Είστε εδώ:
Αρχική > ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ > Στις 10 Απριλίου 1967 ιδρύεται η ΑΝΕΚ

Στις 10 Απριλίου 1967 ιδρύεται η ΑΝΕΚ

Σαν σήμερα 10 Απριλίου του 1967, ιδρύθηκε με την επωνυμία η «Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Κρήτης Α.Ε.» και τον διακριτικό τίτλο «ANEK LINES», με μετόχους απλούς ανθρώπους της Μεγαλονήσου. Είναι η πρώτη εταιρεία λαϊκής βάσης και η ιδέα της ίδρυσής της προέκυψε από την ανάγκη βελτίωσης των υπηρεσιών της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Κρήτης με την Ηπειρωτική Ελλάδα.

Διοικείται από 15μελες συμβούλιο και απασχολεί κατά μέσο όρο 1800 άτομα σε πληρώματα & Διοικητικές Υπηρεσίες ξηράς. Η έδρα της είναι στα Χανιά, σε ιδιόκτητα υπερσύγχρονα γραφεία, τα οποία διαθέτουν μεγάλο συνεδριακό κέντρο με δυνατότητα φιλοξενίας 500 ατόμων. Η δραστηριοποίηση της ΑΝΕΚ στον χώρο της επιβατηγού ναυτιλίας ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 1970 με τη δρομολόγηση του πρώτου πλοίου της, του αλησμόνητου «ΚΥΔΩΝ», στη γραμμή Πειραιά – Χανιά. Από τότε μέχρι σήμερα η εξέλιξή της ήταν εντυπωσιακή.

Ο μεγάλος και σύγχρονος στόλος της ΑΝΕΚ περιλαμβάνει 10 ιδιόκτητα πλοία, ελληνικού νηολογίου, τα οποία είναι πιστοποιημένα με τα Διεθνή Συστήματα Ασφάλειας και Ποιότητας ISM & ISPS Systems, ΙSO & HACCP αντίστοιχα.

Επιπροσθέτως, εφαρμόζοντας την Διεθνή Σύμβαση STCW του 1995, που αφορά στην ποιότητα των πληρωμάτων (εξειδίκευση, διπλώματα, εμπειρία κλπ), η ΑΝΕΚ κατά γενική ομολογία έχει καταφέρει να διατηρήσει μια από τις πρώτες θέσεις στο χώρο της διεθνούς και εγχώριας ναυτιλίας.

Η σημερινή ΑΝΕΚ LINES ανήκει στην ομάδα των πλέον σύγχρονων ναυτιλιακών εταιρειών, με πανευρωπαϊκή παρουσία και μεγάλο κύρος. Από το Δεκέμβριο του 1998, με την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών, διασφάλισε την ανοδική της πορεία. Με τη διεύρυνση του εμπορικού της δικτύου, με την δημιουργία νέων δρομολογιακών γραμμών, με την αξιοποίηση των επενδυτικών ευκαιριών και των προκλήσεων στο ναυτιλιακό χώρο, με την υλοποίηση εύστοχων στρατηγικών Marketing που λαμβάνουν υπόψη όλες τις σημαντικές ιδιομορφίες και τις επιμέρους ιδιαιτερότητες της κάθε αγοράς, ενεργοποιεί αποδοτικά και ανταγωνιστικά τόσο το συνολικό δυναμικό της όσο και το μεγάλο δίκτυο πωλήσεων και πρακτορείων που την αντιπροσωπεύουν, σε Ελλάδα και Ευρώπη.

Παράλληλα, η ΑΝΕΚ είναι κοινωνικά ευαισθητοποιημένη και με υπευθυνότητα προσφέρει χρόνια τώρα στο κοινωνικό σύνολο, μέσα από μεγάλες περιβαλλοντικές, αθλητικές, πολιτισμικές χορηγίες, στηρίζει οικονομικά ιδρύματα κοινωνικού και φιλανθρωπικού χαρακτήρα, ενισχύει προσπάθειες διατήρησης της πολιτιστικής κληρονομιάς και προβολής της ιστορικής φυσιογνωμίας της Κρήτης, συμμετέχοντας στην τουριστική προβολή της χώρας. Βρίσκεται πάντα, έμπρακτα και διακριτικά & στο πλευρό συνανθρώπων μας που έχουν ανάγκη την συνδρομή της.

