Είστε εδώ:
Αρχική > Σ.Ν.ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ > Επενδύσεις πάνω από 700 εκατ. Ευρώ στον Πειραιά μέχρι το 2020

Επενδύσεις πάνω από 700 εκατ. Ευρώ στον Πειραιά μέχρι το 2020

ΤΟΥ ΣΑΒΒΑ Ν. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ: Οι επενδύσεις “μαμούθ” που έχουν προγραμματιστεί για τον Πειραιά, μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, θα δημιουργήσουν τεράστιες προυποθέσεις ανάπτυξης για ευρύτερη περιοχή του επινείου. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεση μας θα διατεθούν πάνω από 700 εκατ. Ευρώ ποσό που θεωρείται ιδιαίτερα μεγάλο σε μια εποχή που οι επενδύσεις είναι δυσεύρετες και η τραπεζική χρηματοδότηση είναι περιορισμένη. Η ευφορία που υπάρχει στηρίζεται σε τέσσερα γεγονότα:

  • Στη συνολική αξιοποίηση του εμπορικού και εμπορικού λιμένα του Πειραιά από τον κινεζική εταιρεία Cosco, που οι δαπάνες θα υπερβούν τα 500 εκατ. ευρώ.
  • Η ανάπλαση των κτιρίων του Παπαστράτου από την εταιρεία Dimand, που υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει τα 100 εκατ. Ευρώ.
  • Η ολοκλήρωση του Τραμ που θα συνδέσει το λιμάνι του Πειραιά με τα νότια προάστια και την Αθήνα.
  • Η κατασκευή του Μετρό που θα συνδέσει το κέντρο του Πειραιά και το λιμάνι του Πειραιά με τα Βόρεια Προάστεια, το κέντρο και το Χαϊδάρι.

Οι τέσσερις αυτές επενδύσεις υποδομής και ανωδομής στην ευρύτερη περιοχή εικάζεται ότι θα λειτουργήσουν ως ισχυρό κίνητρο για παράλληλες επενδύσεις, τόσο των Ελλήνων εφοπλιστών, όσο και ξένων ναυτιλιακών κολοσσών.

Η κινεζική εταιρεία Cosco, υπενθυμίζεται ότι πριν και κατά την εξαγορά της πλειοψηφίας των μετοχών του ΟΛΠ έχει δεσμευθεί να επενδύσει 350 εκατ. Ευρώ στην 5ετία, ωστόσο δεσμεύθηκε ότι θα ξεκινήσει σημαντικά έργα μέσα στο λιμάνι του Πειραιά μέσα στο επόμενο έτος 2017 συνολικού ύψους 140 εκατ. Ευρώ! Μάλιστα, σε κατ’ ιδίαν συνομιλίες του με παράγοντες της ναυτιλίας υποστηρίζουν ότι θα επενδύσουν άνω των 550 εκατ. Ευρώ, καθιστώντας τον Πειραιά ως το μεγαλύτερο διακομιστικό κέντρο της Μεσογείου. Σε πρώτη φάση θα αρχίσουν τα έργα από τον εξοπλισμό της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, με μηχανήματα αξίας 30 εκατ. Ευρώ. Άλλα 30 εκατ. Θα δοθούν στο Car Terminal. Επίσης προγραμματίστηκε υπόγειο τούνελ για την καλύτερη οδική εξυπηρέτηση του λιμένα. Εξάλλου, σε μια έκταση 120 στρεμμάτων του ΟΔΔΥ θα επενδυθούν άλλα 35 εκατ. Ευρώ για την δημιουργία ενός κέντρου Εφοδιασμού. Σύμφωνα με την απόφαση του κινέζων τα δύο γκαράζ θα έχουν πέντε επίπεδα πάρκινκ για τα Ι.Χ αυτοκίνητα στο car terminal. Όμως, οι επενδύσεις των κινέζων θα αφορούν 10 εκατομμύρια για τη συντήρηση των λιμενικών υποδομών και άλλα 10 εκ. για διάφορες προμήθειες. Θα γίνει επίσης και νέος προβλήτας πετρελαιοειδών ύψους 7 εκατ. και άλλες παρεμβάσεις στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων ώστε να μπορεί να δέχεται 7 εκατ. Εμπορευματοκιβώτια κάθε χρόνο με προοπτική τα 10 εκατ.

Ο δεύτερος πυλώνας ανάπτυξης του Πειραιά είναι τα έργα στα οικοδομικά τετράγωνα του “Παπαστράτος”. Το σχέδιο ανάπλαση έχει σχεδιαστεί από την εταιρεία Dimand που ο διευθύνων σύμβουλος της είναι Δημήτρης Ανδριόπουλος. Τα κτίρια εκτείνονται σε τρία τετράγωνα στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου και η επένδυση θα υπερβεί τα 100 εκατ. Ευρώ.
 Προβλέπεται να γίνουν χώροι γραφείων, επιπλωμένα διαμερίσματα και συνεδριακό κέντρο, χωρητικότητας 800 ατόμων. Στο πρώτο οικοδομικό τετράγωνο θα γίνει υπόγειο πάρκινγκ 120 θέσεων. 

Το δεύτερο οικοδομικό τετράγωνο περιλαμβάνει το κεντρικό κτήριο σε 6.900 τ.μ. οικόπεδο και διαθέτει 30.000 τ.μ. Κτίσματα. Το τρίτο οικοδομικό τετράγωνο είναι το παλιό λιθογραφείο 5.500 τ.μ. οικόπεδο και 13.000 τ.μ. κτίσματα. 



Όσον αφορά στην κυκλοφορία του Τραμ, όπως έχουν δεσμευθεί οι υπεύθυνοι της κατασκευής του προβλέπεται μέχρι το τέλος του επόμενου έτους θα συνδεθεί το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας με το λιμάνι. Η ολοκλήρωση του έργου αυτού θα απελευθερώσει τις οδικές αρτηρίες του Πειραιά και θα δώσει ανάσα σε εκατοντάδες χιλιάδες κατοίκους και τουρίστες.

Τέλος, το Μετρό, αν όλα πάνε σύμφωνα με τους σχεδιασμούς, θα παραδοθεί μέχρι το 2020. Οι τρεις πρώτοι σταθμοί, της Αγίας Βαρβάρας, Κορυδαλλού και Νίκαιας τα έργα εξελίσσονται κανονικά, ενώ πρόβλημα υπάρχει στον σταθμό του Πειραιά.

 

 

Top