Είστε εδώ:
Αρχική > ΠΟΝΤΟΠΟΡΟΣ > Πλούτος ιδεών και προτάσεων από ανθρώπους της Θάλασσας

Πλούτος ιδεών και προτάσεων από ανθρώπους της Θάλασσας

ΤΟΥ ΣΑΒΒΑ Ν. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
Η ναυτιλία πηγή ισχύος για την Ελλάδα
Πλούτος ιδεών και προτάσεων από ανθρώπους της Θάλασσας
“Η ναυτιλία δεν είναι κλειστή βιομηχανία, αλλά μια βιομηχανία φίλων”
είπε ένας νέος που ασχολείται με τη ναυτιλία στη δημόσια συζήτηση που
οργάνωσε ο Γιώργος Κουμουτσάκος στο “Ευγενίδειο Ίδρυμα” όπου κλήθηκαν
είκοσι άνθρωποι της ναυτιλίας και της θάλασσας να μιλήσουν για δύο
λεπτά και να αναπτύξουν τις απόψεις τους. Ο Άγγελος Φλέσσας, ένας
μεταπτυχιακός φοιτητής, ήταν αυτός που τόνισε ότι “σε περιόδους κρίσης
οι νέοι στρέφονται στη θάλασσα και η ναυτιλία σου δίνει την δυνατότητα
να αναδείξεις τις ικανότητες σε ανταμοίβει”. Προλογίζοντας τη συζήτηση
ο Γ. Κουμουτσάκος – τον συντονισμό της εκδήλωσης είχε ο Ηλίας Μπίσσιας
– επεσήμανε ότι «η Θάλασσα ως πηγή ισχύος και ευημερίας για την
Ελλάδα” είναι το πολύ σημαντικό θέμα και είμαι πεπεισμένος ότι στη
δύσκολη, σύνθετη, γεμάτη προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες εποχή που
ζούμε, η πολιτική και οι πολιτικοί, πρέπει να μπορούμε να ακούμε. Να
επικοινωνούμε πρόσωπο με πρόσωπο και να ακούμε τους πολίτες”.
Ο Γιάννης Πλατσιδάκης, τόνισε ότι “πρέπει να προβληματιστούμε από το
γεγονός ότι οι Φιλιππίνες μια χώρα ψαράδων είναι η πρώτη χώρα στον
κόσμο με τους περισσότερους ναυτικούς που φθάνουν τους 250.000, ενώ η
Ελλάδα μια χώρα ναυτικών, διαθέτει μόνο 15.000 ναυτικούς και από
αυτούς το ένα τρίτο απασχολείται σε πλοία της ακτοπλοίας”. Πρόσθεσε δε
ότι “επιβάλλεται να αντικρύσουμε την πραγματικότητα και να δώσουμε τις
δυνατότητες σε νέους νε εξελιχθούν, όπως προτείνει ο ελληνικός
εφοπλισμός και αντιδρά το κράτος και κάποιοι συνδικαλιστές”. Τόνισε
επίσης ότι “η συμμετοχή μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα μας δώσει τη
δυνατότητα να λειτουργήσει ιδιωτική ναυτική εκπαίδευση”.
Ο ναύαρχος Γ. Γιακουμάκης τόνισε ότι “η Ελλάδα βρίσκεται σε δεσπόζουσα
θέση και η θαλάσσια δύναμη της μπορεί να συμβάλλει στην σταθερότητα
της περιοχής”.
Η κυρία Αναγνωστοπούλου – Παλούμπη, πρόεδρος του Ναυτικού Μουσείου
Ελλάδας, υπογράμμισε ότι “το κράτος δεν ενισχύει τα Ναυτικά Μουσεία,
αλλά μόνο ορισμένοι Δήμοι, ωστόσο πρέπει να φτιάξουμε Ναυτικά Μουσεία
υψηλής αισθητικής που να προάγουμε τον θαλάσσιο πολιτισμό μας”.
Ο ναυπηγός Πάνος Ζαχαριάδης είπε ότι οι ξένοι επενδύουν στην
τεχνολογία και στο μέλλον και πειραματίζονται σε αυτόνομα πλοία.
Μάλιστα τόνισε ότι η Νορβηγία έχει παραχωρήσει για έρευνες την
θαλάσσια περιοχή του Τρονχάιμ, αφού στόχος είναι το 2025 να πλεύσει το
πρώτο αυτόνομο πλοίο, ενώ οι Κινέζοι θέλουν να το ξεκινήσει το 2021.
Συμπλήρωσε δε ότι οι αμερικανοί κατασκεύασαν υποβρύχιο με εκτυπωτές με
μιρικές χιλιάδες δολάρια, μειώνοντας το κόστος κατασκευής των πλοίων.
Η Βενετία Καλλιπολίτου, διευθύντρια του νέου Ιδιωτικού Ναυτικού
Λυκείου που ίδρυσε ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος τόνισε ότι όταν οι
Έλληνες ναυτικοί ανέρχονταν σε 150.000 τα πλοία μας ήταν μόνο 1.000
