Είστε εδώ:
Αρχική > ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ > Συμφωνία Costamare και Dohle για κοινή εταιρεία στις ναυλώσεις

Συμφωνία Costamare και Dohle για κοινή εταιρεία στις ναυλώσεις

Του Λάμπρου Καραγεώργου
. Από την naftemporiki.gr: Δύο ναυτιλιακές εταιρείες με ηγετική θέση στον κλάδο των containerships ετοιμάζονται να δημιουργήσουν τη μεγαλύτερη κοινή εταιρεία στις ναυλώσεις. Η ελληνικών συμφερόντων Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου και η γερμανική Dohle Group έγινε γνωστό ότι έχουν υποβάλει ήδη από τις 10 Αυγούστου αίτημα στις γερμανικές αρχές ανταγωνισμού να εγκρίνουν τη σύσταση μίας κοινής ναυλομεσιτικής επιχείρησης, που θα στοχεύει στη ναύλωση των πλοίων των δυο εταιρειών στους μεγάλους ναυτιλιακούς ομίλους τακτικών γραμμών, τους liners.
Οι δύο εταιρείες μαζί έχουν μία μεταφορική δύναμη που πλησιάζει το 1 εκατ. teu και πιο συγκεκριμένα η Dohle, με έδρα το Αμβούργο, ελέγχει τον δεύτερο μεγαλύτερο στόλο containerships προς ναύλωση, που αποτελείται από 105 πλοία χωρητικότητας 474.895 teu, σύμφωνα με τα στοιχεία της Clarksons, και η Costamare τον τρίτο, με 72 containerships, με συνολική μεταφορική ικανότητα 473.000 teu. Αν η συμφωνία εγκριθεί από τις γερμανικές αρχές, οι δύο εταιρείες θα ελέγχουν από κοινού πλοία συνολικής χωρητικότητας άνω των 977.000 teu, ξεπερνώντας τη Seaspan, που σήμερα κατέχει τα πρωτεία με πλοία χωρητικότητας 829.759 teu.
Οποιαδήποτε ενοποίηση από την πλευρά των πλοίων που προσφέρονται για ναύλωση λειτουργεί και σαν αντίβαρο στις κινήσεις συγκέντρωσης που έχουν ήδη παρατηρηθεί μεταξύ των μεγάλων liners, ενώ γενικότερα μπορούν να συμβάλουν και στην έξοδο από την ύφεση της αγοράς των containerships.
H εξέλιξη αυτή έρχεται σαν συνέχεια για την Costamare από μια σειρά αγορών πλοίων που πραγματοποίησε από γερμανικές ναυτιλιακές εταιρείες, οι οποίες αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγω της κρίσης. Η μείωση του γερμανικού στόλου containerships τα τελευταία χρόνια αποτυπώθηκε και στα μερίδια αγοράς. Σύμφωνα με τους Lloyds list, το μερίδιο της γερμανικής ναυτιλιακής βιομηχανίας στην αγορά των containerships μειώθηκε από 61% το 2008 στο 48% το 2015, ενώ ανταγωνιστές τους από τη Νότιο Αμερική, την Ιαπωνία και την Ελλάδα αύξησαν το μερίδιό τους.
Από την άλλη πλευρά, πάντως, η συνεργασία της Costamare με την Dohle επιβεβαιώνει όσους εκτιμούσαν ότι Έλληνες και Γερμανοί εφοπλιστές, σε αντίθεση με την περιρρέουσα ατμόσφαιρα, δεν είχαν στην πραγματικότητα εχθρικές διαθέσεις μεταξύ τους.
Η Costamare έχει ήδη γραφείο στο Αμβούργο, ενώ σύμφωνα με τοπικά γερμανικά μέσα ενημέρωσης θα μεταφέρει εκεί και προσωπικό από τα κεντρικά της γραφεία στην Ελλάδα για να στελεχώσει την κοινή εταιρεία με την Dohle.
Η Costamare ανακοίνωσε για το δεύτερο τρίμηνο του 2017 κέρδη μειωμένα στα 23 εκατ. δολάρια από 37 εκατ. δολάρια που καταγράφηκαν το ίδιο τρίμηνο πέρυσι. Τα έσοδα από ναύλους μειώθηκαν επίσης στα 105 εκατ. δολάρια από 119,5 εκατ. δολάρια στις αντίστοιχες περιόδους.
Για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2017 τα καθαρά έσοδα της εταιρείας ανήλθαν σε 46 εκατ. δολάρια, έναντι 72 εκατ. δολαρίων το πρώτο εξάμηνο του 2016, ενώ τα έσοδά της από ναύλα έφθασαν τα 210 εκατ. δολάρια, έναντι 239,7 εκατ. δολαρίων ένα χρόνο νωρίτερα.
Να σημειωθεί ότι ο κλάδος των containerships έχει γνωρίσει τα τελευταία χρόνια μία πολύ μεγάλη συγκέντρωση κυρίως από την πλευρά των liners, με στόχο τη διεύρυνση των μεριδίων αγοράς των μεγαλύτερων εταιρειών του κλάδου. Τελευταία εξέλιξη στο πλαίσιο της ενοποίησης των εταιρειών ήταν η εξαγορά της ΟΟΙL έναντι 6,3 δισ. δολαρίων από την Cosco, πράξη που ανέβασε τον κινεζικό «γίγαντα» στην τρίτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης πίσω από τη Maersk και την MSC, αφήνοντας στην τέταρτη θέση την CMA CGM.

Top