Το Δεκέμβριο του 2008, στο πλαίσιο της ετήσιας απονομής των΄΄ 5th Greek Shipping Awards΄΄ που διοργάνωσε η Lloyd’s List, η ΑΝΕΚ βραβεύτηκε ως «H Καλύτερη Εταιρεία της Χρονιάς 2008 για την Επιβατηγό Ναυτιλία».

Από την γέννηση της εταιρείας & τον κατάπλου του πρώτου πλοίου της, του θρυλικού ΚΥΔΩΝ, μέχρι τις μελετημένες στρατηγικές αποφάσεις της σημερινής Διοίκησης, η ΑΝΕΚ LINES λειτουργεί χωρίς παρέκκλιση, με υπευθυνότητα και συνέπεια, αναπτύσσει και βελτιώνει τον αξιόπιστο στόλο της, το ειδικευμένο προσωπικό της και τις άψογα παρεχόμενες υπηρεσίες της. Και όλα αυτά πάντα με κύριο γνώμονα το συμφέρον του επιβατικού κοινού που μακροπρόθεσμα εξασφαλίζει και την ευρωστία του δικού της φέροντος μετοχικού οργανισμού.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ.

Σημαντικοί ιστορικοί σταθμοί στην πορεία της ΑΝΕΚ :

10 Απριλίoυ 1967 στα Χανιά. Mερικές εκατοντάδες Κρητικοί, έμποροι, επαγγελματίες, συνταξιούχοι, αγρότες, με πρόταση του Συνδέσμου Οικονομολόγων του Νομού Χανίων και την συμβολή και αμέριστη συμπαράσταση του τότε Σεβασμώτατου Μητροπολίτη Κισσάμου και Σελίνου Ειρηναίου Γαλανάκη, υλοποιούν την τολμηρή ιδέα της ίδρυσης της πρώτης παγκοσμίως πολυμετοχικής ναυτιλιακής εταιρείας, με στόχο την πραγματοποίηση θαλάσσιωv μεταφορών με σύγχρονα, άνετα και πολιτισμένα μέσα.Η ΑΝΕΚ είναι μια πραγματικότητα !

Στις 9 Σεπτεμβρίου 1970 το Ε/Γ-Ο/Γ ΚΥΔΩΝ καταπλέει στο λιμάνι της Σούδας και η ΑΝΕΚ κερδίζει την εμπιστοσύνη όλων. Η ΑΝΕΚ εισέρχεται δυναμικά στην Ελληνική Ακτοπλοΐα.

Το 1973 αποκτά τα Ε/Γ-Ο/Γ ΚΑΝΤIΑ και ΡΕΘΥΜΝΟ, πραγματοποιώντας καθημερινά δρομολόγια στη γραμμή Ηράκλειο-Πειραιά.

Το 1978 η Εταιρεία αποκτά το Ε/Γ-Ο/Γ ΚΡΗΤΗ. Τα καθημερινά δρομολόγια των πλοίων της ΑΝΕΚ είναι πλέον γεγονός, συνδέοντας τα δύο βασικά λιμάνια της Κρήτης με την ηπειρωτική Ελλάδα.

Το 1987 ενισχύει το στόλο της με ότι πιο σύγχρονο υπήρχε την εποχή εκείνη, το Ε/Γ-Ο/Γ ΑΠΤΕΡΑ, στη γραμμή Χανιά-Πειραιά.

