Είστε εδώ:
Αρχική > ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ > Πάνω απο 170 φορείς συμμετείχαν στη Διαβούλευση για το νομοσχέδιο του ΥΕΝ που κατατίθεται στη Βουλή

Πάνω απο 170 φορείς συμμετείχαν στη Διαβούλευση για το νομοσχέδιο του ΥΕΝ που κατατίθεται στη Βουλή

Συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης έδωσε σήμερα ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής στο Κανάλι της Βουλής και στην εκπομπή “ΠΡΩΙΝΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ”. Μεταξύ άλλων ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε :
Για το μεταναστευτικό και την αύξηση των ροών από την Τουρκία
Φοβούμαι ότι στην Ευρώπη, ακόμη και τώρα, δεν έχει συνειδητοποιηθεί, το μέγεθος αυτού του προβλήματος. Αρκεί να σας πω, ότι οι εκτιμήσεις αναλυτών, που πραγματικά διαθέτουν μια σοβαρότητα στις προσεγγίσεις τους, λένε ότι περίπου 8 εκατομμύρια άνθρωποι αυτή τη στιγμή στη Βόρεια Αφρική είναι σε κινητικότητα, αντιλαμβάνεστε λοιπόν για τι ζήτημα μιλάμε. Η κατάσταση στη Μέση Ανατολή, δυστυχώς επιδεινώνεται. Η Ευρώπη λοιπόν ή ανέχθηκε ή συμμετείχε σε αυτό το άνοιγμα των δύσκολων καταστάσεων στη Μέση Ανατολή. Σήμερα όμως αποδεικνύεται ελλειμματική τουλάχιστον στο να αντιμετωπίσει με συνολικό και συλλογικό τρόπο τα τεκταινόμενα, τα οποία εκδηλώνονται, λειτουργούν, δρουν στις παρυφές της και το πληρώνουν κάποιες χώρες, μεταξύ των οποίων η Ελλάδα. Η Ελλάδα η οποία ουδέποτε υπήρξε αποικιοκρατική χώρα, ουδέποτε έλαβε μέρος σε αυτού του είδους τις ενέργειες που ανέτρεψαν καταστάσεις, χωρίς να διασφαλίσουν το τι έρχεται. Γίνονται όμως πολλά πράγματα τα οποία δεν φαίνονται. Ακόμα και ζητήματα που συζητούνται στη Frontex, για το πως θα διαχειριστούμε καταστάσεις που εκδηλώνονται τώρα με πολύ ένταση στην Ιταλία. Υπήρξε μια εκτίμηση, ότι θα πρέπει να έρθουν και από εκεί κάποιοι. Το ξεκαθαρίσαμε ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να σηκώσει άλλο το βάρος τέτοιων καταστάσεων.
Είναι ζητήματα τα οποία η κυβέρνηση παρακολουθεί και προσπαθεί να παρεμβαίνει με στοχευμένο τρόπο, για να μπορούνε να περιορίσουμε τις επιπτώσεις όλων αυτών των καταστάσεων. Ήθελα επίσης να σας πω, ότι δεν είναι μόνο το γεγονός των δραματικών καταστάσεων που εξελίσσονται στη Μέση Ανατολή, η αιτία. Πίσω από αυτή την ιστορία ακολουθεί η κλιματική αλλαγή. Δηλαδή, υπάρχουν εκτιμήσεις ότι τα επόμενα χρόνια, οι κλιματικές αλλαγές, θα φέρουν μεγάλη ξηρασία στην Βόρεια Αφρική και σε ένα ευρύτερο πεδίο περιοχών και αυτό ως γεγονός θα αναγκάσει πολλούς ανθρώπους σε μετακίνηση, δίψα, πείνα κ.τ.λ. Όλα αυτά λοιπόν, πρέπει από τώρα να τα σχεδιάσουμε για να μπορούμε πραγματικά να δούμε με ποιον τρόπο η χώρα θα αντιμετωπίσει τέτοιου είδους καταστάσεις. Τώρα εμείς, στο Υπουργείο Ναυτιλίας, προσπαθούμε και ήδη τώρα, σε ένα νομοσχέδιο που ήταν να συζητηθεί χθες στο Υπουργικό Συμβούλιο -και θα συζητηθεί στο αμέσως επόμενο, όπως είπε ο πρωθυπουργός- έχουμε μία στρατηγική ανάπτυξης του Λιμενικού Σώματος για τα επόμενα 15 χρόνια. Γιατί το Λϊμενικό πλέον, με όλες αυτές τις εξελίξεις, αποδείχθηκε ότι παίζει και πρέπει να παίξει έναν πάρα πολύ κρίσιμο ρόλο, στα όρια των εθνικών απαιτήσεων.
