Είστε εδώ:
Αρχική > ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ > Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης επεκτείνεται στα Σκόπια, στη Βάρνα και στην Κωνστάντζα !…

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης επεκτείνεται στα Σκόπια, στη Βάρνα και στην Κωνστάντζα !…

ΤΟΥ ΣΑΒΒΑ Ν. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης επεκτείνεται στα Σκόπια, στη Βάρνα και στο Κωνστάντζα !…

Ο Σωτήρης Θεοφάνης, που είναι ο συντονιστής της κοινοπραξίας που απόκτησε το 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης έρχεται και πάλι στην Ελλάδα προκειμένου να καταστήσει το λιμάνι της συμπρωτεύουσας βασική πύλη εισόδου για τα εμπορεύματα των Βαλκανικών χωρών. Η μέχρι τώρα πορεία του εγγυάται την επιτυχία του Γαλλο – γερμανικού εγχειρήματος στο οποίο συμμετέχει και η εταιρία του Ιβάν Σαββίδη. Ο Σ. Θεοφάνης ο οποίος σπούδασε πολιτικός μηχανικός και απόκτησε ειδίκευση στον σχεδιασμό και τη διοίκηση λιμένων, προσέφερε για αρκετά χρόνια τις υπηρεσίες ως αξιωματικός του Λιμενικού Σώματος. Όμως, στη συνέχεια αποχώρησε από το Σώμα και ανέλαβε ως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ με αποστολή να οργανώσει την εισαγωγή του δεύτερου μεγαλύτερου οργανισμού λιμένων στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Μετά την επιτυχημένη είσοδο του, κατέβηκε στον Πειραιά, όπου ανέλαβε τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά και με την εμπειρία που αποκόμισε από τη Θεσσαλονίκη σχεδίασε την αναδιάρθρωση του ΟΛΠ και τον εισήγαγε στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Μετά ακολούθησε μια διεθνή καριέρα με έδρα τη Νέα Υόρκη και παρείχε συμβουλές σε παγκόσμιους ναυτιλιακούς κολοσσούς. Μία από τις πιο επιτυχημένες του ειδικές αποστολές ήταν που ως εκπρόσωπος της Παγκόσμιας Τράπεζας ιδιωτικοποίησε τα λιμάνια της Συρίας πριν από από το ξέσπασμα της επίθεσης του Ισλαμικού κράτους και των πολεμικών συρράξεων.
Τον Σ. Θεοφάνη συναντήσαμε στην “Αίγλη” Ζαππείου με τους συνεργάτες Alexander von Mellenthin, διευθύνων σύμβουλος της DIEP GmbH, Boris Wenzel, διευθύνων σύμβουλου της Terminal Link SAS, Arthur Davidyan, διευθύνων σύμβουλος του DIMERA Group- BELTERRA Investments Ltd και Marco Raniolo, γενικός διευθυντής της CMA CGM Greece. Πριν από λίγα λεπτά είχαν συναντηθεί με τους εκπροσώπους του ΤΑΙΠΕΔ από τους οποίους ζήτησαν την επίσπευση της διαδικασίας για την ολοκλήρωση της πώλησης και την ανάληψη της διαχείρισης του ΟΛΘ. Μετά το γεύμα γνωριμίας το επιτελείο του κοινοπρακτικού σχήματος είχε προγραμματίσει την επιστροφή του στις έδρες των επιχειρήσεων που διευθύνουν. Στην Ελλάδα έμεινε ο Σ. Θεοφάνης, όχι μόνο για να επιβλέψει τις διαδικασίες με το ΤΑΙΠΕΔ, αλλά για να κάνει επαφές με τους εργαζόμενους, τους πελάτες του ΟΛΘ, με τους φορείς της πόλης της