Είστε εδώ:
Αρχική > ΛΙΜΑΝΙΑ > Με 20% το ποσοστό του Ι. Σαββίδη στην Κοινοπραξία για τον ΟΛΘ

Με 20% το ποσοστό του Ι. Σαββίδη στην Κοινοπραξία για τον ΟΛΘ

Με το ποσοστό 20% συμμετέχει ο Ιβάν Σαββίδης στο σχήμα που εξασφάλισε το 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης. Σε ρεπορτάζ της η εφημερίδα «Μακεδονία»  που στηρίζεται σε δελτίο του ΑΠΕ – ΜΠΕ αναφέρονται τα εξής: Τη δέσμευσή της για την αναβάθμιση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, μεταξύ άλλων μέσα από την υλοποίηση των απαιτούμενων επενδύσεων, δηλώνει η πλειοδότρια κοινοπραξία για το 67% του Οργανισμού Λιμένος (ΟΛΘ), που σε σημερινή ανακοίνωσή της αποκαλύπτει και τα ακριβή ποσοστά συμμετοχής κάθε εταιρείας στο τριμελές κοινοπρακτικό σχήμα, τα οποία έχουν ως εξής: το γερμανικό fund DIEP θα κατέχει το μεγαλύτερο ποσοστό στο υπό συγκρότηση joint venture, ήτοι 47%, η θυγατρική του γαλλικού κολοσσού CMA CGM, Τerminal Link, θα μετέχει με 33% και το υπόλοιπο 20% στη Belterra Investments του ομίλου Ιβάν Σαββίδη.

Στην ανακοίνωσή της, η κοινοπραξία εκφράζει ακόμη την «την ισχυρή δέσμευση να εργαστεί μεθοδικά, ώστε να καταστεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ουσιαστική πύλη εισόδου και μεταφορικό κέντρο στρατηγικής σημασίας για την Ελλάδα, τη Μεσόγειο, τη Βαλκανική Χερσόνησο και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη».

«Η κοινοπραξία, έχοντας ως βασικά εφόδια την παρουσία και τη δυναμική της σε διεθνές και τοπικό επίπεδο, δεσμεύεται να συμβάλλει στην αναβάθμιση του λιμανιού μέσα από την υλοποίηση των απαιτούμενων επενδύσεων στις υποδομές, τον εξοπλισμό, την καινοτομία, τους ανθρώπινους πόρους και τις επιχειρηματικές ευκαιρίες, καθώς και στη συνολική ανάπτυξη της επιχειρηματικής κοινότητας και στην οικονομική ευημερία της περιοχής […]

Κύριο στόχο της επένδυσής μας αποτελεί η καθοριστική συμβολή στη συνολική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, με την υλοποίηση ενός τεράστιου επιχειρηματικού σχεδίου με πολλαπλά οφέλη για τους πολίτες και την καθημερινότητά τους. Ξεκινάμε δυναμικά, λοιπόν, την υλοποίηση μιας από τις σημαντικότερες ιδιωτικές επενδύσεις στη χώρα, γεγονός που, με κάθε τρόπο, επιβεβαιώνει περίτρανα την εμπιστοσύνη μας στις δυνατότητες των Ελλήνων καθώς και στην ελληνική οικονομία και τις προοπτικές της» καταλήγει η ανακοίνωση.

Η πορεία του λιμανιού από το Γενάρη μέχρι και το Δεκέμβρη του 2016

Με μειωμένο κύκλο εργασιών σε σχέση με το 2015 έκλεισε το 2016 ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), λόγω σειράς αρνητικών παραγόντων, όπως οι πολυήμερες απεργίες των εργαζομένων, ο επί μακρόν αποκλεισμός της σιδηροδρομικής γραμμής προς πΓΔΜ από μετανάστες και το κλείσιμο της οδικής σύνδεσης προς τη Βουλγαρία. Τα παραπάνω προκύπτουν από ανακοίνωση του διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΘ ΑΕ, το οποίο ενέκρινε σήμερα τις οικονομικές καταστάσεις της περιόδου Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου 2016, λίγες ημέρες μετά την ανάδειξη πλειοδότη για το 67% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας.