Για το νομοσχέδιο του ΥΝΑΝΠ
Το νομοσχέδιο, για να έχετε μια σαφή εικόνα, πέρασε από την ΚΕ.Ν.Ε. από το Γενικό Λογιστήριο, δηλαδή αυτή τη στιγμή έχει μια ανάγκη ενημέρωσης και συζήτησης στο Υπουργικό Συμβούλιο. Κλείνει και πάει στη Βουλή. Είναι ένα πολυνομοσχέδιο θα έλεγα που έρχεται από την εποχή του Θοδωρή Δρίτσα. Το παρέλαβα εγώ, άνοιξα το διάλογο με όλους τους άμεσα εμπλεκόμενους φορείς, θα τολμήσω να πω ότι έγινε ένας εξαντλητικότατος διάλογος, αφού μπήκε δύο φορές σε δημόσια διαβούλευση. Μπήκαν στη συζήτηση όλοι οι Υπηρεσιακοί παράγοντες, δεν απέκλεισα κανέναν. Βάλαμε στη συζήτηση όλους τους φορείς, περισσότερους από 170. Φανταστείτε ότι στην τελευταία δημόσια διαβούλευση συγκεντρώθηκαν 850 σχόλια. Όλα αυτά λήφθηκαν υπόψη. Είναι ένα πολύ μεγάλο νομοσχέδιο και έρχεται να λύσει και θεσμικά ζητήματα. Καθιερώνει, επεκτείνει αν θέλετε, τις Πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή στο Λιμενικό Σώμα, όπως αυτές ισχύουν τώρα στην Αστυνομία. Γιατί πρέπει να κλείσει αυτή η πόρτα του δικού μου, του δικού σου κ.τ.λ. Και από εκεί και πέρα υπάρχουν νέες θεσμικές παρεμβάσεις, καθιερώνεται το Συμβούλιο Συντονισμού της Ακτοπλοΐας, ανάμεσα στην ακτοπλοΐα και την αεροπλοΐα. Συστήνουμε για πρώτη φορά αυτό το συντονιστικό όργανο μεταξύ αεροπλοΐας και ακτοπλοΐας. Για να λύσουμε τέτοια ζητήματα. Καθιερώνεται η κοινωνική συμμετοχή, διότι δεν μπορεί να αποφασίζει ο Υπουργός, χωρίς να έχει λόγο η Τοπική Αυτοδιοίκηση στα ζητήματα της συγκοινωνίας, που αφορούν τις επαφές του νησιού με τα υπόλοιπα νησιά.
Για τη ναυτική εργασία και το Ελληνικό Νηολόγιο.
Όπως ξέρετε Νηολόγιο Ελληνικό δεν υπάρχει. Υπάρχουν πολύ μικρές εταιρείες. Αυτό είναι ένα μεγάλο ζήτημα. Η ναυτιλία της Ελλάδος αυτή τη στιγμή είναι η πρώτη ναυτιλία στον κόσμο. Είναι το 18%-20% της παγκόσμιας ναυτιλίας και το 50% της Ευρωπαϊκής. Όλοι εκτιμούσαν, πριν την κρίση της ναυλαγοράς, τα τελευταία 8 χρόνια, ότι θα είχαν ξεπεράσει την Ελλάδα, η Κίνα και η Ιαπωνία. Σας πληροφορώ ότι η απόσταση έχει μεγαλώσει μεταξύ της Ελλάδος και αυτών των χωρών. Είναι μια πολύ μεγάλη ναυτιλία, πρέπει να αξιοποιήσουμε το γεγονός ότι ο Πειραιάς είναι το λιμάνι με τη μεγαλύτερη σε αριθμό πλοιοκτησία. Αυτό το προβάλλουμε και σαν Υπουργείο στις επαφές που έχουμε στο Λονδίνο. Έχω επισκεφτεί το Λονδίνο τους τελευταίους μήνες δύο φορές. Είχε να πάει στους Lloyds του Λονδίνου σας πληροφορώ Έλληνας Υπουργός Ναυτιλίας, της πρώτης ναυτιλίας στον κόσμο, 27 χρόνια.
Έχουμε κάνει παραστάσεις, διότι εν όψει του BREXIT διεκδικούμε έδρες διαφόρων Οργανισμών που σχετίζονται με τη ναυτιλία. Έχουμε βάλει, πιστεύω, μια επιχειρηματολογία πάρα πολύ ισχυρή σε αυτά τα ζητήματα και δημιουργούμε ένα κλίμα ώστε ο Πειραιάς και η Θεσσαλονίκη να έχουν όλες τις προϋποθέσεις για να έχουν και μεγάλη ναυλαγορά, για να γίνει και χώρος Διαιτησιών. Να γίνει και χώρος διαμεσολαβήσεων, να γίνει και χώρος εγκαταστάσεων. Έχουμε 5.000 πλοία, γιατί πρέπει να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους στον κόσμο, και έχουμε στην Ελληνική σημαία μόνο 750 πλοία. Αλλά έχουμε ροή καλύτερη σε άφιξη και εγκατάσταση ναυτιλιακών εταιρειών.
