιριών

 

ΤΟΥ ΣΑΒΒΑ Ν. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Εντυπωσιάζει την παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα η συνεχής αύξηση του στόλου της Navios της Αγγελικής Φράγκου, ενώ η χρηματιστική αξία μόνο των τεσσάρων εισηγμένων εταιρειών του ομίλου που διευθύνει υπερβαίνει τα 838 εκατ. δολάρια! Η «ακάθεκτη ορμή» της Αγγελικής Φράγκου συμπεριλαμβάνει τις τελευταίες ημέρες και τις διαπραγματεύσεις για την εξαγορά του συνόλου των πλοίων της εταιρείας First Ship Lease Trust που αποτελείται από 22 πλοία, από τα οποία τα 5 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα 17 είναι δεξαμενόπλοια. Πριν από λίγες ημέρες η Navios Maritime Acquisition Corporation ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2017. Η Αγγελική Φράγκου, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Navios δήλωσε: «Για το πρώτο τρίμηνο του 2017, η Navios Acquisition ανακοίνωσε EBITDA ύψους 37,4 εκατ. δολάρια και καθαρό εισόδημα 5,6 εκατ. Γνωστοποιήσαμε επίσης μέρισμα ύψους 0,05 δολαρίων ανά μετοχή για το τρίμηνο, με αποτέλεσμα τη μερισματική απόδοση της τάξης του 12,0%. » και η Αγγελική Φράγκου συνέχισε: » Για το πρώτο τρίμηνο του 2017, το μέσο ποσοστό ναύλωσης του Navios Acquisition για τον στόλο του ήταν περίπου 42% υψηλότερο από το μέσο όρο spot market για αυτόν τον στόλο. Απολαμβάνουμε οικονομίες κλίμακας μέσω της σχέσης μας με την Navios Holdings. Τα λειτουργικά έξοδα της Navios Acquisition ήταν περίπου 17% χαμηλότερα από τον μέσο όρο «.

Την ίδια ρότα ακολουθεί και ο Πήτερ Γ. Λιβανός με τις δύο εισηγμένες εταιρείες του Gaslog Partners και Gaslog Ltd, δεδομένου ότι από τη δημόσια προσφορά 5.750.000 μετοχών αποκόμισε το ποσό των 139 εκατομμύρια δολάρια, ποσό που θα διατεθεί για την αγορά πλοίων. Ήδη η εταιρεία έχει αγοράσει δύο πλοία και προχωρεί στην απόκτηση άλλων 12 πλοίων. Το επιτελείο της Gaslog αποτελείται από δύο Έλληνες, των Πήτερ Λιβανό και τον Αντώνη Παπαδημητρίου, γιο του Στέλιου Παπαδημητρίου που ήταν επί δεκαετίες επικεφαλής του ομίλου και ιδρύματος Ωνάση καθώς και από τους Paul Wopan, Brucel Blythe, David Lonner, William Fridrich, Denis Houston, Donald Kinter, Julian Hetherell. Η μητρική εταιρεία Gaslog διαχειρίζεται 30 πλοία, από τα οποία τα 5 είναι υπό κατασκευή.

Η εταιρία Tsakos Energy Navigation του Νίκου Π. Τσάκου με τη συνεχή ναυπήγηση πλοίων διατηρεί υψηλά επίπεδα διαχείρισης πλοίων και διαθέτει ένα στόλο με 65 πλοία τα οποία φέρνουν κερδοφορία στην εισηγμένη εταιρεία και ικανοποιεί τους μετόχους της.

Δυναμική πορεία αναπτύσσει και ο Συμεών Παληός, που διαθέτει δύο εισηγμένες εταιρείες, την Diana Containerships με 12 πλοία μεταφοράς κοντέηνερ και την Diana Shipping που διαθέτει 40 πλοία. Συνολικά με τις δύο εισηγμένες διευθύνει ένα στόλο από 52 πλοία.

Η συσπείρωση κεφαλαίων και στελεχών στην Star Bulk Carriers δίνει την ευκαιρία στον Πέτρο Παππά να σχεδιάζει το μέλλον με μεγάλη αισιοδοξία που πηγάζει και από την επιτυχή διαχείριση των 79 πλοίων της. Πρόεδρος της εταιρείας είναι ο Σπύρος Καπράλος και συμμετέχουν στο συμοβούλιο και στο μάνατζμεντ οι Mahesh Balakrishnan, Jennifer Box, Koert Erhard, Roger Schmitz, Tom Softeland και Νικόλαος Καρέλλης.

