Είστε εδώ:
Αρχική > ΠΟΝΤΟΠΟΡΟΣ > 15 οικογένειες στηρίζουν το εθνικό νηολόγιο

15 οικογένειες στηρίζουν το εθνικό νηολόγιο

ΤΟΥ ΣΑΒΒΑ Ν. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

15 οικογένειες στηρίζουν το εθνικό νηολόγιο

Ποοι Έλληνες εφοπλιστές διαθέτουν πλοία με ελληνική σημαία

ΕΤΑΙΡΙΑ ΟΝΟΜΑ ΕΦΟΠΛΙΣΤΗ ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΛΟΙΩΝ ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ
Maran Dry/Tankers/Gas Αγγελικούσης Ιωάννης 129 115
Minerva Μαρτίνος Ανδρέας 72 44
Marmaras Διαμαντίδης Διαμαντής 62 37
Eletson Χατζηελευθεριάδης, Κέρτσικοφ, Καρασταμάτης 38 33
Alpfa/Pantheon/Amethyst Αγγελικούση Άννα 56 31
Arkadia Αγγελόπουλος Κωνσταντίνος 24 20
Euronav Ship Λιβανός Γ. Πήτερ 47 18
Tsakos – Ten Τσάκος Παναγιώτης και Νίκος 93 17
Avin Βαρδής Βαρδινογιάννης 37 17
Neda Maritime Οικογένεια Λυκιαρδόπουλου 22 13
Springfield/ Olympic Οικογένεια Λάτση 31 13