Οι δημιoυργικές ιδέες φέρνουν αλματώδη αvάπτυξη. Πραγματοποιείται η ναυτιλιακή σύνδεση Ελλάδας-Ιταλίας, ενώ παράλληλα άρχισε η αναγραφή του μπλε-κίτρινου λογοτύπου σε όλα τα πλοία της. Το 1989 τα Ε/Γ-Ο/Γ ΛΙΣΣΟΣ και ΛΑΤΩ μπαίνουν δυναμικά στους θαλάσσιους δρόμους της Ιταλίας, δημιουργώντας νέες προοπτικές στην γραμμή Πάτρα-Αγκώνα και πώληση του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΚΥΔΩΝ»

Το 1992 δρομολογείται για τη γραμμή Βορείου Ιταλίας το Ε/Γ-Ο/Γ ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ, η ναυαρχίδα της ΑΝΕΚ, το μεγαλύτερο και πολυτελέστερο πλοίο της Μεσογείου. Το ακολουθεί στα ίδια δρομολόγια το Ε/Γ-Ο/Γ TAΛΩΣ

Το 1997 δρομολογούνται τα ΚΡΗΤΗ Ι και ΚΡΗΤΗ ΙΙ στη γραμμή Πάτρα-Αγκώνα.

Το 1998 η ΑΝΕΚ χαράζει μια νέα πορεία με αγορές νέων πλοίων και εισαγωγή των μετοχών της στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών. Δρομολογείται το ΣΟΦΟΚΛΗΣ Βεν. στη γραμμή Βορείου Ιταλίας και εντάσσονται στο στόλο της τα Ε/Γ-Ο/Γ ΠΡΕΒΕΛΗΣ και ΑΡΚΑΔΙ απο συγχώνευση της Ρεθυμνιακής.

Το 2000 δρομολογείται το Ε/Γ-Ο/Γ «ΛΕΥΚΑ ΟΡΗ στη γραμμή Βορείου Ιταλίας, και το νεότευκτο H/S/F «OLYMPIC CHAMPION στη γραμμή Πάτρα-Αγκώνα.

To 2001 δρομολογείται το δεύτερο νεότευκτο H/S/F HELLENIC SPIRIT στη γραμμή Βορείου Ιταλίας.

Το 2005 η γραμμή της Βορείου Ιταλίας συνεχίζεται με τη νέα γραμμή Πάτρα-Βενετία. Την ίδια χρονιά ένα όραμα δεκαετιών έγινε πραγματικότητα. Ολοκληρώθηκε η ανέγερση του κτηρίου της Εταιρείας και η μεταφορά των διοικητικών υπηρεσιών της σε ιδιόκτητες, λειτουργικές εγκαταστάσεις στα Χανιά, αναβαθμίζοντας έτσι το κύρος και τις παρεχόμενες υπηρεσίες της ΑΝΕΚ.

Το 2006 η Γερμανική Λέσχη Αυτοκινήτου ADAC, απονέμει στο H/S/F OLYMPIC CHAMPION, το πρώτο Πανευρωπαϊκό βραβείο καλύτερου επιβατηγού / οχηματαγωγού πλοίου, πιστοποιώντας έτσι ότι πληρεί τα διεθνή πρότυπα ασφαλείας, σε ότι αφορά τον τεχνικό εξοπλισμό και το άρτια εκπαιδευμένο ανθρώπινο δυναμικό.

Τον Φεβρουάριο του 2007 εγκαινιάζεται το νέο υπερσύγχρονο κτήριο της εταιρείας στον Πειραιά, όπου στεγάζεται η διεύθυνση εμπορικής εκμετάλλευσης, η διεύθυνση τεχνικών υπηρεσιών και το κεντρικό πρακτορείο Πειραιά.

