Είστε εδώ:
Αρχική > ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ > Σ.Ν. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ: Ο Ποσειδώνας προστατεύει… την ελληνική ναυτιλία

Σ.Ν. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ: Ο Ποσειδώνας προστατεύει… την ελληνική ναυτιλία

ΤΟΥ ΣΑΒΒΑ Ν. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Ο Ποσειδώνας προστατεύει… την ελληνική ναυτιλία

Η “καρδιά” της παγκόσμιας ναυτιλίας θα χτυπήσει για μία ακόμα φορά στην Ελλάδα. Απο την Δευτέρα 4 έως και την Παρασκευή 8 Ιουνίου οι κυρίαρχοι της παγκόσμιας πλοιοκτησίας και της τεχνογνωσίας θα συναντηθούν στην πατρίδα μας. Το ραντεβού είναι σταθερό. Κάθε δύο χρόνια ο Πειραιάς και η Αθήνα συγκεντρώνει το ενδιαφέρον των ανθρώπων της θάλασσας. Σε αυτή την κορυφαία εβδομάδα οι “Γκρικς” θα φιλοξενήσουν τους συνεργάτες τους από όλο τον κόσμο και θα επιδιώξουν να διευρύνουν την επιρροή τους. Στόχος τους είναι να διατηρήσουν την παγκόσμια πρωτιά. Μια πρωτιά που αποδεικνύεται από τα εξής μεγέθη:
– Η ελληνόκτητη ναυτιλία εξακολουθεί να κατέχει την πρώτη θέση διεθνώς. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, ο στόλος ανέρχεται σε 4.746 πλοία (άνω των 1.000 gt) χωρητικότητας 365,45 εκατομμυρίων.
– Οι παραγγελίες νέων πλοίων από ελληνικά συμφέροντα ανήλθαν σε 206 πλοία (άνω των
1.000 gt), συνολικής χωρητικότητας 24,47 εκατομμυρίων dwt. Από αυτά τα πλοία,
142 ήταν δεξαμενόπλοια που αντιστοιχούν σε 29,16% της παγκόσμιας χωρητικότητας (dwt)
υπό παραγγελία, τα οποία περιλαμβάνουν 33 δεξαμενόπλοια LNG / LPG που ανέρχονται
σε 17,76% της παγκόσμιας χωρητικότητας (dwt) υπό παραγγελία, 58 φορτηγά χύδην ξηρού
φορτίου που αντιστοιχούν σε 8,71% της παγκόσμιας χωρητικότητας (dwt) υπό παραγγελία
και 5 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που αντιστοιχούν στο 1,38% της παγκόσμιας
χωρητικότητας (dwt) υπό παραγγελία (.
– Το ηλικιακό προφίλ της ελληνικής σημαίας το 2017 ήταν 13,7 έτη και του ελληνόκτητου
στόλου 11,5 έτη, ενώ ο μέσος όρος ηλικίας του παγκόσμιου στόλου ήταν 14,6 έτη9.
– Η ελληνική σημαία αριθμεί 753 πλοία (άνω των 1.000 gt)
χωρητικότητας 41,70 εκατομμυρίων gt7. Ο στόλος με ελληνική σημαία κατατάσσεται στην
έβδομη θέση διεθνώς και δεύτερος στην ΕΕ (σε όρους dwt).
Οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν το 29,19% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων αργού πετρελαίου, το 22,03% του παγκόσμιου στόλου πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και το 15,45% του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς χημικών και παράγωγων προϊόντων πετρελαίου.
Το 2017 οι εισροές στο ισοζύγιο πληρωμών από την παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών υπολογίζονται σε περίπου 9,14 δισεκατομμύρια ευρώ4, σημειώνοντας αύξηση 16,91% σε σχέση με το 2016, όταν οι εισροές στο ισοζύγιο πληρωμών ήταν 7,81 δισεκατομμύρια ευρώ.
Ο υπό ελληνική σημαία, τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους αριθμούσε 1.856 πλοία συνολικής χωρητικότητας 43.752.275 τόνων. Αναλυτικά υπήρχαν 425 φορτηγά πλοία, χωρητικότητας 13.206.378 τόνων, 518 δεξαμενόπλοια, χωρητικότητας 29.090.865 τόνων, 651 επιβατηγά πλοία, χωρητικότητας 1.362.878 τόνων και 262 διάφορα πλοία, χωρητικότητας 92.154 τόνων.
Οι αριθμοί είναι αποκαλυπτικοί για τις δυνατότητες των Ελλήνων ναυτίλων, όμως για να διατηρηθεί η ελληνόκτητη ναυτιλία στην κορυφή χρειάζεται την αμέριστη συμπαράσταση από την Ελληνική Πολιτεία. Άλλωστε ο θεός της θάλασσας, ο Ποσειδώνας, είναι Έλληνας.

Top