Είστε εδώ:
Αρχική > ΛΙΜΑΝΙΑ > Ο Πειραιάς στην 7η θέση στην Ευρώπη

Ο Πειραιάς στην 7η θέση στην Ευρώπη

ΤΟΥ ΣΑΒΒΑ Ν. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Το λιμάνι του Πειραιά “τρέχει” με 20,1% αύξηση στη διακίνηση κοντέηνερ

Ο Πειραιάς στην 7η θέση στην Ευρώπη

Τα λιμάνια του Πειραιά, η Βαρκελώνη, το Zeebrugge και το Γκντανσκ
έχουν την μεγαλύτερη αύξηση στη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων κατά
το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση των
οικονομικών στοιχείων του 20 μεγαλυτέρων λιμένων της Ευρώπης
διαπιστώνεαι ότι το λιμάνι του Πειραιά βρίσκεται σταθερά πλέον στην 7η
θέση, με αύξηση των μεγεθών των κοντέηνερ κατά 20,1%, ενώ το Ρότερνταμ
και η Αμβέρσα διατηρούν την πρώτη και την δεύτερη θέση στην προτίμηση
των πλοιοκτητριών εταιριών και των παγκόσμιων μεταφορέων. Σημαντική
είναι η επισήμανση ότι δύο λιμάνια της Γερμανίας, το Αμβούργο και το
Μπρεμεχάβεν εξακολουθούν και χάνουν φορτία. Το λιμάνι του
Wilhelmshaven, το οποίο άνοιξε το 2012, είναι το μοναδικό γερμανικό
λιμάνι που καταγράφει μια υγιή ανάπτυξη κατά 99,7% το πρώτο τρίμηνο
του 2018 με 554,000 TEU.
Επίσης διαπιστώνεται ότι οι μεταφερόμενοι όγκοι σε κοντέηνερ από τα
λιμάνια της της Ιταλίας Genoa και La Spezia παρουσιάζουν αύξηση, ενώ
στον λιμενικό κόμβο μεταφόρτωσης της Gioia Tauro παρατηρείται πτώση
της τάξης του 12,46% το 2017.
Στην επισκόπηση με τα 20 μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης αναφέρεται ότι
το λιμάνι του Πειραιά διακίνησε συνολικά 4.057.000 κοντέηνερ, ενώ το
λιμάνι του Ρότερνταμ 13, 735 εκ. Κοντέηνερ, η Αμβέρσα 10,451
κοντέηνερ, το Αμβούργο 8, 820 εκ. , το Μπρεμεχάβεν 5,509 εκ., η
Βαλένθια 4,832 εκ., η Αλγεθίρα 4,381 εκ.
Στην όγδοη θέση βρίσκεται στο Φελιξστόουν με 3.774 εκ. και ακουλουθούν
η Βαρκελώνη με 2,969 εκ., η Χάβρη με 2,884 εκ. Το πρώτο τρίμηνο του
τρέχοντος έτους το λιμάνι του Γκντάσκ στην Πολωνία σημείωσε την
μεγαλύτερη αύξηση στη διακίνηση κοντέηνερ με 47,4% και δεύτερος ο
Πειραιάς με 20,1%.

