Είστε εδώ:
Αρχική > ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ > Στις 12 Οκτωβρίου ο Ερντογάν σταματάει τα δρομολόγια από την Τουρκία προς τα νησιά μας

Στις 12 Οκτωβρίου ο Ερντογάν σταματάει τα δρομολόγια από την Τουρκία προς τα νησιά μας

Χαριστική βολή στα ψήγματα τουρισμού της Χίου, αλλά και άλλων νησιών του Ανατολικού Αιγαίου, αποτελεί η απόφαση της τουρκικής κυβέρνησης να σταματήσει από τις 12 Οκτωβρίου 2017 η εκτέλεση δρομολογίων επιβατηγών πλοίων με τουρκική σημαία προς τα ελληνικά νησιά.
Επισήμως ουδεμία επιβεβαίωση ή διάψευση υπάρχει από τις επίσημες ελληνικές αρχές και όλα κινούνται στον χώρο των πληροφοριών μεταξύ επιχειρηματιών, αλλά και επισήμων αρχών του νησιού.
Ο astraparis.gr είναι σε γνώση αυτών των πληροφοριών από το πρωί της Τρίτης, 26 Σεπτεμβρίου 2017, αλλά δεν τις δημοσιοποίησε αφενός λόγω της 24ωρης απεργίας των δημοσιογράφων και αφετέρου επειδή δεν υπήρξε κάποια επίσημης μορφής επιβεβαίωσή τους.
Λόγω της σοβαρότητος του θέματος τόσο σε επίπεδο διπλωματικό – πολιτικό, όσο και σε οικονομικό για τις οικονομίες των νησιών, προβαίνουμε στην παρούσα ανάρτηση με την πεποίθηση ότι δεν παραβιάζουμε την δεοντολογία της απεργιακής κινητοποίησης.
Το θέμα ανέδειξε σε απογευματινή ανάρτησή της στην ηλεκτρονική της έκδοση η εφημερίδα «Καθημερινή», μεταφέροντας σχετικά δημοσιεύματα τουρκικών μέσων ενημέρωσης, που σημειώνει ότι ήδη από χθες Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου 2017 ισχύει η απαγόρευση αυτή για τα υπό τουρκική σημαία επαγγελματικά σκάφη αναψυχής, ενώ από 12 Οκτωβρίου θα επεκταθεί και στα πλοία που εκτελούν δρομολόγια μεταξύ Τουρκίας και ελληνικών νησιών.
Τουρκικά αντίποινα για κατασχέσεις πλοίων
Ως αιτία για την διακοπή των δρομολογίων οι πληροφορίες αναφέρουν ότι πρόκειται για αντίποινα εκ μέρους της τουρκικής κυβέρνησης, επειδή εφέτος σημειώθηκαν πολλά περιστατικά ελέγχου και κατάσχεσης τουρκικών γιωτ από τις λιμενικές αρχές της Ελλάδας, για παράνομες ναυλώσεις.
Η «Καθημερινή», επικαλούμενη δηλώσεις Τούρκων αξιωματούχων σε τουρκικά μέσα ενημέρωσης αναφέρει ότι η Τουρκία δεν θα επιτρέψει τον απόπλου προς την Ελλάδα, όσο η χώρα τηρεί την στάση αυτή.
Ανάστατοι οι επιχειρηματίες και οι ναυτιλιακές
Η πληροφορία κυκλοφόρησε στη Χίο το πρωί της Τρίτης, 26 Σεπτεμβρίου 2017 και προκάλεσε κυριολεκτικά πανικό στους τουριστικούς επιχειρηματίες του νησιού, αλλά και μεγάλο πονοκέφαλο στους επιχειρηματίες των εταιρειών που εκτελούν τα δρομολόγια.
Οι πρώτοι διαβλέπουν πως ό,τι έχει σωθεί από την τουριστική δραστηριότητα του νησιού οφείλεται στον μέγιστο βαθμό στις επισκέψεις Τούρκων πολιτών, οι οποίοι όχι μόνον το καλοκαίρι αλλά και κατά την τρέχουσα περίοδο και καθ΄ όλη την διάρκεια του έτους με μικρές χρονικές «ανάπαυλες» τροφοδοτούν το σύνολο των τουριστικών επιχειρήσεων της Χίου.