Από τις 200 ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρίες, που
διαχειρίζονται ποντοπόρα πλοία, μόνο οι 50 διαθέτουν τουλάχιστον από
ένα πλοίο στην ελληνική σημαία, οι υπόλοιπες 150 εταιρίες, δεν έχουν
ούτε ένα πλοίο στο εθνικό νηολόγιο. Σύμφωνα από την επεξεργασία των
στοιχείων που δημοσίευσε τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, το
“Shipping & Finance”. Το εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι μόνο 30
εταιρίες έχουν υψωμένη την ελληνική σημαία σε πάνω από 5 πλοία, ενώ οι
μισές, δηλαδή 15 εταιρίες έχουν την ελληνική σημαία σε πάνω από 10
δεξαμενόπλοια, φορτηγά, πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, LNG, LPG
κλπ. Υπάρχουν και 20 ναυτιλιακές εταιρίες που διαθέτουν στην ελληνική
σημαία από ένα μέχρι και 4 πλοία. Ωστόσο, ηχηρά ονόματα της ελληνικής
ναυτιλίας αποφεύγουν για τους δικούς τους λόγους την ελληνική σημαία,
ενώ απασχολούν ελάχιστο αριθμό Ελλήνων ναυτικών.
Βασικός “στυλοβάτης” του εθνικού νηολογίου είναι η οικογένεια
Αγγελικούση. Σε συνολικά 146 ποντοπόρα πλοία των εταιριών του Γιάννη
Αγγελικούση και της αδελφής του Άννας Αγγελικούση κυματίζει η ελλνική
σημαία από τα 185 που διαχειρίζεται. Εκτός από την οικογένεια
Αγγελικούση, οι μεγαλύτεροι “πυλώνες” του εθνικού νηολογίου είναι οι
Ανδρέας Μαρτίνος, ο Διαμαντής Διαμαντίδης, οι οικογένειες
Χατζηελευθεριάδη, Κέρτσικοφ, Καρασταμάτη, Λυκιαδρόπουλου,
Βαρδινογιάννη, ο Πήτερ Γ. Λιβανός, ο Παναγιώτης και Νίκος Τσάκος, ο
Κωνσταντίνος Αγγελόπουλος, η οικογένεια Χανδρή, ο όμιλος Λάτση.
Αξιοσημείωτο, όμως, είναι ότι το σύνολο σχεδόν της ελληνικής
ναυτιλιακών εταιριών συμφώνησε να παραταθεί η “διαδικασία
οικειοθελούς παροχής της ναυτιλιακής κοινότητας”. Πρόκειται για την
“πρωτοβουλία εθελοντικής υποστήριξης της εθνικής οικονομίας της χώρας
μας από την ελληνική εφοπλιστική κοινότητα” με την καταβολή σταθερού
ποσοστού 10% επί των εισαγομένων ναυτιλιακών μερισμάτων των φυσικών
προσώπων, για αόριστη χρονική διάρκεια. Σύμφωνα με δήλωση του υπουργού
κ. Φώτη Κουβέλη, ο αριθμός των πλοίων που συμμετέχουν, μέχρι σήμερα,
στη νέα διαδικασία «Οικειοθελούς Παροχής» ανέρχεται σε υψηλό ποσοστό
του διαχειριζόμενου στόλου της ποντοπόρου ναυτιλίας με τη δηλωθείσα
χωρητικότητα να φτάνει στο 95% της χωρητικότητας της ποντοπόρου
ναυτιλίας. ο υπουργός Ναυτιλίας, χαιρετίζοντας την ενεργό συμμετοχή
της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας στη διαδικασία της οικειοθελούς
παροχής, επεσήμανε ότι “για τους Έλληνες, η θάλασσα και η ναυτιλία,
αποτελεί στοιχείο της ύπαρξης και ταυτότητάς τους διαχρονικά και
ιστορικά” και πρόσθεσε: “ σχεδόν καθολική συμμετοχή της ναυτιλιακής
κοινότητας στη νέα οικειοθελή παροχή, πέραν από τα αυτονόητα
δημοσιονομικά οφέλη, επιβεβαιώνει ότι η δημιουργική Ελλάδα είναι
παρούσα στην προσπάθεια κεφαλαιοποίησης της αναπτυξιακής πορείας της
χώρας μας. Το γεγονός αυτό δίνει ελπίδα, δημιουργεί κλίμα
εμπιστοσύνης, αλληλεγγύης και κατανόησης για την αντιμετώπιση της
σημερινής κατάστασης”.
Από την πλευρά των εφοπλιστών, ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων
Εφοπλιστών κ. Θεόδωρος Βενιάμης, για το ίδιο θέμα τόνισε ότι “σε
εθνικό επίπεδο, με το τέλος του 2018 εξέπνευσε τυπικά και η προθεσμία
της προαναγγελθείσας προσαρμογής του ελληνικού ναυτιλιακού θεσμικού
πλαισίου σύμφωνα με τις τεχνοκρατικές συζητήσεις που είχαν λάβει χώρα
τα τελευταία χρόνια μεταξύ της ελληνικής πολιτείας και της Γενικής
Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στο πλαίσιο της
ανεπίσημης διερεύνησης αυτού” και συνέχισε: “Μετά τη λήξη στο τέλος
του 2018 του πενταετούς διάρκειας Συνυποσχετικού μεταξύ της
ναυτιλιακής κοινότητας και της Πολιτείας, η ναυτιλιακή μας κοινότητα,
με συντριπτική πλειοψηφία σε αριθμό πλοίων και χωρητικότητα, έχει ήδη
αποφασίσει να συνάψει ένα νέο συνυποσχετικό οικειοθελούς παροχής με
την Πολιτεία, το οποίο σε κάθε περίπτωση θα σέβεται νομοτεχνικά το
υφιστάμενο θεσμικό ναυτιλιακό πλαίσιο. Τα κύρια χαρακτηριστικά του
νέου Συνυποσχετικού έγκεινται στην αόριστη χρονική διάρκεια αυτού και
στην καταβολή ενός σταθερού ποσοστού 10% επί των εισαγόμενων
ναυτιλιακών μερισμάτων των φυσικών προσώπων. Είναι σημαντικό να
τονισθεί ότι η απόφαση αυτή αποδεικνύει για άλλη μια φορά την
υπευθυνότητα και ενότητα του κλάδου μας, καθώς και την ισχυρή βούλησή
μας να συνεχίσουμε τη διαχρονικά ενεργή παρουσία μας στον τόπο μας”.
Επίσης, για τα αποτελέσματα της επαγγελματικής δραστηριότητας των
Ελλήνων εφοπλιστών, ο κ. Θ. Βενιάμης, επεσήμανε ότι “νιώθουμε
περήφανοι για το ότι η ελληνόκτητη ναυτιλία συνέχισε να εκπροσωπεί
άνω του 20% σε dwt της παγκόσμιας χωρητικότητας και να ενδυναμώνει την
ευρωπαϊκή ναυτιλία, αποτελώντας άνω του 51% του κοινοτικού στόλου”,
ενώ αποκάλυψε ότι “σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας,
το ναυτιλιακό συνάλλαγμα της περιόδου Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2018
ανήλθε σε 15,2 δισεκατομμύρια ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση περίπου 15%
σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2017, επανερχόμενο σταδιακά αλλά με
σταθερούς αυξητικούς ρυθμούς στα επίπεδα εισαγωγής συναλλάγματος πριν
την επιβολή των capital controls”.

Top