Είστε εδώ:
Αρχική > ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ > Π. Κουρουμπλής: Να υπάρχει ένα ελληνικό μικρό νησί για αφορολόγητες αγορές για τα κρουαζιερόπλοια!

Π. Κουρουμπλής: Να υπάρχει ένα ελληνικό μικρό νησί για αφορολόγητες αγορές για τα κρουαζιερόπλοια!

Συνέντευξη στην εκπομπή “Την ίδια ώρα”, του Ρ/Σ “ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ FM” της Θεσσαλονίκης και στους δημοσιογράφους Κώστα Παπαδάκη και Σοφία Παπαδοπούλου, έδωσε σήμερα, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής. Συγκεκριμένα ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε:
Για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Είμαστε κοντά στην υλοποίηση της μεταβίβασης της διοίκησης και από εκεί και πέρα αρχίζει ο χρόνος υλοποίησης των δεσμεύσεων των επενδυτών, για τις επενδύσεις που πρέπει να γίνουν, ώστε να αποκτήσει πλέον το λιμάνι το χαρακτήρα που όλοι θέλουμε. Είναι ένα λιμάνι κομβικό που μπορεί να συνδέσει τη Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή με τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη. Μάλιστα η σύνδεση -μέσω των έργων που θα γίνουν- με την Εγνατία και με τον σιδηρόδρομο του δίνει μεγαλύτερη ακόμα αναπτυξιακή δυναμική.
Για τα άλλα λιμάνια
Τα υπόλοιπα λιμάνια θα πάνε σε ένα πλαίσιο αξιοποίησης με διαδικασίες υποπαραχωρήσεων. Αρχίζει να υπάρχει ενδιαφέρον για τα λιμάνια και από πλευράς κρουαζιέρας. Υπάρχουν προορισμοί που δημιουργούν ένα καινούργιο περιβάλλον, από πλευράς νέων υποδομών. Εμείς είμαστε ανοιχτοί σε όλες αυτές τις επενδύσεις που μπορούν να γίνουν σε τέτοιο πνεύμα συνεργασίας, δηλαδή με υποπαραχωρήσεις, ώστε να μπορούν εταιρίες κρουαζιέρας, για παράδειγμα, να δημιουργήσουν υποδομές, οι οποίες θα αποπληρώνονται με βάση τη χρήση που θα γίνεται κατά προτεραιότητα, από τις εταιρίες αυτές. Υπάρχουν διάφορες προτάσεις, που είναι θα έλεγα, σε προπλασματικό στάδιο και υπάρχει ενδιαφέρον, αλλά κυρίως ξέρετε πρέπει να εμπεδώσουμε ότι εμείς είμαστε αποφασισμένοι να πάμε σε μια τέτοια διαδικασία. Επίσης υπάρχει συγκεκριμένο ενδιαφέρον για την Καβάλα και την Αλεξανδρούπολη. Κι εκεί είμαστε σε αντίστοιχο στάδιο.
Για το νησί με φορολογική ατέλεια.
Οφείλουμε να ψηλαφίζουμε την πραγματικότητα. Στα ενδιαφέροντα των ανθρώπων που επιλέγουν να ψυχαγωγηθούν με την κρουαζιέρα, στο πακέτο που αναζητούν και επιλέγουν, βρίσκεται και η προοπτική ενός λιμανιού με αφορολόγητα. Από τη στιγμή που η Τουρκία και η Αίγυπτος έχουν βγει από το πακέτο της κρουαζιέρας, πρέπει εμείς να αναζητήσουμε ένα υποκατάστατο. Και εγώ έχω σκεφτεί αυτή τη λύση και δεν σας κρύβω ότι σήμερα που θα έχω μια συνάντηση με τον Υπουργό Οικονομικών για άλλα θέματα, θα το συζητήσω και θα το διεκδικήσω από τους θεσμούς και από την Ε.Ε. Νομίζω ότι και σε άλλες χώρες προκύπτει ένα τέτοιο ζήτημα, γιατί να μην προκύψει και στην Ελλάδα; Ελπίζω να πείσω τον υπουργό Οικονομικών και από την στιγμή που θα τον πείσω, θα αρχίσω να το θέτω αρμοδίως και σε ευρωπαϊκά όργανα.
