Είστε εδώ:
Αρχική > ΛΙΜΑΝΙΑ > Η MSC “εκτινάσσει” την COSCO και τον ΟΛΠ σε ρεκόρ

Η MSC “εκτινάσσει” την COSCO και τον ΟΛΠ σε ρεκόρ

ΤΟΥ ΣΑΒΒΑ Ν. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Σημαντική αύξηση στη διακίνηση κοντέηνερ και Ι.Χ. απο το λιμάνι του Πειραιά

Η MSC “εκτινάσσει” την COSCO και τον ΟΛΠ σε ρεκόρ

Στην 6η θέση του πίνακα με τα μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης ανέβηκε
ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς κατά το προηγούμενο έτος. Η συνεχής
αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων που παρατηρείται από την
ημέρα που ανέλαβε τη διαχείριση του η κινεζική Cosco ωθεί κάθε χρόνο
το λιμάνι του Πειραιά σε ψηλότερα “σκαλιά” στην παγκόσμια κατάταξη. Το
2016 βρισκόταν στην 7η θέση, αλλά κατόρθωσε να υπερκεράσει το λιμάνι
Felixstowe με μια σημαντική αύξηση τόσο στα κοντέηνερ, όσο και στα
Ι.Χ. Αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεση μας και τα οποία
αναμένεται να ανακοινωθούν στις προσεχείς ημέρες και επισήμως:
η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στην πρώτη και δεύτερη προβλήτα
διαμορφώθηκε στα 3.700.000 κοντέηνερ, από τα 3.470.000 που ήταν το
αμέσως προηγούμενο έτος. Αξίζει να επισημανθεί ότι το 2012 από τις δύο
προβλήτες είχαν διακινηθεί μόνο 2.100.000 κοντέηνερ, ενώ το 2015
ξεπέρασε τα 3.000.000 κοντέηνερ.
Εξάλλου, η διακίνηση κοντέηνερ στον πρώτο προβλήτα είχε μια
εντυπωσιακή άνοδο κατά 70% και από τα 260.000 κοντέηνερ που είχε το
2016 ανήλθε στα 450.000 κοντέηνερ, που οφείλεται κυρίως στην προσθήκη
δύο πλοίων mather την εβδομάδα στο ένα που είχε ο ναυτιλιακός κολοσσός
MSC. Οι προσπάθειες της κυρίας Χριστίνας Θεοδωρίκα, που τα τελευταία
χρόνια διευθύνει την MSC Hellas φέρνουν σημαντικά αποτελέσματα.
Άλλωστε δεν έγινε τυχαία η ενίσχυση με 160 νέες προσλήψεις
προσωπικού στο κέντρο διαχείρισης της εταιρίας. Η κυρία Χριστίνα
Θεοδωρίκα αποδείχθηκε ένας ισχυρός “παίκτης” της Ακτής Μιαούλη και η
αποτελεσματικότητα της αποδεικνύεται από το γεγονός ότι ενισχύει
συνεχώς το ρόλο της εταιρίας.
Αλλά και το Car Terminal εμφανίζει άνοδο πάνω από 20%, δεδομένου ότι
από 360.000 Ι.Χ. που ήταν το το 2016, έφθασαν το προηγούμενο έτος τα
430.000 Ι.Χ. Το περίεργο είναι ότι αυξήθηκαν τόσο τα αυτοκίνητα που
προορίζονται για την εσωτερική αγορά, όσο και τα in transit.
Στην κρουαζιέρα, ενώ τα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας είχαν μια πτώση
περίπου 20,5%, το λιμάνι του Πειραιά διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα. Το
2017 αφίχθησαν 576 κρουαζιερόπλοια και μετέφεραν 1.055.559 επιβάτες
ενώ το 2016 είχαν μεταφέρει 1.094.135 επιβάτες.
Στην ακτοπλοία σημειώθηκε και σε αυτόν τον τομέα αύξηση διακίνηση
επιβατών της τάξης του 1%, που απο 6.370.000 επιβάτες διακινήθηκαν σε
6.430.000 επιβάτες, ενώ η διακίνηση οχημάτων αυξήθηκε κατά 0,5% από
1.170.000 σε 1.180.000. Η οριακή αύξηση κυρίως στην κατά 2,2% και 7,1%
αύξηση του επιβατικού έργου των ακτοπλοϊκών γραμμών εσωτερικού και του
Αργοσαρωνικού, που αντισταθμίστηκαν από τη μείωση της διακίνησης
επιβατών της πορθμειακής γραμμής Σαλαμίνας κατά 1,3%.