Η Aegean Marine Petroleum συνεχίζει την επιχειρηματική της δραστηριότητα ανά την υφήλιο παρά την αποχώρηση του Δημήτρη Μελισσανίδη, δεδομένου ότι διαθέτει 61 πλοία με έντονη παρουσία στον Πειραιά. Πρόεδρος είναι ο Νικόλαος Ταυλάριος και στο συμβούλιο συμμετέχουν οι Σπύρος Γιαννιώτης, Γρηγόρης Ρομπολάκης, Νίκος Χόντος, Πήτερ Γεωργιόπουλος, Σπυρίδων Φωκάς, Γιάννης Παπανικολάου, Γιάννης Ταυλάριος, Κωνσταντίνος Κουτσομιτόπουλος και Γιώργος Κονόμος. Αλλά και η Aegean Oil, που διευθύνεται από τον Γιώργο Δ. Μελισσανίδη μετά την «μεταγραφή» του Απόστολου Πουλοβασίλη από τους Lloyds φιλοδοξεί να αυξήσει το στόλο της.

Η Costamare του Κωνσταντίνου Κωνσταντακόπουλου βρίσκεται με μεγάλη χρηματιστηριακή αξία, αφού τα 69 πλοία που διαχειρίζεται είναι εγγύηση για την κερδοφορία της εταιρείας.

Η Stealth Gas Χάρη Ν. Βαφειά που διαθέτει 58 πλοία και αποτελεί μια από τις δυναμικότερες και αναπτυσσόμενες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες.

Αθόρυβη αλλά αναπτυσσόμενη τακτική ακολουθεί και η εταιρία Dorian LPG του Ιωάννη Χατζηπατέρα που διαχειρίζεται 22 πλοία. Μαζί του στο συμβούλιο βρίσκονται οι Γιάννης Λυκούρης, Κώστας Μαρκάκης, Θεόδωρος Γιάνγκ, Αλεξ Χατζηπατέρας, Nigel Widdowson, Θωμάς Παππάς, Δημήτρης Ορφανός, Nigel Turner και Tim Hansen.

Για πολλά χρόνια διατηρεί υψηλό επίπεδο η εταιρεία Safe Bulkers του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου που διαχειρίζεται 38 πλοία.

Ισχυρό στόλο διαθέτει και η Danaos του Ιωάννη Κούστα που διαχειρίζεται 59 πλοία. Κοντά του ο δόκτωρ έχει τον Ηρακλή Προκοπάκη, τον Γιώργο Οικονόμου, William Perko, Myles Itkin, Miklos Konkoly-Thege.

Νέο αίμα που ανανεώνει τις ελπίδες για την κυριαρχία της ελληνικής ναυτιλίας είναι η παρουσία της εταιρείας Pyxis Tankers που διαθέτει 6 πλοία και διευθύνεται από τον Βαλέντιο Βαλέντη και συνεργάτες τον Κωνσταντίνο Λύτρα, Αντώνη Βάκο και τον Henry Williams.

H Capital Product Partners διαθέτει 26 πλοία και στο τιμόνι της εταιρείας βρίσκονται οι Ιωάννης Λαζαρίδης, Γεράσιμος Καλογηράτος, Ευάγγελος Μπαϊρακτάρης, Νικόλαος Συντιχάκης, Δημήτρης Χριστακόπουλος, Abel Resterhoff, Pierre de Demandoix Dedons.

Παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει κατά καιρούς η Dryships του Γιώργου Οικονόμου βρίσκει τρόπους να διατηρείται μέσα στις επίκαιρες μετοχές. Η Dynagas του Γιώργου Προκοπίου έχει 6 πλοία και η απήχηση της είναι θετική.

Στο χρηματιστήριο είναι εισηγμένες και οι εταιρείες Box Shipping και Paragon Shipping ( με δύο πλοία) του Μιχάλη Μποδούρογλου, η Top Ships του Ευάγγελου Πιστιόλη με 10 πλοία, η Synergy του Σταμάτη Τσαντάνη η Free Seas του Ίωνα Βαρουξάκη, Euroseas του Αριστείδη Πίττα.

Top