Είστε εδώ:
Αρχική > Σ.Ν.ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ > Τα μεγέθη της ελληνικής ναυτιλίας και ο κ. Γ. Πλακιωτάκης

Τα μεγέθη της ελληνικής ναυτιλίας και ο κ. Γ. Πλακιωτάκης

ΤΟΥ ΣΑΒΒΑ Ν. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ: Πριν από λίγες ημέρες, ο τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λασιθίου, κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, εξέδωσε ανακοίνωση μετά από συνάντηση του με τον πρόεδρο της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας ΕΛΣΤΑΤ κ. Αθανάσιο Θανόπουλο στην οποία επεσήμανε ότι «τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για την Ελληνική Ναυτιλία είναι αμείλικτα και καταρρίπτουν τους ισχυρισμούς της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και του Υπουργού Ναυτιλίας κ. Κουρουμπλή, ότι τα πάντα βαίνουν καλώς” και πρόσθετε ότι “για ακόμα μια φορά αποδεικνύεται, ότι τόσο ο κ. Τσίπρας όσο και τα στελέχη του ζουν σε μια εικονική πραγματικότητα” και κατέληγε: “Σήμερα που η πατρίδα μας βρίσκεται σε οριακό σημείο χρειάζεται όσο ποτέ την προστιθέμενη αξία της Ελληνικής Ναυτιλίας και πρέπει να συμβάλουμε όλοι μας, ώστε η ελληνική σημαία να κυματίζει υπερήφανα σε ολόκληρο τον Κόσμο και η Ναυτιλία μας να γίνει και πάλι πρωτοπόρος για να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης της εθνικής οικονομίας μας».

Δεν γνωρίζουμε τα στατιστικά στοιχεία που επικαλείται ο Γ. Πλακιωτάκης, ωστόσο θα θέλαμε να του θέσουμε ορισμένα ερωτήματα προκειμένου να κατανοήσουμε και εμείς τα συμπεράσματα του:

  1. Το έτος 2.000 το σύνολο των ναυτολογημένων ναυτικών πάνω σε ελληνόκτητα πλοία ανέρχονταν σε 24.365, ενώ το 2014 εργάζονταν 22. 925. Πως εξηγείται ότι μειώθηκαν οι ναυτικοί ενώ την ίδια περίοδο αυξήθηκαν τα ελληνόκτητα πλοία από 3.584 το 2000 σε 3.901 πλοία το 2014.
  2. Επίσης, το 2000 οι Έλληνες ναυτικοί που ήταν ναυτολογημένοι ήταν 17.202, ενώ το 2014 περιορίστηκαν στους 9.854 ναυτικούς. Υπήρξε με άλλα λόγια μείωση κατά 7.382 Ελλήνων ναυτικών.
  3. Οι αλλοδαποί που εργάζονταν σε πλοία το 2000 ήταν 7.165 και το 2014 αυξήθηκαν σε 10.262. Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό οι αλλοδαποί πήραν θέσεις Ελλήνων ναυτικών.
  4. Το 2010 τα υπό ελληνική σημαία πλοία ανέρχονταν σε 2.096 και η χωρητικότητα τους ήταν 43.086.974 κόρους ενώ τον Ιανουάριο του 2017 αριθμούσαν 1.835 πλοία και η χωρητικότητα τους ήταν 44.708.570 κόρους. Δηλαδή παρατηρείται μείωση του αριθμού των πλοίων και αύξηση της χωρητικότητας.
  5. Τον Μάρτιο του 2015 υπήρχαν 4.057 ελληνόκτητα πλοία και 184.063.875 τόνοι, ενώ τον ίδιο μήνα του 2017 οι Έλληνες διαχειρίζονταν 4.085 πλοία και 192.430.519 τόνους.

    Τα πέντε ερωτήματα που βάζουμε για συζήτηση με αφορμή την δήλωση του Γ. Πλακιωτάκη ελπίζουμε να βοηθήσουν μια προσπάθεια ενίσχυσης του διαλόγου για την ανάπτυξη της ελληνικής ναυτιλίας πολύπλευρα και όχι με την λογική του Καραγκιόζη “τα δικά μου δικά μου και τα δικά σου δικά μου”. Η επιχειρηματολογία του Γ. Πλακιωτάκη εκτιμώ ότι είναι μονόπλευρη και αυθαίρετη γιατί δεν βασίζεται σε μια συνολική ιστορική εξέλιξη και στηρίζεται μόνο σε συγκυριακούς αριθμούς.

Top