Είστε εδώ:
Αρχική > ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ > Παραλογισμός και εκτός νομιμότητας οι Παρεμβάσεις της ΕπΑντ, υπουργείου Ναυτιλίας και Deloitte

Παραλογισμός και εκτός νομιμότητας οι Παρεμβάσεις της ΕπΑντ, υπουργείου Ναυτιλίας και Deloitte

ΤΟΥ ΣΑΒΒΑ Ν. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Παρακολουθώ με έκπληξη τις αποφάσεις που έχουν σχέση με την απόκτηση της πλειοψηφίας των μετοχών της Hellenic Seaways απο την Attica Group και ιδιαίτερα αυτές που έχουν ληφθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού και του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.
Αρχικά η Επιτροπή Ανταγωνισμού, εξετάζοντας το αίτημα της εξαγοράς της εταιρίας αποφασίζει να «αποσυρθούν πλοία από την ελληνική ακτοπλοία» και να «αναλάβει η Attica άγονες γραμμές που έχουν άλλες εταιρίες, αλλά και να «δημιουργήσει κανιούργιες γραμμές που οι άλλες εταιρίες δεν πηγαίνουν». Δεν γνωρίζει η Επιτροπή Ανταγωνισμού ότι το δίκτυο είναι προαιρετικό και όχι υποχρεωτικό. Με ποιο δικαίωμα και αρμοδιότητα υποχρεώνει πλοία εκτός θαλασσίων συγκοινωνιών.
Σε δεύτερη φάση, έρχεται το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και εγκρίνει αίτημα της Seajet για τη δρομολόγηση ταχυπλόου για τη γραμμή Πειραιάς, Σίφνος, Ίος, Σαντορίνη υπό την αίρεση της γνωμοδότησης της Deloitte που έχει αναλάβει την εφαρμογή της συμφωνίας μεταξύ των δύο εταιριών που η μία αγόρασε και η άλλη πώλησε (μέσω Τράπεζας Πειραιώς και ομίλου Γκριμάλντι). Το ερώτημα στο σημεί αυτό είναι εύλογο: Δεν υπάρχει νομοθεσία που καθορίζει τον τρόπο δρομολόγησης ενός πλοίου; Με δεδομένο ότι υπάρχει θα πρέπει να ακολουθηθεί με ευλάβεια. Οποιαδήποτε άλλη εκδοχή είναι παράνομη.Εκτός των άλλων, προκύπτει και το ερώτημα: βάση ποιας αρμοδιότητας η Deloitte θα γνωμοδοτήσει για λογαριασμό του υπουργείου Ναυτιλίας; Αν πληροί τις προυποθέσεις το αίτημα πρέπει να γίνει αποδεκτό, αλλιώς θα πρέπει να απορριφθεί.
Το περίεργο είναι ότι κανένας αρμόδιος με τα θέματα της ακτοπλοίας δεν έχει αντιδράσει για αυτά τα θέματα. Εκτός και αν δεν υπάρχουν κρατικά στελέχη να εφαρμόσουν την νομιμότητα;
Αναφέρω στην συνέχεια την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού:
6. Δεν θα αυξήσει αλλά ούτε θα μειώσει ανά σχετική αγορά προϊόντος (επιβάτες, ΙΧ οχήματα, φορτηγά) τις συχνότητες δρομολογίων από και προς την Αττική για τα νησιά Χίο, Μυτιλήνη και Πάτμο), σε σύγκριση με τις συχνότητες των δρομολογίων της περιόδου 2017-2018.
7. Δεν θα αυξήσει τους ναύλους επιβατών, ΙΧ και φορτηγών οχημάτων, σε σχέση με τον υφιστάμενο ναύλο/ τους υφιστάμενους ναύλους ανά κατηγορία και ανά θέση, με την εξαίρεση της σήμερα υφιστάμενης ακριβότερης κατηγορίας ναύλου καμπίνας, στα δρομολόγια από και προς την Αττική για τα νησιά Σύρο, Πάρο, Νάξο, Αμοργό, Κουφονήσια, Ίο, Θήρα και Πάτμο για τρία (3) έτη, και στα δρομολόγια από και προς την Αττική για τα νησιά Χίο και Μυτιλήνη για πέντε (5) έτη.
8. Θα αυξήσει τουλάχιστον κατά μία προσέγγιση την εβδομάδα τις εβδομαδιαίες προσεγγίσεις της προς τρεις (3) νήσους άγονης γραμμής, στις οποίες δεν πραγματοποιούνται επί του παρόντος δρομολόγια από άλλη ακτοπλοϊκή εταιρία και θα
1 Για αναλυτικότερα στοιχεία βλ. [ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ]. 2 Με την εξαίρεση της περίπτωσης αντικατάστασης.
3 Ως τέτοιες ορίζονται για τις ανάγκες των Δεσμεύσεων, η διασύνδεση μεταξύ Αττικής και των ακόλουθων νησιών: Αμοργός, Θήρα, Ίος, Κουφονήσια, Μυτιλήνη, Νάξος, Πάρος, Πάτμος, Σύρος και Χίος. 4 Με την εξαίρεση ενός δρομολογίου λιγότερο στην Πάτμο. 3. Να δημιουργήσει σύνδεση στην ελληνική ακτοπλοΐα σε προορισμούς στους οποίους δεν δραστηριοποιούνται επί του παρόντος η ATTICA, η HSW ή άλλη ακτοπλοϊκή εταιρία.
Οι ανωτέρω δεσμεύσεις θα ισχύουν κατ’ αρχάς για χρονικό διάστημα τριών (3) ετών για την περιοχή των Κυκλάδων και την Πάτμο και πέντε (5) ετών για την περιοχή του Βορείου Αιγαίου5 από την κοινοποίηση του διατακτικού της απόφασης της ΕΑ στην ATTICA. Για την ορθή εκπλήρωση των ως άνω όρων και δεσμεύσεων πρόκειται να ορισθεί εντολοδόχος, υπό την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Περιμένω την απάντηση του γενικού γραμματέα κ. Τεμπονέρα, αφού συμβουλευτεί τους αξιωματικούς του Λιμενικού Σώματος, για τους οποίους δεν πιστεύω ότι δεν έχουν πράξει τα νόμιμα…

Top