Για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Πρέπει να σας πω ότι κάναμε μία πάρα πολύ σοβαρή διαπραγμάτευση και κατορθώσαμε πρώτον να διασφαλίσουμε τα δικαιώματα των εργαζομένων και όπως θα έχετε καταλάβει έγινε μία μεγάλη ιδιωτικοποίηση που αφορούσε ένα πολύ κρίσιμο λιμάνι και δεν άνοιξε μύτη. Αυτό δείχνει με ποιο τρόπο εμείς προσεγγίσαμε τα ζητήματα, γιατί βεβαίως θέλαμε να υλοποιήσουμε μία δέσμευση που αποδεικνύεται και χρήσιμη θα έλεγα, αλλά παράλληλα θέλαμε να εμπεδώσουμε το αίσθημα στους επενδυτές ότι η ύπαρξη και ο σεβασμός των εργασιακών δικαιωμάτων είναι κρίσιμο μέγεθος στην παραγωγικότητα των εργαζομένων. Και τα καταφέραμε, τελικώς έγινε δεκτό. Όπως έγινε δεκτό και το γεγονός της αξιοποίησης, από την κοινωνία της Θεσσαλονίκης και τους φορείς της, της πρώτης προβλήτας. Ήταν μία δέσμευση του Πρωθυπουργού, ήταν και αυτό μια δύσκολη διαπραγμάτευση γιατί υπήρχαν απαιτήσεις διαφορετικές από τους επενδυτές. Τελικώς πετύχαμε και ένα χρηματικό ποσό, πάρα πολύ σημαντικό. Κανένας δεν υπολόγιζε να φτάσουμε στα 232 εκατομμύρια. Πιστεύω γύρω στον Οκτώβριο, τελειώνουμε τα διαδικαστικά ζητήματα για να εγκατασταθεί η νέα διοίκηση και από εκεί και πέρα αρχίζει το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των επενδύσεων.
Για τα άλλα λιμάνια και την κρουαζιέρα
Για τα υπόλοιπα λιμάνια. Είναι ακόμα περίπου 10 λιμάνια τα οποία εμείς αυτή τη στιγμή κάνουμε μία μελέτη για τον τρόπο αξιοποίησής τους. Με το ΤΑΙΠΕΔ έχουμε καταλήξει στο ότι τα λιμάνια αυτά δε θα πάνε σε πώληση και ιδιωτικοποίηση, αλλά σε αξιοποίηση, με βάση τις δραστηριότητες για τις οποίες υπάρχει ενδιαφέρον. Σε ότι αφορά την κρουαζιέρα, είναι ένα άλλο κεφάλαιο. Η κρουαζιέρα πάει καλά, παρότι υπήρχαν εκτιμήσεις λόγω του ότι βγήκε από το πακέτο το τελευταίο χρόνο η Τουρκία και η Αίγυπτος. Και πρέπει να ξέρετε ότι οι άνθρωποι που ταξιδεύουν με κρουαζιέρα, θέλουν να έχουν και ένα λιμάνι αφορολόγητων προϊόντων. Εκτιμούσανε τον Γενάρη όλοι ότι η κρουαζιέρα θα είχε μια μείωση πάνω από 30 με 40% . Πρέπει να σας πω ότι οι εκτιμήσεις τώρα είναι πως η κρουαζιέρα δεν θα έχει τέτοια μείωση αλλά μόνοι μία μικρή πτώση 5%- 7%.
Για τις υποδομές στα λιμάνια
Εχω μια άλλη αντίληψη στην προσέγγιση αυτών των πραγμάτων. Οι φορείς της κρουαζιέρας, με τους οποίους εγώ έχω καλή συνεργασία μπορούν να επενδύσουν στα λιμάνια. Είμαστε ανοιχτοί να τους δώσουμε δυνατότητα να επενδύσουν, να δημιουργήσουν υποδομές, και να αποπληρωθούν αυτή την επένδυσή τους με τη χρήση κατά προτεραιότητα. Άρα είμαστε ανοιχτοί , γιατί κάποτε μας λέγανε δεν θέλουμε. Τώρα τους λέμε ελάτε.
Για την Αλεξανδρούπολη
Πρέπει να σας πω, για την Αλεξανδρούπολη ότι αρχίζει να εκδηλώνεται και πάλι ένα ενδιαφέρον από διαφορετικές πλευρές, αλλά συγκεκριμένα αυτή τη στιγμή δεν μπορώ να πω τίποτα περισσότερο από αυτό.

Top