Τον Απρίλιο του 2008 δρομολογείται το Ε/Γ- Ο/Γ «Πρέβελη» στη γραμμή Πειραιά-Πάρο-Νάξο-Ίο-Σαντορίνη. Τον Ιούλιο το Ε/Γ-Ο/Γ «ΛΙΣΣΟΣ» δρομολογείται από Πειραιά προς Χίο-Μυτιλήνη, ενώ τον Σεπτέμβριο το υπερπολυτελές, υπερσύγχρονο ΕΓ/ΟΓ «ΕΛΥΡΟΣ» η κορωνίδα του στόλου της ΑΝΕΚ, δρομολογείται στην γραμμή Πειραιά-Χανιά, αναβαθμίζοντας ουσιαστικά την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Κρήτης με την ηπειρωτική Ελλάδα. Το Δεκέμβριο του 2008 η ΑΝΕΚ βραβεύτηκε ως «H Καλύτερη Εταιρεία της Χρονιάς 2008 για την Επιβατηγό Ναυτιλία», στα πλαίσια της ετήσιας απονομής των 5th Greek Shipping Awards που διοργάνωσε η Lloyd’s List.

Η πορεία προς ένα δυναμικό μέλλον συνεχίζεται, με το άριστα εκπαιδευμένο και έμπειρο προσωπικό μας -σε ξηρά και θάλασσα, με μεγάλες και αποτελεσματικές επενδύσεις καθώς και με ένα σύγχρονο δίκτυο παροχής υπηρεσιών. Όλα μελετώνται προσεκτικά και υλοποιούνται στα πλαίσια μιας αποτελεσματικής στρατηγικής που αξιοποιεί με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο τα μέσα και τους πόρους της εταιρείας.

Ο ΣΤΟΛΟΣ.

Ποιότητα στα ταξίδια σας

Η ΑNΕK LINES, παραμένει δυναμικά πρωτοπόρα στους θαλάσσιους δρόμους της Ελλάδας και της Αδριατικής, μεταφέροντας με αξιοπιστία επιβάτες και οχήματα, διαθέτοντας 10 σύγχρονα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία.

O σύγχρονος και υψηλών προδιαγραφών στόλος της ΑΝΕΚ LINES είναι πιστοποιημένος με τα Συστήματα Ποιότητας, σύμφωνα με το πρότυπο ISO 9001: 2008 και το Σύστημα Διαχείρισης Υγιεινής και Ασφάλειας παρασκευαζόμενων και παρεχόμενων γευμάτων HACCP, σύμφωνα με το πρότυπο ISO 22000, διασφαλίζοντας έτσι την ποιότητα στις παρεχόμενες υπηρεσίες.

F/B Έλυρος

Το υπερπολυτελές, πλοίο «ΈΛΥΡΟΣ», αποκτήθηκε από την ΑΝΕΚ το 2007. Απέσπασε το βραβείο καλύτερης μετασκευής 2008 από τα ShipPax Awards και αποτελεί την κορωνίδα του στόλου της ΑΝΕΚ. Η ΑΝΕΚ, επένδυσε στα πιο σύγχρονα υλικά, τα οποία είναι φιλικά προς το περιβάλλον, ενώ παράλληλα πληρούν όλους τους κανόνες ασφαλείας στη θάλασσα (SOLAS) για ταξίδια εσωτερικού και εξωτερικού. Το Έλυρος παρέχει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, μεταξύ άλλων την πρωτοποριακή υπηρεσία Cabin Cinema, σύμφωνα πάντα με τις απαιτήσεις του σύγχρονου ταξιδιώτη. Στα πρότυπα της Αρχαίας Ελύρου – της σημαντικότερης πόλης-κράτους της νοτιοδυτικής Κρήτης που κατά τους ιστορικούς χρόνους προσπόριζε αυτάρκεια, πλούτο και ποιότητα ζωής στους κατοίκους της – το «ΕΛΥΡΟΣ» υπόσχεται άνετα και αξέχαστα ταξίδια στους επιβάτες του!