Θεσσαλονίκης, αλλά το κυριότερο είναι να “εισβάλλει” στις γειτονικές χώρες με στόχο να δημιουργήσει ένα δίκτυο συνεργατών και αποθηκευτικών χώρων ώστε τα εμπορεύματα που θα έρχονται στη Θεσσαλονίκη να προωθούνται αυθημερόν στις γειτονικές χώρες και να παραδίδονται στην έδρα των εισαγωγέων. Μάλιστα, ο Σ. Θεοφάνης μας αποκάλυψε ότι ήδη έχει κλείσει μια συμφωνία με γειτονική χώρα προλαβαίνοντας τους ανταγωνιστές τους. Δεν μας αποκάλυψε την χώρα, αλλά άφησε σαφώς να καταλάβουμε ότι η κίνηση αυτή ήταν κίνηση “ματ”. Πάντως μας ενημέρωσε ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα γίνει πραγματικός θαλάσσιος κόμβος των Βαλκανίων αλλά θα συνδέσει τη Θεσσαλονίκη με τη Μαύρη Θάλασσα.
Το κοινοπρακτικό σχήμα αποτελείται από την «Deutsche Invest Equity Partners GmbH», την «Belterra Investments του Ιβάν Σαββίδη Ltd.» και την «Terminal Link SAS» και θα ελέγχει το 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ.
Ο Σ. Θεοφάνης μας δήλωσε ότι δεν είναι στη πρόθεση της Κοινοπραξίας να απολύσει προσωπικό, αλλά το στοίχημα που έχει βάλει είναι να εντάξει τους ήδη εργαζόμενους με ταχύτατους ρυθμούς στο παραγωγικό μοντέλο που έχουμε αποφασίσει. Πρόσθεσε δε ότι δεν θέλουμε «να αλλάξουμε τη φιλοσοφία του λιμένα αλλά να την αναπτύξουμε και να ενεργοποιήσουμε το σύνολο του δυναμικού του” αλλά επεξήγησε ότι η κοινοπραξία θα σεβαστεί τις σχέσεις που έχει αναπτύξει η πόλη της Θεσσαλονίκης με το λιμάνι και τον πρώτο προβλήματα όπου οι νέοι συχνάνουν και διασκεδάζουν δίπλα στους ντόκους και στη θάλασσα. Η δέσμευση της Κοινοπραξίας είναι η ανάπτυξη της 6ης προβλήτας ώστε να φθάσει στη δυνατότητα να εξυπηρετεί 1,2 εκατ. Κοντέηνερς σε ετήσια βάση. Σήμερα διακινούνται κάθε χρόνο περί τις 400.000 κοντέηνερ και είναι λιγότερα από την εποχή που ήταν στον ΟΛΘ ο Σ. Θεοφάνης. Η προετοιμασία της ανάληψης της διαχειριστικής ευθύνης του ΟΛΘ έχει ξεκινήσει και όπως μας δήλωσε ο Σ. Θεοφάνης ελπίζει ότι η κοινοπραξία θα αναλάβει από τα μέσα Οκτωβρίου μέχρι το τέλος Νοεμβρίου. Πρώτο μέλημα είναι η εκβάθυνση του λιμένα ώστε να προσεγγίζουν μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Με την ολοκλήρωση των έργων στην 6η προβλήτα οι αποθηκευτικοί χώροι θα επεκταθούν στα 440 μέτρα μήκος και η εκβάθυνση θα φθάσει στα 16,5 μέτρα, από τα 12 που είναι σήμερα. Με την εξέλιξη αυτή θα προσεγγίζουν πλοία χωρητικότητας 12.000 – 13.000 teu ενώ σήμερα δύνανται να πλευρίζουν πλοία χωρητικότητας έως 4.500 teu. Οι κινήσεις αυτές τόνισε ο Σ. Θεοφάνης θα αποσπάσει πλοία από τον Πειραιά, την Κωνσταντινούπουλη, τη Μάλτα και την Κωνστάντζα. Βέβαια, για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός απαραίτητη προυπόθεση είναι η ανάπτυξη του σιδηροδρόμου, του οδικού δικτύου αλλά και η δημιουργία ενός δικτύου αποθηκευτικών χώρων στις γειτονικές Βαλκανικές χώρες.

Top