Οι Τούρκοι επιχειρηματίες των ναυτιλιακών εταιρειών κάθονται κυριολεκτικά στα κάρβουνα, αφού έχουν ανειλημμένες υποχρεώσεις με τουριστικούς πράκτορες και γκρουπ και προφανώς πέρα από την απώλεια εσόδων από την μεταφορά επισκεπτών είναι πιθανόν να κληθούν να πληρώσουν ρήτρες για την μη εκτέλεση των δρομολογίων.
Το δημοσίευμα της «Καθημερινής»
Απαγορεύει το τουρκικό υπουργείο Μεταφορών σε επαγγελματικά σκάφη αναψυχής και απλά επιβατικά πλοία με τη σημαία της χώρας, τον απόπλου προς την Ελλάδα, μετά την κατάσχεση, από τις ελληνικές αρχές, 11 πλοίων για παραβίαση σχετικά με τις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές.
Σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα Χουριέτ, σε δήλωση που απεστάλη προς τις κατά τόπους λιμενικές αρχές, η απαγόρευση ισχύει για τα σκάφη αναψυχής από τις 25 Σεπτεμβρίου, καθώς και επιβατικών πλοίων από τις 12 Οκτωβρίου.
«Το γεγονός ότι η Ελλάδα έχει αρχίσει να ερευνά και να κατάσχει τόσο μικρά σκάφη, κάτω των 24 μέτρων, επικαλούμενη παραβίαση κανόνων, θέτει σε κίνδυνο το καθεστώς «λευκής σημαίας» της Τουρκίας. Είναι κάτι που δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό», δήλωσε στο τουρκικό TRT ο αρμόδιος υπουργός, Αχμέτ Αρσλάν, προσθέτοντας: «Δεν θα επιτρέψουμε τον απόπλου προς την Ελλάδα, όσο η χώρα τηρεί αυτή τη στάση». Όπως ανέφερε μάλιστα, πρόκειται να συζητήσει το εν λόγω ζήτημα με τον Έλληνα ομόλογό του, κατά την επίσκεψή στην Ελλάδα, στις 12 Οκτωβρίου.
Η τουρκική οδηγία έρχεται σε συνέχεια πολλαπλών συλλήψεων από το Λιμενικό Σώμα και την Ακτοφυλακή τους τελευταίους μήνες, για παράνομες ναυλώσεις ιδιωτικών πλοίων αναψυχής. Μάλιστα, την άνοιξη πέρασε από τη Βουλή πρωτοβουλία του υπουργείου Ναυτιλίας, με την οποία δίνεται η δυνατότητα στα κατά τόπους λιμεναρχεία να επιβάλλουν κυρωτικά μέτρα σε περίπτωση παράβασης της νομοθεσίας για τις παράνομες ναυλώσεις ιδιωτικών πλοίων.
Επί της ουσίας, επιβάλλεται απαγόρευση απόπλου, η οποία για να αρθεί θα πρέπει να πληρωθεί το πρόστιμο εκείνη τη στιγμή ή να δοθεί εγγυητική επιστολή από τον παραβάτη, διπλάσια του ποσού του προστίμου. Όμως, ο τρόπος με τον οποίον διαμορφώνεται το νέο αυτό καθεστώς εκτιμάται από την αγορά πως δημιουργεί αβεβαιότητες, ειδικά όταν αφορά σκάφη αναψυχής που έχουν ναυλωθεί στη γειτονική χώρα.
«Το ζήτημα χρήζει σοβαρότερης προσέγγισης και καθαρότερου, όπως και πιο απλού, νομικού πλαισίου, με δεδομένο ότι στο ανατολικό Αιγαίο πολλές τουριστικές επιχειρήσεις, και όχι μόνο, στα νησιά, καρπώνονται ένα μεγάλο κομμάτι του κύκλου εργασιών τους από επισκέπτες από την Τουρκία. Ειδικά κατά τις περιόδους Μαΐου, Ιουνίου και Σεπτεμβρίου, όπου εποχικά η κίνηση είναι χαμηλότερη. Σε νησιά όπως η Λέσβος, η Πάτμος, η Κως και η Σύμη, αλλά και άλλα, τα έσοδα από Τούρκους τουρίστες που καταφθάνουν με ιδιωτικά σκάφη αναψυχής είναι σημαντικότατα», αναφέρουν παράγοντες της αγοράς.

ΠΗΓΗ: ΑΣΤΡΑΠΑΡΙΣ

Top