F/B Ελ. Βενιζέλος

Το πλοίο «ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ» είναι ένα από τα μεγαλύτερα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοιά της Μεσογείου. Ναυπηγήθηκε στα Ναυπηγεία GDYNIA της Πολωνίας, διαθέτει 4 κύριες μηχανές, 12 καταστρώματα και τα πιο σύγχρονα μέσα πλοήγησης και ασφάλειας, ενώ η πολυτέλεια και η εξυπηρέτηση που προσφέρει στα τεράστια σαλόνια του είναι μοναδική. Το πλοίο πήρε το όνομα του από τον Ελευθέριο Bενιζέλο (1864-1936), που ήταν ο μεγάλος πολιτικός ηγέτης του ελληνικού έθνους και ο δημιουργός της Μεγάλης Ελλάδας.

F/B Olympic Champion

Το συμβολικό όνομα του πλοίου δεν είναι καθόλου τυχαίο. Πρωταθλητής και το ίδιο, το υπερσύγχρονο και πολυτελές High Speed Ferry OLYMPIC CHAMPION, κατακτά επάξια τον τίτλο του πιο γρήγορου στην κατηγορία του πλοίου στην Αδριατική. Ναυπηγήθηκε στα Ναυπηγεία FOSEN της Νορβηγίας, διαθέτει 4 κύριες μηχανές και τα πιο σύγχρονα μέσα ασφαλούς πλοήγησης. Παρέχει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου ενώ βραβεύτηκε ως το καλύτερο επιβατηγό/οχηματαγωγό πλοίο, από την Γερμανική Λέσχη Αυτοκινητιστών ADAC πιστοποιώντας έτσι ότι πληροί όλα τα διεθνή πρότυπα ασφαλείας, σε ότι αφορά στον τεχνικό εξοπλισμό και το άρτια εκπαιδευμένο ανθρώπινο δυναμικό. Το OLYMPIC CHAMPION παρέχει την υπηρεσία Camping on Board διαθέτοντας ειδικά διαμορφωμένο κατάστρωμα για όσους επιθυμούν να διαμένουν στο τροχόσπιτό τους κατά την διάρκεια του ταξιδιού τους. Επιπλέον το εστιατόριο του πλοίου έχει πιστοποιηθεί με το ειδικό σήμα ποιότητας «Ελληνική Κουζίνα» του ΕΟΤ.

F/B Hellenic Spirit

Το υπερσύγχρονο και πολυτελές High Speed Ferry HELLENIC SPIRIT, αδελφό πλοίο του Olympic Champion είναι ένα θαύμα της σύγχρονης τεχνολογίας από πλευράς αυτοματισμού, άνεσης και ταχύτητας. Ναυπηγήθηκε στα Ναυπηγεία FOSEN της Νορβηγίας, διαθέτει 4 κύριες μηχανές και είναι ένα από τα γρηγορότερα στην κατηγορία του πλοία, πραγματοποιώντας την διαδρομή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Αγκώνα σε 15 ώρες. Το HELLENIC SPIRIT παρέχει την υπηρεσία Camping on Board και διαθέτει ειδικά διαμορφωμένο κατάστρωμα για όσους επιθυμούν να διαμείνουν στο τροχόσπιτο τους κατά την διάρκεια του ταξιδιού τους. Το εστιατόριο του πλοίου έχει πιστοποιηθεί με το ειδικό σήμα ποιότητας «Ελληνική Κουζίνα» του ΕΟΤ. Το όνομα του πλοίου είναι αφιερωμένο στο ελληνικό πνεύμα, δημιούργημα και αποκρυστάλλωμα της αρχαίας ελληνικής σκέψης.

F/B Σοφοκλής Βεν.

Το πλοίο «ΣΟΦΟΚΛΗΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ» ναυπηγήθηκε στα Ναυπηγεία MITSUBISHI της Ιαπωνίας και είναι το μοναδικό πλοίο της γραμμής Βενετία-Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα-Πάτρα που βραβεύτηκε από τη Γερμανική Λέσχη Αυτοκινητιστών ADAC. Παρέχει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου και ανταποκρίνεται απολύτως στις απαιτήσεις του σύγχρονου ταξιδιώτη. Το πλοίο είναι πλήρως αυτοματοποιημένο, διαθέτει δύο κύριες μηχανές και τα πιο σύγχρονα μέσα ασφαλούς πλοήγησης. Το πλοίο πήρε το όνομα του από τον Σοφοκλή Βενιζέλο (1894-1964), που ήταν ο γιος του μεγάλου Έλληνα πολιτικού Ελευθέριου Βενιζέλου και διετέλεσε επανειλημμένα Βουλευτής, Υπουργός Εξωτερικών, αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης και για ένα μικρό διάστημα Πρωθυπουργός της Ελλάδας.