Αναλυτικότερα, ο κύκλος εργασιών της ΟΛΘ ανήλθε πέρυσι σε 48,06 εκατ. ευρώ, έναντι των 50,88 εκατ. του 2015, σημειώνοντας μείωση 5,54%. Σύμφωνα με τον ΟΛΘ, στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2016 υπήρξαν 32 συνεχόμενες ημέρες απεργίας και επιπλέον τέσσερις εβδομάδες αποχής των εργαζομένων από την εργασία τα Σαββατοκύριακα και τις υπερωρίες, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την προωθούμενη ιδιωτικοποίηση της εταιρείας. Επίσης, επί 67 ημέρες παρέμεινε κλειστή η σιδηροδρομική σύνδεση προς τα Σκόπια, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στη μεταφορά χύδην και γενικού φορτίου, ενώ περίπου για 20 ημέρες παρέμεινε κλειστή η οδική σύνδεση προς τη Βουλγαρία, αποκλείοντας τη μεταφορά κοντέινερ.

Μείωση 2,11%, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2015, σημειώθηκε στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, που ανήλθαν σε 344.316 TEUs (σ.σ. μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων). Η διακίνηση στο συμβατικό φορτίο παρουσίασε πτώση 17,93%, που οφείλεται εκτός των προαναφερόμενων δυσμενών γεγονότων, στη μείωση της δραστηριότητας ενός σημαντικού πελάτη ξηρού χύδην φορτίου. Τα έσοδα από την εκμετάλλευση χώρων αυξήθηκαν κατά 16,80% λόγω της συστηματικής προσπάθειας αξιοποίησης των χώρων, ενώ η εταιρεία συνέχισε με επιτυχία την πολιτική περιορισμού του λειτουργικού κόστους, καταγράφοντας μείωση 2,48% σε σχέση με το 2015. Σημειώθηκε εξάλλου σημαντική αύξηση κατά 29,69% των επενδυμένων διαθεσίμων το 2016, στα 71,58 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία, που σημειωτέον διατηρεί μηδενικό δανεισμό, διατήρησε και το 2016 υψηλούς δείκτες κερδοφορίας: τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 23,87 εκατ. ευρώ, με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 49,68%. Τα αποτελέσματα προ φόρων έκλεισαν σε 21,08 εκατ. ευρώ (43,86% του τζίρου), ενώ μετά από φόρους ανήλθαν στα 14,08 εκατ. ευρώ (29,31% του τζίρου).

«Η εταιρεία, παρά τις ιδιαίτερες δυσκολίες που αντιμετώπισε το 2016, επέδειξε αντοχή, διατήρησε τη θέση της στη λιμενική αγορά επιτυγχάνοντας παράλληλα υψηλούς δείκτες κερδοφορίας» σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Δημήτρης Μακρής και πρόσθεσε: «Σημαντικό σημείο υπήρξε η έγκριση του προγραμματικού σχεδίου ανάπτυξης (Master Plan) του λιμένα Θεσσαλονίκης από το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας και η υποβολή του στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μετά τη διαβούλευση με τους φορείς της πόλης, το οποίο αποτυπώνει το μακροπρόθεσμο σχεδιασμό της ΟΛΘ ΑΕ με στόχο την αύξηση της δυναμικότητας, ώστε να εξυπηρετούνται μεγαλύτερα πλοία, την υποστήριξη της επιχειρηματικότητας και τη σύνδεση με την πόλη. Παράλληλα, εγκρίθηκε το 5ετές Business Plan». Ο ίδιος σημείωσε, τέλος, ότι η πρόσφατη ανακήρυξη του πλειοδότη για το 67% του ΟΛΘ σηματοδοτεί νέα φάση ανάπτυξης για το λιμάνι.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Top