Εάν θυμάστε, λόγω των γεγονότων που συνέβησαν τον περασμένο Γενάρη στις χώρες αυτές που προανέφερα, είχε εκτιμηθεί ότι θα έχουμε πολύ μεγάλη μείωση στην κρουαζιέρα. Όχι γιατί θα έφταιγε η Ελλάδα, αλλά γιατί τα νέα πακέτα δε θα είχαν προορισμούς με Τουρκία και Αίγυπτο και κατά συνέπεια με φτηνές αγορές. Παλέψαμε μαζί με την Υπουργό Τουρισμού, αναβαθμίσαμε τις προσπάθειες προβολής κρουαζιέρας και τελικά φτάσαμε σε ένα σημείο να πέσουμε κάτω από το 10%, ενώ υπολογίζαμε μια μείωση γύρω στο 40%. Και η κύρια αιτία είναι το θέμα που σας ανέφερα. Αυτό λοιπόν θα δημιουργήσει μεγάλο ενδιαφέρον, γιατί τα νησιά μας είναι τόσο όμορφα και όσοι έρχονται γίνονται πρεσβευτές και του περιβάλλοντος και του χρώματος και του αρώματος και της γαστρονομίας. Όλα συνδυάζονται σ’ αυτή την πανέμορφη χώρα.
Για το πολυνομοσχέδιο
Είναι το πρώτο νομοσχέδιο που αφορά τη ναυτιλία, την περίοδο αυτής της διακυβέρνησης. Είναι ένα πολύ μεγάλο νομοσχέδιο. Επιχειρεί πολλαπλές παρεμβάσεις, καταρχάς σε θεσμικό επίπεδο. Για παράδειγμα, επεκτείνουμε και στο Λιμενικό Σώμα το καθεστώς εισαγωγής με τις πανελλήνιες εξετάσεις, που ισχύει αυτή τη στιγμή για την Πυροσβεστική και την Αστυνομία. Άρα καθιερώνουμε θεσμούς διαφάνειας και αξιοκρατίας. Εξασφαλίζουμε την κοινωνική συμμετοχή στα όργανα της ακτοπλοΐας, γιατί η ακτοπλοΐα δεν αφορά μόνο το Υπουργείο και τις εταιρίες, αλλά τους χρήστες. Συγκροτούμε για πρώτη φορά συντονιστική επιτροπή αεροπλοΐας και ακτοπλοΐας. Να συντονίζονται δηλαδή οι ώρες άφιξης και αναχώρησης των αεροπλάνων και των πλοίων ώστε να εξυπηρετούνται οι άνθρωποι. Αυτή η παρέμβασή μας, θα αυξήσει τη συγκοινωνιακή δυνατότητα και κατ’ επέκταση την εξυπηρέτηση των ανθρώπων στα νησιά. Έρχεται επιτέλους και η ιστορία των υδροπλάνων, που θα δώσει και αυτή στα νησιά ένα «άρωμα» καλύτερης επικοινωνίας.
Υπάρχουν πάρα πολλά ζητήματα που εκκρεμούσαν. Το πρόστιμο, για παράδειγμα, σε ένα απλό μαγαζί στη Θεσσαλονίκη για μαύρη εργασία, ανέρχεται στο ποσό των 10,500 €. Στα πλοία δεν ήταν έτσι. Στην ακτοπλοΐα ήταν 300 €. Έτσι το επεκτείνουμε και εδώ, και προστατευτούμε τα εργασιακά δικαιώματα. Επαναφέρουμε το θέμα της σίτισης των σπουδαστών στις ΑΕΝ. Είχε καταργηθεί η σίτιση στις σχολές ναυτικής εκπαίδευσης, παρόλο που όπως θα ξέρετε, τα παιδιά που πηγαίνουν σ’ αυτές τις σχολές, ανήκουν στις οικονομικά ασθενέστερες τάξεις.
Το νομοσχέδιο αυτό επιλύει πάρα πολλά πράγματα. Το περιμένει ο κόσμος. Έγινε εξαντλητικότατος διάλογος . Το έδωσα δύο φορές σε δημόσια διαβούλευση. Συζητήσαμε ανοιχτά και με πολύ προσοχή με όλους τους εμπλεκόμενους στα θέματα της ναυτιλίας, φορείς. Θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα θεσμικό πλαίσιο που να απαντά σε πολλαπλά και πολυεπίπεδα προβλήματα της ναυτιλίας, συνδεόμενο και με το αφήγημα που έχουμε καταρτίσει και το οποίο στοχεύει με 14 συγκεκριμένους στόχους, παράλληλα εξυπηρετούμενους, να δώσει μια νέα εκκίνηση στη ναυτιλία.
Ξέρουμε όλοι σχεδόν, ότι ελληνική ναυτιλία είναι πρώτη στον κόσμο. Διεκδικώ λοιπόν, ενόψει του Brexit, να προσελκύσουμε στην Ελλάδα νέες έδρες εταιριών που εμπλέκονται στη ναυτιλία, ασφαλιστικών κτλ. Και πρέπει να σας πω, αξιοποιούμε στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό τον Πειραιά ως λιμάνι της μεγαλύτερης πλοιοκτησίας και αυτό δημιουργεί πολύ μεγάλες προϋποθέσεις, που συνδέονται και με την ανάπτυξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Θέλουμε δηλαδή, τα δύο αυτά λιμάνια να γίνουν πόλοι άφιξης και δραστηριοποίησης ναυτιλιακών εδρών και παραναυτιλιακών εταιριών. Γιατί η Ελλάδα πρέπει αυτό που κουβαλάει μέσα στους αιώνες και είπε ο Περικλής δια του Θουκυδίδη «Μέγα το της θαλάσσης κράτος» να το αξιοποιήσει στο έπακρον. Αξιοποιώντας δηλαδή όλα τα πλεονεκτήματα της Γαλάζιας Ανάπτυξης.

Top