Επισημαίνεται ότι η αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων είχε
θετικό αντίκτυπο και στα οικονομικά αποτελέσματα του ΟΛΠ.
Αναλυτικότερα, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 111,5 εκ. ευρώ,
έναντι 103,5 εκ. της αντίστοιχης χρήσης 2016 παρουσιάζοντας αύξηση 7,7
%. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 21,2 εκ. έναντι 11,0 εκ. της χρήσης
2016 παρουσιάζοντας αύξηση 92% και το καθαρό αποτέλεσμα εμφανίζεται
βελτιωμένο κατά 68,6% σε 11,3 εκ. έναντι 6,7 εκ. της χρήσης 2016.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η “πρόκειται για την καλύτερη επίδοση
κερδοφορίας της Εταιρείας κατά την τελευταία δεκαετία”.
Εξάλλου, κατά
τους πρώτους μήνες του 2018 συνεχίστηκε η ανοδική πορεία της εταιρείας
με την πιο σημαντική αύξηση να σημειώνεται στο Car Terminal (+32 % στο
transit και +23% στο εγχώριο φορτίο για το διάστημα Ιανουαρίου –
Απριλίου 2018).Τα λειτουργικά έξοδα της χρήσης παρουσίασαν μικρή
αύξηση 2% και ανήλθαν σε 94,9 εκ. έναντι 92,8 εκ. το 2016 ενώ οι
αμοιβές προσωπικού παρουσιάζονται αυξημένες κατά 17,2% από τη
προηγούμενη χρήση, λόγω της καταβολής δύο επιπλέον μισθών (δώρο
Χριστουγέννων, Πάσχα, επίδομα αδείας) μετά την ιδιωτικοποίηση της
εταιρείας.
Η ΟΛΠ Α.Ε. θα καταβάλλει € 4,1 εκ. ως αντάλλαγμα
παραχώρησης στο Ελληνικό Δημόσιο για τη χρήση 2017 έναντι 3 εκ. το
2016 και 2 εκ. το 2015. Το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή ανέρχεται
σε 0,1712 από € 0,0892 το 2016 (αύξηση 92%).
Επίσης αύξηση άνω του
10% παρουσιάζεται κατά την ίδια περίοδο και στη ναυπηγοεπισκευαστική
δραστηριότητα, παρά το γεγονός ότι οι προϋπάρχουσες δεξαμενές δεν ήταν
σε πλήρη λειτουργία λόγω των εργασιών για την εγκατάσταση της νέας
πλωτής δεξαμενής.
Επίσης, κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά η νέα πλωτή δεξαμενή
«ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΙΙΙ», ανυψωτικής ικανότητας 22.000 τόνων η οποία μπορεί να
εξυπηρετήσει πλοία μέχρι 240μ. μήκος, 35μ. πλάτος, μεταφορικής
ικανότητας 80.000 τόνων (PANAMAX) και διαθέτει σύγχρονο εξοπλισμό
γερανών.
Η νέα πλωτή δεξαμενή επεκτείνει τις υπάρχουσες υποδομές με στόχο την
προσέλκυση περισσότερων πλοίων στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη
Περάματος από την ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και θα συνδράμει στην
τόνωση της Ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας με την δημιουργία νέων
θέσεων εργασίας.
Η νέα δεξαμενή μετά και τις απαραίτητες δοκιμές αναμένεται να τεθεί
σύντομα σε επιχειρησιακή λειτουργία αφού ολοκληρώνονται οι απαραίτητες
εργασίες που προβλέπονται (εκβάθυνση της λιμενολεκάνης, τοποθέτηση
ναυδέτων ηλεκτρομηχανολογικές υποδομές, νέες εγκαταστάσεις δικτύων
κλπ.)
Οι συνολικές επενδύσεις, όπως ανακοινώθηκε πρόσφατα από τον ΟΛΠ, που
προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης και βρίσκονται σε εξέλιξη στη ΝΕΖ
Περάματος θα ξεπεράσουν τα 55.000.000 και θα μετατρέψουν το λιμάνι
του Πειραιά σε κόμβο ναυπηγοεπισκευής στην Ανατολική Μεσόγειο,
στοχεύοντας στην προσέλκυση περισσότερων πλοίων ανά έτος ως απόρροια
της αυξημένης αξιοπιστίας και της αποτελεσματικής εξυπηρέτησης.

Θετικές είναι οι εξελίξεις και στην διακίνηση αυτοκίνητων στο Car
Terminal της ΟΛΠ Α.Ε. κατά το 2017 καθώς διακινήθηκαν συνολικά 431.157
αυτοκίνητα–εμπορεύματα έναντι 361.912 το 2016 σημειώνοντας αύξηση
19,13%. Από αυτά, τα 331.832 ήταν διερχόμενα (transhipment)
αυτοκίνητα, τα οποία στη συνέχεια μεταφορτώθηκαν σε άλλα λιμάνια της
Μεσογείου, αυξημένα κατά 22,07% έναντι του 2016, καθιστώντας το
λιμάνι του Πειραιά έναν από τους μεγαλύτερους σταθμούς διακίνησης
αυτοκίνητων σε ολόκληρη τη Μεσόγειο.

Τέλος, σημαντικό γεγονός είναι ότι πιστώθηκαν στους λογαριασμούς των
επιλιμένιων δήμων του Πειραιά το ανταποδοτικό ποσό που προέβλεπε η
συμφωνία παραχώρησης του 67% των μετοχών του ΟΛΠ στην Cosco.
Συγκεκριμένα, οι δήμοι της περιφέρειας Πειραιά έλαβαν τα παρακάτω
χρήματα
Δήμος Πειραιώς: 1.977.350,90, Δήμος Περάματος: 1.089.560,70,
Δήμος Κερατσινίου: 807.082,00€, Δήμος Σαλαμίνος: 161.416,40.

Top