Η διοίκηση του ΟΛΠ αισιοδοξεί ότι η διακίνηση των κοντέηνερ στο λιμάνι
του Πειραιά θα αυξηθεί εντυπωσιακά τα επόμενα χρόνια και από το
γεγονός ότι υπέγραψε τον προηγούμενο Ιούνιο μνημόνιο συνεργασίας με
την Sanghai International Port Group που διαχειρίζεται το 25,7% του
διεθνούς όγκου συναλλαγών στην Κίνα, διακινώντας περίπου 35
εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια ετησίως με 2.700 προσεγγίσεις πλοίων
μηνιαίως.
Η αύξηση των οικονομικών μεγεθών του ΟΛΠ οφείλεται κυρίως και στα
σημαντικά έργα που έγιναν και που βρίσκονται σε εξέλιξη. Ο σχεδιασμός
για τις υποχρεωτικές επενδύσεις συνολικού ύψους 293.783.800 ευρώ που
πρέπει να γίνουν την προσεχή 5ετία είναι:
Η επέκταση του επιβατικού λιμένα, νότια ζώνη ύψους 136.283.800 ευρώ.
Η επισκευή δαπέδων σιδηροτροχών και γερανογεφυρών στοιβασίας ύψους
8.000.000 ευρώ.
Η μετατροπή της Πενταγωνικής Αποθήκης σε επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας
ύψους 1.500.000 ευρώ.
Η υπόγεια οδική σύνδεση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων με πρώην
χώρο της ΟΔΔΥ ύψους 5.000.000 ευρώ
Η βελτίωση και συντήρηση υποδομών λιμένα ύψους 15.000.000 ευρώ.
Η προμήθεια εξοπλισμού ύψους 25.000.000 ευρώ.
Η βυθοκόρηση κεντρικού λιμένα ύψους 8.000.000 ευρώ.
Οι μελέτες ύψους 5.000.000 ευρώ.
Η κατασκευή νέου προβλήτα πετρελαιειοδών ύψους 15.000.000 ευρώ.
Η επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων στο λιμένα Ηρακλέους
ύψους 20.000.000 ευρώ.
Η βελτίωση υποδομών Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης ύψους 55.000.000 ευρώ.

Επίσης, σημαντική εξέλιξη αποτελεί η εγκατάσταση της νέας πλωτής
δεξαμενής η οποία θα λειτουργήσει μέχρι το τέλος Μαρτίου. Τα τεχνικά
χαρακτηριστικά της νέας δεξαμενής θα διαθέτει μεταφορική ικανότητα
80.000 τόνων, 240 μ. Μήκος, 35 μ. Εσωτερικό πλάτος και ανυψωτική
ικανότητα 22.000 τόνων.
Η συνεχής βελτίωσης των οικονομικών μεγεθών του ΟΛΠ οδήγησε τη
διοίκηση του να υπογράψει συλλογική σύμβαση με τους εργαζόμενους που
δίνει άλλη διάσταση στις εργασιακές σχέσεις. Ειδκότερα με τη νέα
σύμβαση οι αμοιβές θα προσδιορίζονται για έναν νεοπροσλαμβανόμενο
υπάλληλο υποχρεωτικής εκπαίδευσης χωρίς προϋπηρεσία και οικογενειακές
υποχρεώσεις κατ’ ελάχιστον στα 1.100 ευρώ και θα φθάνουν για τους
εργαζόμενους με 33 χρόνια υπηρεσίας στα 2.700 ευρώ χωρίς να
υπολογίζονται εξειδικευμένα επιδόματα και επιδόματα ευθύνης. Επίσης
επανέρχεται η χορήγηση του 13ου και 14ου μισθού, η οποία είχε
περικοπεί με τους μνημονιακούς νόμους από το 2011, ενώ επανέρχεται η
εξέλιξη σε χρονοεπίδομα και κλιμάκια, η οποία είχε διακοπεί από το
2011. Επίσης, θεσμοθετούνται κοινωνικές παροχές όπως επίδομα
βρεφονηπιακού σταθμού, επίδομα κατασκηνώσεων, κάλυψη πρόσθετης
νοσοκομειακής και εξωνοσοκομειακής περίθαλψης, καθώς και μια σειρά από
άλλες κοινωνικές παροχές.

Top