και τώρα υπάρχουν 15.000 τα πλοία φθάνουν τα 5.000 πλοία, δηλαδή
έχουμε ένα έλλειμμα, αν υπολογίσουμε ότι χρειάζονται 5 Έλληνες
ναυτικοί χρειάζονται επιπλέον 35.000 ναυτικοί.
Ο Απόστολος Καμαρινάκης τόνισε ότι η Ολλανδία στήριξε την ανάπτυξη της
στο λιμάνι του Ρότερνταμ, έτσι και εμείς θα πρέπει να στηρίξουμε την
ανάπτυξη μας σε μία Ελλάδα – λιμάνι που θα είναι ο κόμβος των
Βαλκανίων.
Η Λυδία Καρρά επεσήμανε ότι η λέξη που δίνει ταυτότητα στην Ελλάδα
είναι η λέξη θάλασσα και εκεί πρέπει να συνεχίσουμε να στηρίξουμε τις
προσπάθειες μας.
Ο Βασίλης Κορκίδης τόνισε δημιουργήσαμε το Maritime Hellas το οποίο
περιλαμβάνει 7 βασικές κατηγορίες επαγγελμάτων και 100 υποκατηγορίες
επαγγελμάτων και όσοι ζούμε αξιοπρεπώς από τη ναυτιλία πρέπει να το
στηρίξουμε.
Η Λυδία Κουγιουμτζάκη είπε ότι επέλεξε τη ναυτιλία ως επάγγελμα αλλά
οι νέοι χρείαζονται εκπαίδευση ανάλογη με εκείνη που απαιτείται από
τις ανάγκες της αγοράς.
Ο Νίκος Κουκής τόνισε ότι το ΦΠΑ 24% στον θαλάσσιο τουρισμό έδιωξε τα
σκάφη που ελλιμενίζονταν στην Ελλάδα προς την Τουρκία και το
Μαυροβούνιο που έχουν μηδενικό ΦΠΑ και προς την Κροατία που έχει 12%.
Ζήτησε να επιτραπεί η ναύλωση ξένων τουριστικών σκαφών.
Ο Βασίλης Κυριάζης υπογράμμισε τη στρατηγική θέση της χώρας και είπε
ότι αποτελεί πολυεθνικό κέντρο του ΝΑΤΟ και της Ευρωπαικής Ένωσης.
Ο Ε. Λαδάκος τόνισε ότι προέχει η επένδυση μας στο τρίπτυχο Θάλασσα,
ενέργεια, βιωσιμότητα απο τα πλοία μέχρι και τις βραχονησίδες.
Ο Δημήτρης Λυρίδης είπε ότι η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία μπορεί να
εξάγει τεχνογνωσία και να βοηθήσει στην μείωση της ανεργίας.
Η Άννα Μπρεδήμα επεσήμανε ότι η Ελλάδα μπορεί να αναδείξει στα διεθνή
φόρα την ναυτιλιακή υπεροχή της και να καταστεί δύναμη ισχύος.
Ο Γιώργος Ξηραδάκης τόνισε τόνισε ότι θα υπάρξουν προβλήματα
χρηματοδότησης από την εφαρμογή της “Βασιλείας ΙΙΙΙ” αλλά τόνισε ότι
οι τράπεζες εξακολουθούν να χρηματοδοτούν τα ελληνικά πλοία με 60 δις
ενώ υπογράμμισε ότι το 2008 η χρηματοδότηση ανερχόταν σε 80 δις.
Η Ελένη Πολυχρονοπούλου τόνισε ότι άρχισε με πρωτοβουλία της HELEXPO η
συνεργασία ανάμεσα σε δύο εξαιρετικούς συνδέσμους και ελπίζουμε ότι σε
πέντε χρόνια θα μπορέσουμε να βάλουμε στην αγορά υψηλή τεχνολογία για
τα πλοία και τις εταιρίες.
Η Μαργαρίτα Πουρνάρα τόνισε ότι τα τελευταία χρόνια από τα 17.500
αλιευτικά σκάφη έμειναν μόνο 12.500 και χάθηκαν από τη χώρα μοναδικά
σκαριά και εργαλεία εργασίας.
Η Χριστίνα Περκεζέ τόνισε ότι πρέπει να προστατέψουμε το απέραντο
γαλάζιο και επεσήμανε ότι έχουν χαθεί το 90% των ψαριών και το 50% των
κοραλιών από τις θάλασσες.
Ο Μιχάλης Σακέλλης υπογράμμισε ότι οι δήμαρχοι ζητούν πλοία από τον
υπουργό και όχι από τους εταιρίες που τα διαθέτουν. Τόνισε δε ότι τα
πλοία διακινούν 16 εκατ. Επιβάτες και 9 εκ. τόνους τρόφιμα στα νησιά
και στηρίζουν τον τουρισμό.
Ο Μανώλης Τσικαλάκης, πρόεδρος των πλοιάρχων, είπε ότι η Πολιτεία
αγνοεί τον κλάδο των ναυτικών και με μέτρα όπως η αύξηση της
φορολογίας, η μείωση των συντάξεων πλήττει το ναυτικό επάγγελμα που
στηρίζει διαχρονικά την ελληνική ναυτιλία.

Top