F/B Λευκά Όρη

Το πλοίο ΛΕΥΚΑ ΟΡΗ ναυπηγήθηκε στα Ναυπηγεία MITSUBISHI της Ιαπωνίας, είναι πλήρως αυτοματοποιημένο, διαθέτει δύο κύριες μηχανές και τα πιο σύγχρονα μέσα ασφαλούς. Παρέχει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου και ανταποκρίνεται απολύτως στις απαιτήσεις του σύγχρονου ταξιδιώτη. Το όνομα του πλοίου προέρχεται από την ομώνυμη οροσειρά της Κρήτης που υψώνεται περήφανα πίσω από τα Χανιά και βυθίζεται στο Λιβυκό πέλαγος με περισσότερες από 40 κορυφές που ξεπερνούν τα 2.000 μέτρα.

F/B Κρητη I, F/B Κρήτη II

Το πλοίο ΚΡΗΤΗ Ι ναυπηγήθηκε στα Ναυπηγεία ΚΟΥΟ της Ιαπωνίας, μαζί με το αδερφό του πλοίο ΚΡΗΤΗ ΙΙ. Διαθέτει σύγχρονα μέσα ασφαλούς πλοήγησης, δύο κύριες μηχανές, μεγάλης χωρητικότητας γκαράζ, ενώ παράλληλα ανταποκρίνεται πλήρως στις ανάγκες και στις απαιτήσεις του σύγχρονου ταξιδιώτη. Το πλοίο πήρε το όνομά του από το μεγαλύτερο νησί της Ελλάδας και πέμπτο σε μέγεθος της Μεσογείου, την Κρήτη.

F/B Λατώ

Tο ΛATΩ ναυπηγήθηκε στα Ναυπηγεία ΝΑΙΚΑΙ της Ιαπωνίας και έχει βραβευθεί από την Γερμανική Λέσχη Αυτοκινητιστών ADAC πιστοποιώντας έτσι ότι πληροί όλα τα διεθνή πρότυπα ασφαλείας, σε ότι αφορά στον τεχνικό εξοπλισμό και το άρτια εκπαιδευμένο ανθρώπινο δυναμικό. Διαθέτει δύο κύριες μηχανές και στους φιλόξενους χώρους του, μεταφέρει με ασφάλεια και άνεση επιβάτες και οχήματα ενώ παρέχει υπηρεσίες σύμφωνα με τις απαιτήσεις του σύγχρονου ταξιδιώτη. Το πλοίο πήρε το όνομά του από την αρχαία πόλη Λατώ, που ήταν μια από τις ισχυρότερες πόλεις της Κρήτης που έκτισαν οι Δωριείς τον 7ο π.Χ. αι.

F/B Πρέβελης

Το πλοίο ΠΡΕΒΕΛΗΣ, ναυπηγήθηκε στα Ναυπηγεία IMABARI της Ιαπωνίας. Διαθέτει δύο κύριες μηχανές και σύγχρονα μέσα ασφαλούς πλοήγησης ενώ στους φιλόξενους και άνετους χώρους του μεταφέρει με ασφάλεια και άνεση, επιβάτες και οχήματα. Το όνομα του πλοίου προέρχεται από τη Ι.Μονή Πρέβελη, που βρίσκεται στα νότια του νομού Ρεθύμνης, κτίστηκε τον 16ο αιώνα και διαδραμάτισε σπουδαίο ρόλο στους απελευθερωτικούς αγώνες και στις Επαναστάσεις της Κρήτης.

Top